E-revo Brushless Edition - Savage Flux - Monster Mamba Max Topic

• Topicstarter Topicstarter Plancore
  • Startdatum Startdatum
P

Plancore

Guest
Voor al u vragen over het bovengenoemde.
Want tenslotte zijn het elkaars grote concurrent die de zelfde motor en regelaar hebben.:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me handiger de wagens apart te blijven behandelen in de daarvoor twee bestemde topics toch?

Vragen voor de E-Revo en ERBE zullen nagenoeg hetzelfde zijn namelijk.

Verder zouden wat mooie topics starts leuk zijn zoals ik met het Rustler topic heb gedaan.

Lijkt me handiger de wagens apart te blijven behandelen in de daarvoor twee bestemde topics toch?

Vragen voor de E-Revo en ERBE zullen nagenoeg hetzelfde zijn namelijk.

Verder zouden wat mooie topics starts leuk zijn zoals ik met het Rustler topic heb gedaan.

Aan de ene kant heb je gelijk maar ik vind dit wel handig om mijn ervaringen over beide te tikken.
En je kunt ze snel met elkaar vergelijken dus lijkt mij wel een handig topic voor erbij.
Wie weet is er animo voor.:D

Voor al u vragen over het bovengenoemde.
Want tenslotte zijn het elkaars grote concurrent die de zelfde motor en regelaar hebben.:D

Dit maakt t inderdaad niet echt overzichtelijk, met al die losse topics én dan ook nog een verzameltopic.
Lijkt mij overbodig!

Ik zou dit een waardig topic noemen indien het genoeg vergelijkings informatie zou bevatten.
Ook wel handig om je wat te vragen, maar vooral als informatiebron.

Dus begin maar te typen :P

Hier wat tekst (in de toekomst meer tekst, tips, foto's, filmpjes):cool:
Heb dit topic aan gemaakt, omdat ik een echt directe vergelijking niet kan vinden op dit forum.

Linkjes:
Castle Creations, Inc.

RPM RC Products - Parts & Accessories for the Traxxas Revo

GPM Racing USA home page HPI Nitro SAVAGE 21, 25, SS, or 4.6

Monster Trucks

Hop-up Parts for Traxxas Revo, E-Revo & Slayer R/C or RC - Team Integy

Hop-up Parts for HPI E-Savage R/C or RC - Team Integy

Traxxas E-Revo Hop-Ups - Impakt RC

rcp

DriveTrain Components

E-Revo Brushless Edition VS Savage Flux - General RC Electric Talk

Living with ERBE and the Flux: A basher?s comparison of the HPI Savage
Flux and E-Revo Brushless

RC airbrush - Home

--------------------------------------------------------------------------

Mijn eerste meningen en ervaringen zijn:

E-REVO BRUSHLESS EDITION:

rpm draagarmen + integy shocks + response pro tires + proline e-maxx body + proline chevy1980 pickup designed by KGgraphix + dx3s telemetry en ontvanger + 4* 2s lipo 5000mah:

Heb deze auto nieuw voor een prikkie op e-bay gekocht: 430 euro + 60 euro verzendkosten.
Was gelijk verslaafd aan zijn looks en slimme vormgeving (accubak, vering, skidplates) en het zwaartepunt alles mooi opgebouwd, had niet de neiging om iets te verplaatsen(esc of ontvanger).
De zender die standaard bij de auto zit is goed en heeft een prima bereik, maar voor mij niet goed genoeg.
De Talon banden(standaard wielen) vind ik ook niet echt super op de straat te weinig grip, en op het gras teveel, op het zand gebruik ik toch liever kleine nopjes.
Dit is een prima auto om mee te racen en bashen.

Voordelen:

2.4ghz zender, laag zwaarte punt, accu houders, waterdicht, standaard verstelbaar(camber, toe), bovenliggende shocks(minder vuil), raceable.

Nadelen:

body(zit na een paar keer hard op het dak landen vol met scheuren), bereikbaarheid van bepaalde onderdelen, minder bashable, en plastic chassis waar weinig mogelijkheden mee zijn, solderingen op de regelaar en snoeren zijn echt mager, aandrijfassen(van plastic? een steentje er tussen en je hebt er groeven in zitten)

Tips:

-Rpm draagarmen en lagerhouders, word er sterker van en scheelt in gewicht, en ander bijkomend voordeel is dat je toe angel achter in de ideaale stand komt, en het setje verhelpt bump steering.
-Vering achter iets losser draaien voor iets strakker(voorkomt zijwaarts over de kop vallen)
-Voor je gaat rijden alle boutjes die los kunnen trillen met locetite vast zetten, en je wielmoeren aan draaien ik had bijna 1 velg naar de
mallemiesen.(wielmeenemer spinde in de velg)
-Je accu houder lipjes verstellen naar de lengte van je accu's, voorkomt dat je accu's heen en weer kunnen in je accu houders
-Ga voor velgen met 1/2 offset, want dan is hij bijna niet meer om te krijgen, afhankelijk van ondergrond.
-Plak de body in de probleem hoekjes af, want ik heb het niet gedaan en mijn body is zo goed als af.
-Koop lipo's inplaats van een ander soort accu's, is beter voor je regelaar motor en je eigen plezier.
-Zet de spur er op die er standaard bij zit als je op lipo's rijd gaat hij sneller.
-Al je anders gaat vertanden hou dan wel je temperaturen in de gaten.

-------------------------------------------------------------------------

SAVAGE FLUX:

Gpm draagarmen(in bestelling) + midden skidplate + rcp allu shocks + proline 1/2 offset velgen met proline crimefighters + spektrum ontvanger + 2*2s 5000mah lipo's, in de toekomst een savox servo en meer hop-ups:

Heb deze auto nieuw gekocht voor 575 euro van Gerben de Vries.(marktplaats)
Was ook bij deze auto meteen verliefd, maar was toch een beetje sceptisch vanwege de open opbouw.(achteraf nergens voor nodig):-D
Heb nog niet veel aan de flux gedaan en nog maar 1 keer mee gereden.
Maar tot nu toe ben ik erg positief, had wat problemen met het calibreren van de esc, in de handleiding zit een fout in de volgorde van de calibratie, en daarbij kwam dat de snoeren van de motor ook in de verkeerde volgorde in de esc zatten.
Als ik gas vooruit gaf ging hij achteruit en visa versa, (en nee het lag niet aan de zender) ik ging 30kmh vooruit en rond 60kmh achteruit.:-D
Eindelijk dit verwarrende geklooi gehad, en toen rijden.
Waar ik eerst van opkeek hoeveel sneller de Savage flux standaard ten opzichte van de Erbe is.
En het mooie is de motor word bijna niet warm(36 c) maar de accu's (43 c) wel.
Dus heb het gevoel dat de Savage Flux standaard iets efficienter vertand is.
Al met al een monster en van de 2 het leukst om mee te rijden.

Voordelen:

ook laag zwaartepunt, standaard erg snel, veel mogelijkheden chassis, de auto voor het bashen, erg solide voelt onverwoestbaar aan.

Nadelen:

zender(snap nog niet dat ze bij zo'n dure auto die zender erbij doen), open chassis(maar door wat aanpassingen is dit verholpen), ondanks het lage zwaartepunt snel over zijn kop, minder raceable, en standaard geen verstel mogelijkheden(toe, camber), niet waterdicht.

Tips:

-Koop of maak een midden skidplate.(sheelt een hoop tandwielen)
-Alu shocks halen de standaard plastic shocks zijn binnen een no time lek.
-Update je esc voor je op 6s gaat rijden, hoor van meerdere personen op dit forum dat je esc anders doorfikt.(reden is onduidelijk)
-Body afplakken en des noods ook de buitenkant.
-Ook alles checken voor je gaat rijden en vooral de slipperclutch.
-Hetzelfde als de erbe hou de temperaturen in de gaten als je hem anders vertand.
-wat nard cox zegt haal de spacers er tussen uit als je on-road gaat rijden.
-En verkoop of gooi de standaard zender weg want dat is echt rommel, na 20 tot 30 meter krijg je interventie en dat wil je echt niet met zo'n monster.

Ik hoop dat ik jullie hier een beetje mee van dienst kan zijn, en in de toekomst zal ik jullie nog meer tips, ervaringen, meningen laten horen.:-D

Midden skidplate? Welke, waar gekocht? Ik had de RPM gekocht voor de Savage X maar blijkt dat die andere onderkant hebben.

Grappig dat je zegt dat de standaard shocks binnen no time lek zijn terwijl je er zelf niet mee hebt gereden (neem aan dat je die Alu erop hebt, welke heb je overigens gekocht) ?

Tip 4 Flux, als je op de weg wilt rijden haal je wat spacers eruit zodat de handling beter wordt.

ps 1. zie nog altijd liever 2 aparte topics of 1 heel goed algemeen topic.
ps 2. mijn Flux motor wordt ook helemaal niet warm :)

@nard cox

SAV1332L HPI Nitro SAVAGE 21, 25, SS, or 4.6
deze

Er komt straks nog meer op dit topic misschien hebben jullie hier weinig aan maar misschien andere mensen wel, en er staat dat ik 1 keer met de flux heb gereden, en toen is er een shock lek gegaan.;)
De alu shocks zijn van rcp racing.

Plancore.. verkoop je die Talon wielen mischien? Bij een kameraad van mij is een wiel ontploft. hij zoekt dus nog weer wielen. (btw, hoe bevallen die Integy piggybacks? :) )

dat de Savage flux sneller is aan de ERBE. heeft dat mischien ermee te maken dat je op de ERBE het 54T spur moet monteren voordat je op lipo's gaat rijden?

ps: je moet straks nog de topic titel aanpassen om de E-Slayer er bij te zetten! :p

haha, gisteren een geniaal moment op de baan in almelo. ik en Remco waren er aan het rijden. (remco is de kameraad die ook een ERBE gekocht heeft.) kwamen we (toevallig) nog een electro rijder tegen. hij had een Slash en... een ERBE! :D

Wat nog leuker was,.. een tijdje daarna (toen hadden we helaas de accu's al leeg.. heb echt een 2e setje nodig) kwam er nog iemand aan met een ERBE!
dus.. gisteren hadden we in almelo 4 ERBE's op een rij staan. :)

Heb hem even bekeken ... maar heb je hem al gemonteerd op je Flux? Want als ik de vorm bekijk past die alleen op de X of de XL.
Als ik de afmetingen bekijk 24,5*8 cm moet ie als een hanschoen passen.
Ik heb de center skid nog in bestelling + de draagarmen.
Dus kan je nog niet met 100% zekerheid zeggen, maar ga ervan uit dat hij past kwa afmetingen.

Heb gister weer even met beide auto's gereden, heb de erbe nu anders vertand, kleinere spur erop en wat gaat ie nu hard.
Even een dragrace gehouden eerste meters is de erbe sneller daarna komen ze een tijdje gelijk en dan gaat de flux weg(orginele vertanding).
Ik denk dat flux ook sneller is door de orginele banden, want die zetten zo uit op zijn top dat ie daardoor nog meer topsnelheid krijgt.
Moter van de erbe word iets van 49 graden en accu's(4s) 36 a 37 en bij de flux heb ik de aantal graden niet gemeten.
Maar kon niet verder testen, want na 10 min deed de erbe niks meer.:(
Wat bleek, is er een soldering los gegaan van de voedingskabel die aan de regelaar zit.
Damn heb nog nooit zo'n broerde soldering gezien.:mad:

Ik ben zo te spreken over de flux dat ding is echt een monster.
Wheelies trekken als je denkt dat dat niet meer gaat, jumps en crashes dat je er van uit gaat nu is er vast iets stuk, maar elke keer rijd ie doodleuk verder.
Ik vraag me af hoe het straks gaat als de flux op 6s rijd.:D

En met welke spur pinion combo rijden jullie?

dus... volgens jou is de Savage Flux beter in alle opzichten? ( sneller, sterker etc etc. ) hoe zit het met bochten?

dus... volgens jou is de Savage Flux beter in alle opzichten? ( sneller, sterker etc etc. ) hoe zit het met bochten?

Nee dat zeg ik niet, maar hij heeft wel een paar punten wat ik beter vind, maar dat is andersom net zo.:D
Waar de erbe op snelheid nog vrolijk door de bocht gaat, vliegt de flux over de kop.
De flux is met jumps weer beter te controleren in de lucht, en maakt het veel minder uit als je wat ongelukkig land, bijvoorbeeld als hij op 1 wiel land laat de flux zich makkelijker corigeren.
Maar dat heeft puur met die lange veren van de flux te maken.
De erbe is makkelijker om mee te rijden, is veel directer en zoals ik al zij veel stabieler en sneller in de bocht, en minder wheelies.
En bij de flux komt het iets meer op skills aan, byv als je een bocht neemt wil hij bijna over zijn kant maar dat kan je dan net corigeren met tegensturen gas erbij en hij trekt weer met een wheelie weg en kan zeggen dat is echt bruut en geeft een voldaan gevoel.:D
En op volle snelheid is de flux wat minder te controleren dan de erbe, maar dat zie ik niet als een nadeel.

Die skidplate gaat niet passen. Kijk maar naar de pasvorm...

Hij moet juist niet vlak zijn(zoals de rpm, flm), maar met een gebogen kant er aan voor een ideale pasvorm.
Ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar de maten lijken te kloppen.

Back