Aan het loeren naar brushless big scale auto's waar je flink mee te keer kan gaan en dan bij voorkeur een rally-model. Ik ben gecharmeerd van het Traxxas plastic en de constructie is vaak bash-proof. Vandaar, de beproefde techniek van de e-revo 1/8 met mamba monster set-up die een big scale 'rally' moet gaan worden.
De breedte is volgens mij al voor elkaar bij een e-revo, die meet 416mm, de wielbasis moet wel flink vergroot worden.
Wat is de meest slimme wielbasis voor mijn projectje als het gaat om stevigheid en leuke body's? 510mm, 530mm, of dan maar gelijk de SC5 lengte, 560mm? Tot 510mm kan ik het volgens mij eenvoudig realiseren met het doorzagen van twee chassis en weer aan elkaar smelten. Bij 560mm moet ik denk ik constructief wat meer aanpassen.
Sowiezo moet de cardanas flink verlengd worden. Ik ben er nog niet uit, een tweede, leeg middendif huis monteren met een tussen as om de lengte te overbruggen of toch één lange as maken? Voor die lange cardanas, zou bv de wielassen van een Summit daar voor pas te maken zijn?
Tips en aanwijzingen zijn meer dan welkom (een roller, onderdelen als body en assen uiteraard ook ;-)
De breedte is volgens mij al voor elkaar bij een e-revo, die meet 416mm, de wielbasis moet wel flink vergroot worden.

Wat is de meest slimme wielbasis voor mijn projectje als het gaat om stevigheid en leuke body's? 510mm, 530mm, of dan maar gelijk de SC5 lengte, 560mm? Tot 510mm kan ik het volgens mij eenvoudig realiseren met het doorzagen van twee chassis en weer aan elkaar smelten. Bij 560mm moet ik denk ik constructief wat meer aanpassen.
Sowiezo moet de cardanas flink verlengd worden. Ik ben er nog niet uit, een tweede, leeg middendif huis monteren met een tussen as om de lengte te overbruggen of toch één lange as maken? Voor die lange cardanas, zou bv de wielassen van een Summit daar voor pas te maken zijn?
Tips en aanwijzingen zijn meer dan welkom (een roller, onderdelen als body en assen uiteraard ook ;-)