E-REVO topic

Ik heb effe gekeken en ik kom de 26e ook. heb wel een medewerkers feestje van de carnaval de zaterdag ervoor maar dat komt wel goed lijkt me gezellig en kan ik nog wat leren :p
en dat is 5!
Gaat echt wat worden zo.
Nog even en ik moet de baan gaan reserveren :-)

Zo, de baan is beschikbaar voor vrij rijden, dus ook voor de revo's. Ter plekke voor de niet leden alleen even in de kantine bij het bestellen van het 1e kopje koffie meteen even daggeld betalen (10 euro).
En als je wat later bent, kan het ook met het bestellen van de tosti, bapoa of andere snacks.
Kortom, we hebben alles om er een leuke dag van te maken.

Hoe zit het eigenlijk met eventueel laden. Is er een mogelijkheid tussendoor de LiPo`s te laden? Anders regel ik een paar accu`s op mijn werk waarmee ik de LiPo`s kan laden.

oke dat is mooi. Nu nog even opzoek naar een lader welke de 5800mah sneller vol krijgt dan mijn huidige lader welke daar een 5 kwartier over doet.

Er zitten daar buiten bij de sleutelplaatsen 12V aansluitingen.
Daar klem je je lader zo op en je kunt laden.
En meer dan voldoende stroomcapaciteit op 220V. Alleen de hoeveelheid stopcontacten is wat minder, dus stekkerblokje meenemen is altijd handig.
Zal ook mijn hele schuurtje aan spare's meenemen, zodat we de "kleine" dingen meteen kunnen fixen.

Moeten we alleen nog iets in scene zetten om Axl te ontvoeren. Moeten we zijn vrouw weer in het complot opnemen. Werkte de laatste keer ook goed, dat ie vanwege de opkomst van 20 vrouwen het huis uit werd gestuurd :D zie: [110834] radio-control-club-leiden-meetings-kom-en-rij-mee-74

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is wel stil aan Axl`s kant...

Zijn er nog tips voor een goede lader om de 5800mah 2S lipo`s sneller te laden op bijv 2C

iCharger 1010B+ (heb ik zelf, kun je tot 10S en tot 10A laden) of nog sneller de iCharger 208B (8S tot 20A).
Je hebt er dan wel een zware voeding bij nodig.

En dan natuurlijk in serie laden.
Kun je op 2C twee accu's in ongeveer 40 minuten vol hebben (het balanceren duurt aan het einde meestal wat langer...)

Laatst bewerkt:
T,ja daar heb je een punt.

Ik heb wel een lader, maar deze kan tot 6A laden. Met mijn huidige 5800mah LiPo`s duurt het mij te lang. Daarom ben ik aan het kijken naar een andere lader. Kom alleen nog niet echt uit het in serie laden, maar daar kijk ik nog wel een keer naar. Eigenlijk wil ik een lader gewoon in NL bij een winkel kopen, maar zie dat deze maar beperkt leverbaar zijn...

Heb nu 4 sets lipo`s dus moet wel even voldoende zijn voor even.

Je 6A lader is denk ik maar 50W en die limiet zorgt er voor dat het zo lang duurt.

Ik heb sinds kort een Hyperion EOS 0615i Duo NET3 met een server voeding die 575W / 47A aan kan. De lader kan 180W / 15A per kanaal laden. Hele fijne set-up, de lader is vrij prijzig maar de voeding was echt cheap. Heb zo voor 200 euro een top setup die twee 4S LiPo's binnen 30 minuten kan volduwen ;)

Serie laden stelt echt geen drol voor, even een adapter kabeltje voor je laad- en balance kabels maken en ''done''. Zoek hier even op het forum, er wordt regelmatig een schematje gepost met hoe het je het moet solderen.

T,ja daar heb je een punt.

Eigenlijk wil ik een lader gewoon in NL bij een winkel kopen, maar zie dat deze maar beperkt leverbaar zijn...

NEW - Hyperion EOS 0615i DUO3 charger - 2 x 6S, 2 x 15A max, Even kijken bij de No-nitro site, voor instructie voor extra korting
Heb nu 4 sets lipo`s dus moet wel even voldoende zijn voor even.
Voordat je het laatste set leeg hebt, is de eerste wel weer vol dus. In totaal 5 sets accu's om leeg te rijden. Lijkt mij voldoende hoor

Y kap spuiten (pir3lly -Style) en dan zal ik wat foto' posten. :D
Zowel pir3lly als ik hebben de Pro-graphix kap genomen, en met de fluorescerende tamiya verf gespoten (PS 27 in mijn geval).
Beide kappen hebben last van afbladderende pro-graphix. (het voorbedrukte zwarte deel). Misschien heb ik het te dik gespoten, zou kunnen. Probeer het dus maar zo dun mogelijk te spuiten.!

Ik ga nu weer op zoek naar een nieuwe kap. Nog iemand suggesties?

Zowel pir3lly als ik hebben de Pro-graphix kap genomen, en met de fluorescerende tamiya verf gespoten (PS 27 in mijn geval).
Beide kappen hebben last van afbladderende pro-graphix. (het voorbedrukte zwarte deel). Misschien heb ik het te dik gespoten, zou kunnen. Probeer het dus maar zo dun mogelijk te spuiten.!

Ik ga nu weer op zoek naar een nieuwe kap. Nog iemand suggesties?
Klopt, die pro graphix kap koop ik zeker niet meer. Overal komt het voorgedrukte eraf.
Ik denk echter dat KdK die andere kleur bedoelt die op de hemi cuda kap zit?!?

Suggestie:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bte-koop%5D-overig/118005-nieuwe-1-8-airbrush-body-te-koop.html?highlight=boulder

Laatst bewerkt:
Back