E-REVO topic

Lastig te zeggen als we niet weten hoe hard je wordt afgezet.
Ze zijn sowieso goedkoper te krijgen vanuit HobbyKing.

Inderdaad dat geloof ik zeker dat ze daar goedkoper zijn, maar om bvb nog eens een maand op die lipo's te wachten heb ik ook niet echt zin in :)

Voila de Revo is in mijn bezit, wat een vet machien!!! :)

Nu in mijn opwelling heb ik de Revo meegenomen en niet eraan gedacht dat Traxxas andere stekkers gebruikt :)

Dus morgen maar even naar een rc shop om juiste stekkers te halen voor de bijgeleverde batterijen op te kunnen laden...

Eerste indruk: WAUW :)

Een maand zal het ook niet duren. Mooi om te horen dat je enthousiast bent, persoonlijk vind ik de bouw van de E-Revo practig om te zien. Geniet van je wagen ;)

Laatst bewerkt:
Voila de Revo is in mijn bezit, wat een vet machien!!! :)

Nu in mijn opwelling heb ik de Revo meegenomen en niet eraan gedacht dat Traxxas andere stekkers gebruikt :)

Dus morgen maar even naar een rc shop om juiste stekkers te halen voor de bijgeleverde batterijen op te kunnen laden...

Eerste indruk: WAUW :)

Pics please :)

Grts (fred van het autoforum :cool:)

Heyla

Hier vlug een foto getrokken met de Iphone :) Betere komen er wel aan!

fotobnq.jpg

Namiddag ga ik dus een traxxas laadkabel halen met de traxxas stekkers...

Nu ik ben dus nog op zoek naar geschikte lipo's om in de E-Revo te gebruiken, de 5000mah bionic 40C passen niet in de E-revo (aansluitingen bovenaan)...

Welke waardes zou ik minimaal moeten hebben om de mamba monster te voeden? Ik heb enkele voorbeelden gekregen van de shop:

2x Bionic 2s1p 4000mAh 30C
2x Polyquest 2s1p 4900Mah 25c
2x Polyquest 3s1p 4400Mah 25c
2x Polyquest 3s1p 5000Mah 25c
2x Orion 2s1p 4000mAh 25C

Zit er iets geschikt tussen of...?

wat is de Burst C van die 4900mAh Polyquest lipo's? ze kunnen iig continue 122.5A leveren. als de burst bij de 150A zit, kun je die in ieder geval wel gebruiken. :)
(of uiteraard de 5000mAh 3s 25c's. die zou ik persoonlijk nemen. rijdt al ruim een jaar op 6s Lipo, werkt perfect. )

Voor een ritje op de baan in purmerend gebruik ik meestal deze:
ZIPPY Flightmax 5800mAh 2S1P 30C .

Dat rijdt echt het best, aangezien 2x3S gewoon te zwaar wordt (vliegt daardoor snel uit de bocht) en te snel is.

Voor een beetje bashen gebruik ik deze:
ZIPPY Flightmax 5000mAh 3S1P 30C.

Setje traxxas connectors erbij en je kunt weer een tijdje vooruit.

Als je bij HobbyKing in kleine orders bestelt, dan hoef je over het algemeen ook niet bang te zijn dat er extra douane kosten bij komen en de verzendkosten vallen dan ook wel mee (zo'n 10 dollar).
En de verzendtijd is ook niet zo heel erg lang. Over het algemeen een week of 2, denk ik. Heb er gisteren ook weer wat besteld en dat is vanmorgen nog verzonden.

Vergeet je niet een goede lipo lader met ballancer erbij te kopen!

Laatst bewerkt:
wat is de Burst C van die 4900mAh Polyquest lipo's? ze kunnen iig continue 122.5A leveren. als de burst bij de 150A zit, kun je die in ieder geval wel gebruiken. :)
(of uiteraard de 5000mAh 3s 25c's. die zou ik persoonlijk nemen. rijdt al ruim een jaar op 6s Lipo, werkt perfect. )

De burst C van die 4900mAh is 40C, dus 196A burst... ook de prijs van deze valt reuze mee naar mijn mening... 41,5euro /stuk

En ik was inderdaad aan het denken om ook een setje 3S 25C/40C burst te nemen...

Kan je met 6S in de REvo ook op standaard gearing rijden of moet je deze veranderen?

Dank je wel PIR3lly

Een geschikte lader heb ik op dit moment al :) De hyperion EOS 0615i Duo3 met balancebordjes voor zowel Hyperion/polyquest lipo's als van het type bionic...

Die prijs is inderdaad wel goed ja.
Als je op lipo's gaat rijden moet je sowieso je gearing veranderen. Je moet het grote tandwiel vervangen door het kleinere wat meegeleverd is (ik geloof een 54t).

Overigens, zo snel kan het gaan als je bij hobbyking besteld:
21 Oct-2009Hong KongItem posted.
21 Oct-2009Hong KongIn transit.
22 Oct-2009Hong KongProcessed for departure.
22 Oct-2009Hong KongThe item left Hong Kong for its destination on
22-Oct-200927 Oct-2009NetherlandsArrived and is being processed.
27 Oct-2009NetherlandsIn transit.28 Oct-2009NetherlandsArrived the delivery office and is being processed.
28 Oct-2009NetherlandsDelivered.

Ah want als ik op de sheet van de mamba monster kijk wat bij de revo zat daar staat de standaard gearing 18/65 met 3s lipo's op...
Bij de 2S lipo staat dan weer 18/54...

Waarom is dit?

Volgens mij kijk je verkeerd (of het is een drukfout).
Als je hierheen gaat zie je dat er bij 2S staat 18/54 en bij 3S voor topsnelheid 24/54.

Ik rijd zelf op 22/54 met 2x2S en 2x3S. Dat trekt ie makkelijk zonder erg warm te worden.

Maar die 54t moet er sowieso op met lipo's.
Is ook maar een werkje van 10 minuutjes (hooguit).
-3 schroefjes van de spur los.
-Afdekkapje eraf.
-Grote schroef van de motor houder los, dan kantel je hem zo opzij.
-Spur eraf, nieuwe erop, motor terug kantelen met een dubbel a4 papiertje tussen de tandwielen, motor goed aanduwen en de schroef weer vastzetten.

Let ook goed op de afstelling van je slipper clutch. De mijne is er al heel snel uitgefikt en kapot gegaan.
Nu staat ie goed afgesteld en doet ie het perfect (je moet hem niet helemaal strak aandraaien, er moet nog altijd een kleine ruimte tussen het veertje zitten)

Toen ik mijn e-revo net had, was er na een beetje bashen al heel gauw 1 servo kapot (tandwieltjes gestript). Werd wel heel snel door traxxas onder garantie vervangen, maar heb toch besloten er 1 sterke servo met metalen tandwielen in te zetten. Mocht je ook zoiets willen, dan heb ik nog alu armpjes liggen van pro-line voor de single servo conversie.

Laatst bewerkt:
Is daar ergens een visuele documentatie van hoe je de gearing moet veranderen en afstellen?

Ga eerst even de bijgeleverde Nihm accu's proberen en erna overgaan op lipo's!
Zonet ook de castle link besteld ...

eerst en vooral proficiat met je knappe car,

wat gearing betreft, dit zijn dingen die je zelf wat moet uitzoeken, ik raad je aan een tempgun te kopen,

iedere terrein is anders , maar ook iedere rijder is anders!!

standaard zit er idd 18/68 op, dit kan gerust ook perfect gaan met 3s lipo's, gewoon even temp meten, mijne maat, geeft lang op 2x3s gereden met stock vertanding, nooit problemen gehad,

ikzelf rij ook met het 18 /54t blad, zowel op 2x2s lipo, maar ook op 2x3s lipo, geen vuiltje aan de lucht, TEMP bij 2x2s +- 53 graden TEMP op 2x3s is +- 67 graden dus perfect,

je moet ook niet alles geloven wat er gezegt word, en het boekje is ook niet altijd juist, ze schrijven dat globaal( de gulden middenweg , iedereen te vreden)

de boodschap is zelf uitzoeken, de forumleden kunnen je in de perfecte richting duwen , maar je moet het wel zelf doen en uitzoeken

met de stock vertanding ,kan je perfect op 2x3s rijden, maar dat hangt gewoon wat van je rijstyle af, om op parcour te rijden , zal dat idd niet gaan, maar als dat gewoon fun is en nu en dan eens plaspauze, of een babbeltje of hem eens gaan omdraaien is dat perfect te doen,

maar als je wat meer snelheid wil hebben,op 2x2s is die 54t idd aan te raden,

Thanks Erevobe :)
Ik denk da we toch eens moeten afspreken :) hehe

Ik had ook de documentatie verkeerd gelezen, er staat op 6S 18/65 50mph en bij 6S 25/54 65mph :) dus we hadden beide een beetje gelijk... Hiermee blijkt dus ook dat je met de standaard gearing ook op 6S kan rijden...

Nu ben ik dus de Nihm batterijen aan het laden en ga daar eens mee testen en wat inrijden...

En ik heb mij die lipo's, zowel de 2S 4900mAh 25C/40C als de 3S 5000mAh 25C/40C opzij laten leggen en die ga ik in het weekend halen :)

Kunnen we vanalles wat proberen en testen... Dus ga ik eerst op de stock vertanding proberen, en erna met wat meer kennis de 54t monteren...

Ik hoorde hier ook de slipperclutch voorbij komen, moet ik daar iets aan veranderen hoe hij uit de doos komt op dit moment?

Back