e-revo high/low gearing

Zoals vermeld in t e-revo topic hier mijn geplande inbouw van hig/low-gearing...

Maar eerst moet ik mezelf nog een hoop vragen beantwoorden waarbij ik hoop dat jullie me die kunnen beantwoorden. Uiteraard google en zoek ik zelf ook op t grote net:rolleyes:

Hoe eerder ik de basicvragen duidelijk heb des te sneller kan ik beginnen met inbouwen..

1. Bij de extra brushless manual staat expliciet dat die niet waterproof is; ik zag filmpjes van brushed e-revo's onder water. Kan de titan motor dat wel aan?
Want dan bouw ik m mss niet om naar brushless.

2. welke kleur springs zitten er origineel voren? Die van mij knalt zo op de grond; strakker zetten heeft geen zin; krijg ik alleen maar meer veervoorspanning en heb ik bijna geen veerweg meer.
Zitten nu de witte op, achter de groene.

3. bij gebruik van de 2 kleine titanmotoren is er 1 reverse rotation...logisch.

Nu zit bij mij slechts een dikke titanmotor erop de 775, en de vorige eigenaar heeft die aan de voorzijde gezet. Dit is nix want nu zit die veel te hoog.
Kan de titanmotor even hard en makkelijk vooruit als achter uit draaien? Word het dan een kwestie van de zender anders instellen?
Dan kan ik eerst eens proberen die 775 aan de goede kant te zetten.

Ik ga komende week foto's maken...

Laterzzzz...hoop ik:rolleyes:

1. Nee de mamba monster is niet Waterproof.
2. rood.
3. weet ik niet. maar ik zou hem gewoon ombouwen naar brushless Z.s.m.

Zoals in het erevo topic gezegd, het zal een ex Summit zijn en daar zijn idd de veren heel slap van. Had de verkoper dat ook vermeld?
Post even foto's van de auto, onder de kap graag

1. Nee de mamba monster is niet Waterproof.
2. rood.
3. weet ik niet. maar ik zou hem gewoon ombouwen naar brushless Z.s.m.

1. MM weet ik; gaat om de brushed versie...of die "waterproof"is, zoals de rustler..

2, Rood ja, maar er zit een wit of groen streepje op de veer, wat voor de sterkte/dikte/lengte en/of wikkeling staat.

3. En vraag 1 en geld en gebrek aan kennis (nu althans) bepalen dat,;)

@ Bricks ja,ik zag filmpjes van brushed onder water. Maar hoezo is het dan bij de rustler precies andersom?

Zoals in het erevo topic gezegd, het zal een ex Summit zijn en daar zijn idd de veren heel slap van. Had de verkoper dat ook vermeld?

Hij zei dat de motor van de summit kwam! Zaten eerst 2 kleine motoren in.
1 zit er nog bij, neem aan dat het een e-revo is. heb de manuals opgezocht en vergeleken.Lijkt allemaal t zelfde, maar weet eigenlijk wel zeker dat dit n e-revo is..
Als je morgen de foto's ziet zul je begrijpen dat die het anders nooit zo had in gebouwd. met 2 zwarte en 2 rode kabels van de motor naar de esc..
had die met behulp van youtube gedaan

Ik heb voor de witte streepjes op de veren, achter de blauwe. Dan heb ik nog groene erbij, die ga ik denk een voren proberen, zijn wel wat korter maar wel strakker..

Zal morgen zowiezo foto's maken

Laatst bewerkt:

Bij de weg. ze hebben beide wel dezelfde shocks, 5460x, maar standaard dus andere veren?
In de manual hebben de shocks wel n andere kleur, zwart bij de summit en brons bij de e-revo...:confused:

Ik vind het nummer van die veren niet....!!

Heeft je auto deze aandrijfassen :

drive_shaft.jpg

of deze:
5610-driveshaft.jpg

waarom zou je 1 van de 2 motoren in revers moeten doen?
ze zitten toch op de zelfde spur? of zijn het 2 verschillende?

Heeft met de vertiming van de motoren te maken. En de ene draait linksom, de andere rechtsom. (eentje wijst naar voren, de andere naar achteren)

Ja, 1 zit naar voor, 1 naar achteren.

Maar ik vraag dit omdat ik nu 1 motor heb en die wijst naar achteren.
Kan ik m gewoon aan de andere kant van de motormount zetten en naar voren laten wijzen?

Zodat die dus eigenlijk continu achteruit draait als ik gas geef? Of is dat n probleem voor hem?

Btw, ik heb die bovenste aandrijfassen...:cool: van de e-revo dus..

Laatst bewerkt:
Je merkt het vanzelf. Door de vertiming draait de motor de ene kant veel sneller op als de andere kant. Draai 'm om, en bekijk of die harder of zachter gaat

Je merkt het vanzelf. Door de vertiming draait de motor de ene kant veel sneller op als de andere kant. Draai 'm om, en bekijk of die harder of zachter gaat

Kijken of de auto harder/zachter gaat?

Dat gaat dus nu niet, vanwege meerdere redenen; maar ik neem aan dat dus geen optie is...!?

Ik moet eerst jouw zenderset hebben...:cool:
(en voltagelimiters voor mn lipo's) en nog wat zooi....

Dan vraag ik me wel af of die nu niet gewoon verkeerd om zit, in een summit zit die ook nooit reverse..

foto's geplaats of zoiets dan

ImageShack Album - 7 images

Als dit lukt...

Dan moet je zien hoe die motor erin gezet is, dat kan toch niet normaal zijn..!!

Ik wil m dus aan de andere kant hebben, volgens mij kan dat alleen met behulp van de steun voor de stock motor die daar zat. Die steun ,tevens beschermkapje denk ik zie je niet op de foto..

Die andere foto's zijn van de gearing ...ik weet niet of een van jullie kan zien of dat die compleet is.
En zo ongeveer alles is dubbel; is dat allemaal nodig?

Verder staan er nog 2 servootjes op, euh...ook geen idee waar die precies voor zijn of waar ze komen.

Word dus nog een leuk klusje....voor mij iig..

hierbij wat foto's geplaatst voor het makkelijke

[mod]verklein ze dan wel eerst even max 600x800[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
zo, daar is flink aan geknutseld (gekloot) Da's inderdaad niet erg fraai.
Ik heb geen verstand van de summit, maar volgens mij is de opti-drive iets wat uit de 3.3 komt (nitro)
Om een brushles motor te plaatsen mis je straks nog wel een onderdeel, nummer 5660
Motor mount, finned aluminum

Daarom zit de motor verkeerd om geknutseld.

Enne, de 2 servo'tjes zijn om te sturen. Kijk maar eens naar de onderkant

zo, daar is flink aan geknutseld (gekloot) Da's inderdaad niet erg fraai.
Ik heb geen verstand van de summit, maar volgens mij is de opti-drive iets wat uit de 3.3 komt (nitro)
Om een brushles motor te plaatsen mis je straks nog wel een onderdeel, nummer 5660
Motor mount, finned aluminum

Daarom zit de motor verkeerd om geknutseld.

Enne, de 2 servo'tjes zijn om te sturen. Kijk maar eens naar de onderkant

Ah nee, dat onderdeel heb ik. Is wat ik bedoel met die motorsteun/beschermkap. Dat die andersom zit zal n andere :o reden hebben...

Stuurservo's? Weet je dat zeker? Lijken in niets op degeen wat ik heb/ken..

Ohh, jij bedoelt die opti-drive dingen. Ik ken ze een beetje uit de nitro versie. Als de motor op toeren draait, schakelt ie op naar de hoge versnelling. Dat kastje regelt dat. Heb je nog wel een micro servootje nodig (en de handleiding, maar die kun je bij traxxas neerladen)

Probeer de motor eens te monteren met die steun, misschien had de verkoper die steun niet en daarom heeft m misschien zo gemonteerd.

Mag ik ook vragen welke rockers jij hebt? staat er als het goed is op.
Je hebt namelijk wel de stock veren voor de long rockers erop zitten namelijk ( blauw/zilver ) maar de bijbehorende rockers niet.
Nu lijken ze ook kleiner als de stock rockers ( je hebt 3 soorten )

Back