Hier wat tekst (in de toekomst meer tekst, tips, foto's, filmpjes)

Heb dit topic aan gemaakt, omdat ik een echt directe vergelijking niet kan vinden op dit forum.
Linkjes:
Castle Creations, Inc.
RPM RC Products - Parts & Accessories for the Traxxas Revo
GPM Racing USA home page HPI Nitro SAVAGE 21, 25, SS, or 4.6
Monster Trucks
Hop-up Parts for Traxxas Revo, E-Revo & Slayer R/C or RC - Team Integy
Hop-up Parts for HPI E-Savage R/C or RC - Team Integy
Traxxas E-Revo Hop-Ups - Impakt RC
rcp
DriveTrain Components
E-Revo Brushless Edition VS Savage Flux - General RC Electric Talk
Living with ERBE and the Flux: A basher?s comparison of the HPI Savage
Flux and E-Revo Brushless
RC airbrush - Home
--------------------------------------------------------------------------
Mijn eerste meningen en ervaringen zijn:
E-REVO BRUSHLESS EDITION:
rpm draagarmen + integy shocks + response pro tires + proline e-maxx body + proline chevy1980 pickup designed by KGgraphix + dx3s telemetry en ontvanger + 4* 2s lipo 5000mah:
Heb deze auto nieuw voor een prikkie op e-bay gekocht: 430 euro + 60 euro verzendkosten.
Was gelijk verslaafd aan zijn looks en slimme vormgeving (accubak, vering, skidplates) en het zwaartepunt alles mooi opgebouwd, had niet de neiging om iets te verplaatsen(esc of ontvanger).
De zender die standaard bij de auto zit is goed en heeft een prima bereik, maar voor mij niet goed genoeg.
De Talon banden(standaard wielen) vind ik ook niet echt super op de straat te weinig grip, en op het gras teveel, op het zand gebruik ik toch liever kleine nopjes.
Dit is een prima auto om mee te racen en bashen.
Voordelen:
2.4ghz zender, laag zwaarte punt, accu houders, waterdicht, standaard verstelbaar(camber, toe), bovenliggende shocks(minder vuil), raceable.
Nadelen:
body(zit na een paar keer hard op het dak landen vol met scheuren), bereikbaarheid van bepaalde onderdelen, minder bashable, en plastic chassis waar weinig mogelijkheden mee zijn, solderingen op de regelaar en snoeren zijn echt mager, aandrijfassen(van plastic? een steentje er tussen en je hebt er groeven in zitten)
Tips:
-Rpm draagarmen en lagerhouders, word er sterker van en scheelt in gewicht, en ander bijkomend voordeel is dat je toe angel achter in de ideaale stand komt, en het setje verhelpt bump steering.
-Vering achter iets losser draaien voor iets strakker(voorkomt zijwaarts over de kop vallen)
-Voor je gaat rijden alle boutjes die los kunnen trillen met locetite vast zetten, en je wielmoeren aan draaien ik had bijna 1 velg naar de
mallemiesen.(wielmeenemer spinde in de velg)
-Je accu houder lipjes verstellen naar de lengte van je accu's, voorkomt dat je accu's heen en weer kunnen in je accu houders
-Ga voor velgen met 1/2 offset, want dan is hij bijna niet meer om te krijgen, afhankelijk van ondergrond.
-Plak de body in de probleem hoekjes af, want ik heb het niet gedaan en mijn body is zo goed als af.
-Koop lipo's inplaats van een ander soort accu's, is beter voor je regelaar motor en je eigen plezier.
-Zet de spur er op die er standaard bij zit als je op lipo's rijd gaat hij sneller.
-Al je anders gaat vertanden hou dan wel je temperaturen in de gaten.
-------------------------------------------------------------------------
SAVAGE FLUX:
Gpm draagarmen(in bestelling) + midden skidplate + rcp allu shocks + proline 1/2 offset velgen met proline crimefighters + spektrum ontvanger + 2*2s 5000mah lipo's, in de toekomst een savox servo en meer hop-ups:
Heb deze auto nieuw gekocht voor 575 euro van Gerben de Vries.(marktplaats)
Was ook bij deze auto meteen verliefd, maar was toch een beetje sceptisch vanwege de open opbouw.(achteraf nergens voor nodig):-D
Heb nog niet veel aan de flux gedaan en nog maar 1 keer mee gereden.
Maar tot nu toe ben ik erg positief, had wat problemen met het calibreren van de esc, in de handleiding zit een fout in de volgorde van de calibratie, en daarbij kwam dat de snoeren van de motor ook in de verkeerde volgorde in de esc zatten.
Als ik gas vooruit gaf ging hij achteruit en visa versa, (en nee het lag niet aan de zender) ik ging 30kmh vooruit en rond 60kmh achteruit.:-D
Eindelijk dit verwarrende geklooi gehad, en toen rijden.
Waar ik eerst van opkeek hoeveel sneller de Savage flux standaard ten opzichte van de Erbe is.
En het mooie is de motor word bijna niet warm(36 c) maar de accu's (43 c) wel.
Dus heb het gevoel dat de Savage Flux standaard iets efficienter vertand is.
Al met al een monster en van de 2 het leukst om mee te rijden.
Voordelen:
ook laag zwaartepunt, standaard erg snel, veel mogelijkheden chassis, de auto voor het bashen, erg solide voelt onverwoestbaar aan.
Nadelen:
zender(snap nog niet dat ze bij zo'n dure auto die zender erbij doen), open chassis(maar door wat aanpassingen is dit verholpen), ondanks het lage zwaartepunt snel over zijn kop, minder raceable, en standaard geen verstel mogelijkheden(toe, camber), niet waterdicht.
Tips:
-Koop of maak een midden skidplate.(sheelt een hoop tandwielen)
-Alu shocks halen de standaard plastic shocks zijn binnen een no time lek.
-Update je esc voor je op 6s gaat rijden, hoor van meerdere personen op dit forum dat je esc anders doorfikt.(reden is onduidelijk)
-Body afplakken en des noods ook de buitenkant.
-Ook alles checken voor je gaat rijden en vooral de slipperclutch.
-Hetzelfde als de erbe hou de temperaturen in de gaten als je hem anders vertand.
-wat nard cox zegt haal de spacers er tussen uit als je on-road gaat rijden.
-En verkoop of gooi de standaard zender weg want dat is echt rommel, na 20 tot 30 meter krijg je interventie en dat wil je echt niet met zo'n monster.
Ik hoop dat ik jullie hier een beetje mee van dienst kan zijn, en in de toekomst zal ik jullie nog meer tips, ervaringen, meningen laten horen.:-D