E-revo black edition

• Topicstarter Topicstarter bobbeldorp
  • Startdatum Startdatum
B

bobbeldorp

Guest
ok, ik heb hier een E-revo in onderdelen liggen, het leek me gaaf om die helemaal zwart met te maken en de alu onderdelen te borstelen.

verder wilde ik wat kleine dingen aan passen, zoals sokjes maken om de schokbrekers, bulkhead braces en onderweg zal ik vast nog wel iets verzinnen. (leuke tips zijn welkom)

het begon allemaal goed, de tinnetjes van dylon zijn dus uit de handel... ten minste niet meer via de drogist. maar gelukkig is er wel een site waar ze voorlopig wel leverbaar blijven. (De Textielverfshop voor Dylon textielverf) dus helaas kon ik vandaag niet beginnen, en moet ik wachten op de levering.

154zwx3.jpg

zo, maar begonnen met het maken van de sokjes van een oude panty.

erbolf.jpg

zo zag het er dus uit voor ik begon. ben het nu verder uit elkaar aan het halen.

@ FireFrenzy : blijft dit wel zitten als de veer in en uitveert?
Of is dat flexibel?

Groeten,

Ruud

er is bij mijn weten ook speciale verf voor veren, wat een beetje elastisch blijft. maar ik zal die coating die op de veren zit mee proberen te verven met het chassis, dan laat ik wel zien hoe het word.. geen idee of dat lukt, maar zeker goed idee.

weet iemand eigenlijk hoe ik die rubber stof afdichtingen zwart kan krijgen? ik zal er ook 1 bij gooien om te kijken wat er gebeurd, maar misschien weet iemand wel een andere manier..

dit is ongeveer het zelfde als dylon kookwas verf? of niet? want daar verf ik het chassis mee.

yup zelfde spul van een ander merk, soms pakt het niet op veren (iig squirrel op youtube had er een paar waar het niet werkte en een paar waar het wel werkt) maar je kan ze er altijd gewoon in doen en kijken of het wat word;)

ok, de verf is binnen, bleek het vinden van een geschikte pan minder makkelijk. bij de tweede kringloopwinkel had ik erg veel geluk, een pan met druiprek er in! :cool:

10horya.jpg

9bhfo7.jpg

169jbio.jpg

De onderdelen die geverft moesten worden:

2cpayqo.jpg

15em4j.jpg

5 potjes gebruikt omdat het toch ook wel erg veel water was, en 125 gram zout.

24xqsmg.jpg

Het verven zelf:

3515ydd.jpg

Het resultaat:

bitmh.jpg

2s1x7hj.jpg

Ook de veren zijn heel mooi geworden (@FireFrenzy bedankt voor het idee) de kleurcode is zelfs zichtbaar.

1235p1j.jpg

zelfs het rubber is gelukt!

2vhufeo.jpg

@fastrockets: thanks! ik denk ook dat het wel vet word.. zat te denken aan een soort knightrider kap..

@Klamath: is dat door de modder? of verkleurt hij echt?

@FireFrenzy: bedank dat je hier postte, squirrel bedank voor het idee (is hij een Nederlander en leest hij hier mee?)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Dat ziet er weer goed uit!
Squirrel is een Amerikaanse revieuwer op YouTube ( YouTube naam is squirrelod. )
Hij heeft een flink aantal how to's, reviews tips ed.

Eric295 stuurde mij een pm of ik boca lagers voor een hele redelijke prijs van hem wilde over nemen, dit heb ik gedaan en heb ze vandaag binnen gekregen. zien er heel goed uit.

ik zit nu nog te wachten op een rvs schroeven set, 2 kappen en nog 2 onderdelen voor ik verder kan. vanavond de metalen en aluminium onderdelen schoon maken en polijsten en alle rubber seals verven.

Eric295 stuurde mij een pm of ik boca lagers voor een hele redelijke prijs van hem wilde over nemen, dit heb ik gedaan en heb ze vandaag binnen gekregen. zien er heel goed uit.

ik zit nu nog te wachten op een rvs schroeven set, 2 kappen en nog 2 onderdelen voor ik verder kan. vanavond de metalen en aluminium onderdelen schoon maken en polijsten en alle rubber seals verven.

Bedankt en graag gedaan...
Eric

ben bezig geweest met het verwijderen van de blauwe annodisatie van de alu onderdeeltjes. eerst begonnen met schuren maar dat viel me toch wel tegen, na even zoeken vond ik een andere manier...

gootsteen ontstopper.

120owzl.jpg

dit is al ronde twee maar zo ziet het er uit als je het er net in gooit.

k9dhch.jpg

en zo na een half uurtje

29lzk2u.jpg

het resultaat:

fka1cw.jpg

er moet hier nog worden gepolijst en dit is ongeveer de helft van de onderdelen op de foto. ik ben aan het polijsten en ben ongeveer op de helft nu. veel werk, maar het word heel mooi!

Back