E-REVO topic

Zet je cam maar eens op je (voor)wielen, en rij een stukje over drempels etc. Je kon nog weleens verbaasd staan
Heb ik al eens gedaan. Daar is niets te zien hoor. ;)
Doe het meeste onderhoud aan mijn auto zelf. Daar zit echt geen voelbare speling op de wielen. Als dat wel zo zou zijn, dan is er iets versleten. Ook zou je dat op klinkerwegen ontzettend horen trillen.
Speling is natuurlijk wel wat anders dan "flexibel". Draagarmen zitten in rubbers die vibraties en bepaalde krachten opvangen. Dat noem ik echter geen speling. Bij mijn auto zijn deze rubbers al ontzettend hard, omdat anders de krachten die vrijkomen niet goed op de weg overgebracht kunnen worden. De meeste mensen vervangen deze zelfs door nog hardere varianten.

Laatst bewerkt:
En daarom laat ik mijn auto ( vooral mijn circuit auto) die rubber ringen vervangen door teflon. GEEN speling. Maar bij de Erbe blijk het mee te vallen, kan die Ansmann velgen niet strak genoeg aandraaien, effe ringetje tussen zetten. ( wielsleutel loopt klem op velg.)

Of even met een 17mm pijpsleuteltje. Je zou ook de originele wat bij kunnen vijlen, maar daar wordt ie wel een stukje dunner van.

Verlengde dop sleutel gaat ook. Beetje modificeren. Heb ik eerst gebruikt, omdat de andere shop 25eurie rekenen voor zo'n shiny alu kruissleuteltje

of de originele traxxas wielmeenemers vervangen voor de meenemers van de savage flux. Dan kun je elk wiel monteren met dopje 8.
Deze dus:
86925_01.jpg
http://www2.gpmd.com/image/h/hpic8925.jpg

Laatst bewerkt:
@westcoast, linkje/foto werkt niet bij mij.

Die phaltline`s wil ik eigenlijk ook wel hebben, maar dan op zwarte velgen en die combi is moeilijk te vinden.

Lijmen is het probleem niet, alleen wilde ik velgen en banden in een keer bestellen en bij voorkeur gereed. Dat laatste kan ik nergens vinden en dus moet ik los kopen, ook geen probleem. Alleen zal het dan velgen bij winkel a en banden bij winkel b worden...

Die phaltlines niet gelijmd kopen. Die moet je echt even zelf lijmen.
Ik heb ze ook voor gelijmd gekocht. Maar ze balloonen als de ziekte. Dat is echt niets voor op straat.
Dus los kopen, tapen en lijmen.

JESpares verkoopt de phaltline banden en ook chrome tremor velgen.
Rabsport verkoopt de zwarte blast velgen.

Laatst bewerkt:
Okay, alleen met het tapen heb ik slechte ervaringen. Al was dat met de Merv. Daar viel me op als je niet netjes de tape opbrengt dat het rijgedrag dan slechter is dan wanneer ze opbollen...

Zo worstel ik ook nog steeds met de vraag 3e diff of niet. Maar ik heb nog te weinig gereden om daar een besluit over te nemen. Heb nu de swaybar kit met de zilveren bars uitgevoerd en dat is een hele verbetering.

Edit: passen ze ook op de standaard velgen...?

Phaltlines?
Nee, die zijn echt groot. Passen alleen op de hpi tremor en blast velgen.

Tapen is niet zo moeilijk toch. Bandje binnenste-buiten en even 1 tot 2 keer een laagje ducktape. Daarna weer omdraaien, foam erin en lijmen.

Middendiff vond ik zelf niet fijn rijden in de revo op zand. Maar daar zijn de meningen verschillend over.

Laatst bewerkt:
@westcoast, linkje/foto werkt niet bij mij.

Die phaltline`s wil ik eigenlijk ook wel hebben, maar dan op zwarte velgen en die combi is moeilijk te vinden.

Als het goed is nu wel.

Phaltline's had ik toen ook gekocht op tremor velgen, deze waren alleen voorgelijmd en dat is inderdaad geen rijden , ze "flapperen" als je vol voorbij komt of scheuren van de velg los.
Wil nog steeds een keer mn roadrage's proberen zodat ik daar ook een oordeel over kan geven. Die zijn wel getaped!

Let wel op met tapen dat de tape niet groter is dan het loopvlak, wellicht dat daarom het rijgedrag van je MERV zo slecht is.

Met tapen gewoon de binnenkant van je banden goed schoonmaken met alcohol en dan een stuk tape op tafel leggen en de band daar overheen laten gaan. Probeer er voor te zorgen dat er zo weinig mogelijk lucht onder de tape komt en ga niet verder dan 5cm met een 2de laag beginnen.

Succes ;)

p.s. zoals gezegd kun je Phaltlines beter meteen zelf doen.

Back