Hallo allemaal. Ik ben de laatste dagen compleet verliefd geworden op de E-revo. Ik zit nu alleen heel sterk te twijfelen om de gewone E-revo te nemen of de 2.4 ghz E-revo. Maakt het heel erg veel uit? Ik heb een Rustler XL-5 met een stock zender en ontvanger en hier eigenlijk geen problemen mee gehad. Ik heb alleen wel soms dat ie een beetje "schokt" met gasgeven als ik wat verder weg sta. Dan moet ik er 20 meter heen lopen en dan doet ie het weer goed... Ik wil er daarnaast ook 8,4v 4600mAh accu's bij kopen (NiMH). Dit lijkt me wel een goede keuze, aangezien ik een mooie lader heb, die alleen niet geschikt is voor lipo's (en de standaard esc op de E-revo ook niet heb ik begrepen). Kan iemand mij vertellen of al mijn aannames kloppen? Thanks!
Jou keuze is niet tussen wel of geen 2.4 ghz, maar eentje tussen electro motoren met koolborstels of zonder (brushless) Ik wil niemand adviseren om een revo met koolborstels aan te schaffen (brushed). Als je de keuze hebt zeker en vast voor de brushless gaan!! Brushed motoren vergen véél meer onderhoud en slijten harder, en presteren minder. En als je nog accu's moet kopen, zou ik toch ook voor lipo's gaan. De aanschaf van een lipo is wel zo'n beetje gelijk aan die van een Nimh, en voor een paar tientjes heb je al een lipo lader. Lipo's presteren veel beter dan de Nimh, en zijn in het gebruik ook veel vriendelijker. Zo hoef je ze niet te ontladen voordat je ze kunt opladen, en ze blijven veel meer spanning leveren onder belasting. Als je nog meer vragen hebt over de revo, zou ik willen voorstellen dit in het revo topic te plaatsen.
nimh is prima maar idd lipo heeft meer power en 2.4 zou ik zeker nemen geen storing als je rijden gaat met je vrienden die pakt atomaties iet uit 72 kanalen en brushless is echt beter je bent de snelhijd zo gewend van brushed
De brushed werden in het begin met een 27Mhz zender geleverd, en met een regelaar zonder LaagVoltageCutoff. De brushless versie wordt alleen met een 2.4Ghz zender geleverd, en heeft wel een LVC ingebouwd in de regelaar (ESC). Later ombouwen naar brushed kan altijd nog, maar dan moet je rekenen op een kleine 250-300 euro voor motor en regelaar, en een 2.4 ghz zender. 27 Mhz en Brushles gaat lang niet altijd goed.
Dankjewel voor de reacties. Het gaat trouwens wel om 2x een brushed E-revo (de TRX5605 en TRX5603). De brushless versie is voor mij gewoon te duur op dit moment. Scheelt ongeveer 150 euro. Maar het gaat denk ik wel de 2.4 Ghz worden dan. En de accu's, deze zijn goed toch op een brushed E-revo?
Accu's zijn goed voor de brushed versie, zou er wel een paar setjes van kopen (4-6 stuks minimaal). Er gaan er twee tegelijk in de auto, en die zijn na een 15-20 minuten allebei weer leeg. En gaan vervolgens allebei weer minimaal een uurtje aan de lader. P.S., ik kan je financiële situatie niet bekijken, maar je zult later gaan bekennen dat het beter was geweest om meteen die 150 euro uit te geven en voor brushless te gaan. Als je het bevalt , koop je binnen 2 maanden toch en brushless motor
Ik begrijp wat je bedoelt, maar op zich mis ik ook de snelheid die ik eventueel extra zou krijgen met een brushless versie van een rustler ook niet... Ik rij meestal op een klein soort van voetbalveldje (formaat cruijfcourt) en daar gaat een brushed ook al hard genoeg. Weet iemand trouwens of er motoren zijn die je ter vervanging van een titan zou kunnen gebruiken (dus 2 stuks op de standaard esc)?
http://kershawdesigns.com/ even naar products en dan naar conversion E-revo N.B., een jaar geleden stonden de US fora vol van de 12V dewalt motoren uit de schroefmachientjes als vervanging van de titans
Thanks voor je uitgebreide reacties. De 2e hands pas ik helaas toch voor. Die dual 700 setup ziet er vet uit en het lijkt in tegenstelling tot de MMM nog goed bestuurbaar. Jullie reacties hebben me er wel toe besluiten om de 2,4ghz te bestellen en toch gewoon brushed. Scheelt me een hoop geld, en als de titans kapot zijn vervang ik ze voor de 700s denk ik...
Ik ben enorm gaan twijfelen over de brushed versie na het lezen van de reacties op dit topic en het lezen op diverse fora. Ik heb nu uiteindelijk toch maar de brushless besteld met 2x een 2s lipo en lader. Kostte me een extra zak centen, maar nu ben ik wel in 1 keer klaar. Dinsdag of woensdag heb ik m in huis! YEAH!
Is dus al uitgegeven. Revo is een hele leuke auto. Kan je alle kanten mee op. ook leuk op het circuit. Zie ik je daar misschien nog een keertje? Er zijn al meer mannen uit Almere die in Purmerend komen rijden (geen revo's)
Ik heb een set laten samenstellen door een RCshop hier in Nederland. Ik heb hier bijna twee weken lang over onderhandeld (per mail) en uiteindelijk ben ik goedkoper uit dan dan als ik het op internet had besteld en dan had ik nog het risico op importkosten als ik op internet had besteld. Ik heb een Graupner V-Maxx 4200 lipo (2x) besteld. Mijn overige lipo's zullen waarschijnlijk zippy's of Turnigy's worden.
Ik ben wel van plan om daar een keer te komen kijken met m'n e-revo ja. Die baan ziet er echt vet uit. (al ga ik eerst nog even oefenen met rijden met de brushless!) Ik ben een standaard Rustler gewent (waarvan m'n Titan nu de geest gegeven heeft trouwens) dus ik moet nog even wennen denk ik...
Zaterdag heb ik eindelijk mijn E-revo Brushless binnen gekregen, lipos opgeladen en gereden. Wat een beest is het zeg! Echt ongelovelijk zo snel! Als je gas geeft op een niet voorzichtige manier ligt ie meteen op zn dak en als je bewust veel gas geeft maakt ie gewoon een backflip! Echt bizar! Schitterende aankoop en je kan echt zien dat het kwaliteit is allemaal!