E-REVO topic

Die Hudy is net wat beter als de AE black grease (dat tubetje is ook zo lastig) vind ikzelf, maar idd, is zowat hetzelfde. Die mobil ken ik niet.

Maar heel dun aanbrengen, dan blijft het super zitten en je merkt dat het soepeler loopt en veeeeel minder geluid maakt ! Zo'n potje gaat echt jaren mee :-)

Die Hudy is net wat beter als de AE black grease (dat tubetje is ook zo lastig) vind ikzelf, maar idd, is zowat hetzelfde. Die mobil ken ik niet.

Maar heel dun aanbrengen, dan blijft het super zitten en je merkt dat het soepeler loopt en veeeeel minder geluid maakt ! Zo'n potje gaat echt jaren mee :-)
Heb zelf geen ervaring met dat Hudy vet. Ik weet iig dat Mobil1 grease goed werkt in 1/8 auto's en wss ook andere auto's dus ga ik dat proberen. Kga gewoon zo'n potje kopen en dan in dan in een spuit stoppen ofzo.

Ik gebruikte de AE en de Hudy ook in de FW-05RR (da's een cardanaangedreven 1:10 nitro wedstrijdklasse) daar maken de tandkranswielen nog 'iets' meer toeren als in de buggy.
Ben in die tijd flink aan het zoeken geweest om iets te vinden wat ECHT bleef zitten.

even een domme vraag van mij (en geen tijd om te googlen naar een antwoord ;) )

Kun je een e-revo (met z'n twee batterij compartimenten) zodanig ombouwen zodat je 1 enkele 5S kan gebruiken?

Yup, dat kan zolang de LiPo's verder maar gelijk zijn aan elkaar, dus merk, mAh, C, aantal cycles (liefst nieuwe natuurlijk). Correct me if I'm wrong, ben niet 100% zeker!!

Hyperion site zei:
As long as the two packs are the same brand, capacity, and have similar usage histories, the NET and DUO chargers can SYNC Charge any two separate packs to make a series-wired flight pack. For example 2S+2S=4S, 3S+4S=7S, 5S+4S=9S, etc...
Bron

Dit gaat natuurlijk om laden, maar dit geld voor zover mijn kennis reikt ook voor ontladen (dus het gebruiken in je auto).

Laatst bewerkt:
Dat gaat dus prima je lipo doet namelijk zelf niets anders :)
Zolang A,C en leeftijd/cycles hetzelfde zijn is het geen enkel probleem.
Let wel op dat je goede kabels gebruikt want die worden natuurlijk wat langer door de brug die je erin maakt en te dun levert teveel weerstand (en dus warmte/verlies) op.

ik weet dat het in een ander topic moet maar weet iemand hier of mach one in helmond gewoon open is? zou daar straks graag heen willen tussen half 5 en half 6. Moet namelijk een stukkie rijden :)

vandaag eens even gemeten hoesnel een e-revo bl standaard gaat, blijkt 56km/u te zijn. traxxas geeft ook 56km/u(35mph) op als snelheid met (de standaard)7cell accu's.

de snelheid is gemeten met een gps module :)

vandaag eens even gemeten hoesnel een e-revo bl standaard gaat, blijkt 56km/u te zijn. traxxas geeft ook 56km/u(35mph) op als snelheid met (de standaard)7cell accu's.

de snelheid is gemeten met een gps module :)

op 2x 7.4v lipo ga ik 50.4km/h met vertanding 18/65 (ook gemeten met een gps)

met welke vertanding reed jij wel?

ik heb vandaag voor het eerst op kunstgras gereden met de auto, en moet zeggen dat het behoorlijk pittig is :p ik heb alles nog helemaal origineel. Dus moet nog even kijken hoe ik dat helemaal moet afstellen. Er werd gezegt dat ik in iedergeval omlaag moet :D Heb verder wel een leuke dag gehad. De wagen sloeg veel om dus ook goed voor de conditie:D

Tel, Welke stuurservo had jij nou aangeraden:confused: ( geheugen als een vergiet ik weet het )

Rijdt er iemand hier met een middendiff in zijn E-Revo. Heb hem in de Merv zitten en dat bevalt wel (geen wheelies meer bij 2S).

Back