E-revo + ombouwen naar brushless

Cheeta

Forum veteraan
Paar korte vraagjes.. Ik heb vroeger een HPI MT2 18SS gehad. Lkkr offroad scheuren beviel prima op het nitro gedeelte na.

Echter sinds de komst van brushless is dit weer stuk aantrekkelijker geworden

Nu heb ik Circa 450 euro te besteden voor een truggy.

Echter wil ik er mogelijk ook wedstrijden mee gaan rijden.

Dus ben ik benieuwd naar de eisen die gesteld worden aan deze wagens?

Is brushless toegestaan?

zoals de novak HV pro 4.5T?

wat zijn de regels / eisen?

hoe vaak zijn er wedstrijden? waar zijn er banen?

Ik begrijp de vraag niet helemaal. Je wilt voor 450 euro kunnen rijden? Koopje volgens mij alleen de geborstelde Erevo voor, tel daar nog 100 euro bij voor een goede lader, en 120 euro voor 2 accu's, en je kunt starten. Ik rij zelf geen wedstrijden, maar volgens mij is het afhankelijk in welke klasse je wilt rijden. Al gauw is de bandenmaat maatgevend voorwat ik er tot nu toe van gelezen heb, en mag je brushless rijden.
Ik zou nu geen Novak meer adviseren, maar meteen voor de Mamba Monster gaan. Novak schiet erg vaak in de beveiliging, en stopt dan een paar tellen. Met de Mamba heb je daar geen last van. En de Mamba kan je op 6s, dus op 24 volt rijden. Je weet maar nooit. Verder is de mamba veel eenvoudiger in te stellen en heeft een paar geinige mogelijkheden. Instellen via de laptop ziet er heel cool uit, en werkt heel makkelijk.
Banen die bij mij in de buurt zijn: Bergschenhoek en Purmerend. Beide moet ik nog eens een keertje gaan rijden.

lader heb ik al
zender heb ik ook al
accus worden lipos indien toegestaan.

de E-revo is te krijgen voor 300 pond. ca 350 euro incl verzending.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat de erevo's gedumpt gaan worden. De meeste kopers zullen meteen voor de brushless gaan denk ik. overgang naar Borstelloos heeft mij uiteindelijk nog eens 260 euro aan ESC en motor gekost, en 6 tientjes aan een 2.4 ghz zender. MAAR de snelheid en power is dan ook indrukwekend. Ik denk dat ik je dat de komende zondag wel kan laten zien, meestal gaan we wel met een klein groepje rijden in de haarlemmermeer. Mijdrecht is niet zo heel ver weg.

In de 1:10 klasse zijn volgens mij geen verboden op lipo accu's. In deze klasse zal het niet mee vallen een standaard klasse te definieren. Wat ik tot nu toe gelezen heb, was er voor trucks/truggie alleen een minimale bandenmaat. Ik heb wel eens ergens gelezen dat de E-revo tussen de brandstof trucks het baan record aan flarden scheurde!

de traxxas e-revo brushless is dat al incl die mamba motor en regelaar of een andere brushless set?

Inclusief Mamba monster. Het enige wat ontbreekt is de castlle link. De aansluiting op de laptop dus. En inclusief de traxxas 2.4 ghz zender. geen gepiel meer met kristallen en storingen

Ik zou nu geen Novak meer adviseren, maar meteen voor de Mamba Monster gaan. Novak schiet erg vaak in de beveiliging, en stopt dan een paar tellen.

Nooit last van gehad. (hebben een Novak HV-Maxx 4.5T setje in een E-Maxx hier, op 4S lipo. :) )

Met de Mamba heb je daar geen last van. En de Mamba kan je op 6s, dus op 24 volt rijden.

22.2V :p (jaja, miereneukerij.. ) Ik krijg binnenkort de E-Revo Brushless Edition binnen als het goed is. ben wel erg benieuwt naar een directe vergelijking van 't Novak HV setje en de MMM + 2200kv motor.

Back