E-REVO topic

net een leuke brief in de bus gekregen. :) m'n stalen traxxas aandrijfassen waren binnen. :D meteen er in gezet, en morgen bij de demodag maar eens kijken hoe ze zijn. :)

Welke shock olie gaat erin de standaard shocks?
Kan het op de explosie tekeningen niet vinden.

mooie kap zeg! maak je ook wat foto's als je hem heb uitgeknipt?

Voor de echte 'dutchlanders' hier de e-revo brushless en de savage flux zijn in de aanbieding in een winkel in maastricht (mag geen namen noemen de meeste zullen deze winkel wel kennen) ff google dus.

e-revo brushless €589.-
savage flux €699.-

wel zo fijn voor de garantie dat dit niet over de grens is..

Das idd een mooie prijs voor de revo.
Maar geen idee welke winkel het is:p
ALs iemand het weet zou je het dan eff naar me willen pmen.
Thnx

voor zover ik weet mag je een naam echt wel noemen hoor. :) alleen een winkeldiscussie wil men hier op het forum vermijden.

Tja, maar hij heeft nog steeds geen voorraad.. die winkel die we niet bij naam willen noemen. Leuk zo'n prijs, maar als je dan niks hebt..
Ik heb hem daar 4 weken ! in bestelling gehad.. Uiteindelijk besteld in de US...

Vandaag de zippy's eindelijk de sporen kunnen geven ! Waanzinnig wat een power :-)

De 20c 2S 5000mAh, heerlijk goedkoop, accu's blijven koel. Deze : https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8578, voor dat geld is er niks beters te krijgen.

Heb deze eigenlijk voor de df-03 gedaan, maar ze doen het fantastisch in de ERBE.
De bestelde SMC's zijn er nog niet, maar moeten er komende week eindelijk zijn. (Opnieuw verstuurt door leverancier, nu met USPS priority, prima service van Stormerhobbies)

2x 3S lijkt me echt belachelijk snel, dit gaat mij meer dan hard genoeg. Heb net meteen een wheeliebar laten komen, de spoiler blijft anders niet lang heel.

Maar wat kun je er toch leuk mee springen :-) :
34054a50e130ca73c.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
hmmm, nu net nog gereden met m'n ERBE op eht circuit in almelo. de accu's werden goed warm.
als je wheelies echt affectief tegen wilt gaan, kan ik je de long wheelbase draagarmen van Traxxas alleen maar aanbevelen. word de auto een heel eind stabieler van. :)

Welke accu's gebruik je ?

Ach, deze auto is vooral voor de fun, de wheelies zijn prima controleerbaar door minder gas te geven :-)

Ga wel eens kijken op een circuit met hem, blijft toch kriebelen (heb jaren on road circuit gereden), maar ik denk dat de ERBE geen echte racer is. Natuurlijk kan ik wel rondsturen op een off road circuit, maar kan me niet voorstellen dat ie meekan met andere buggies etc.
Dat neemt niet weg dat ie het best aardig zal doen, power zat.

En anders heb je altijd nog de wheeliebar ;)

Die heb ik nu ook op de Summit zitten en het scheelt toch iets , nadruk op iets natuurlijk te enthousiast op het gas is nog steeds neigingen tot staande backflips ...

Een goeie optie voor de slipperpads is trouwens een remschijf van de T-Maxx, gek genoeg komt de spacing van de gaatjes overeen met de pennetjes op de slipper.

Voordeel is het grotere contact oppervlak (volle ring) ten opzichte van de 3 schoentjes.

Zoals ik al twee posts eerder zei.. die is al onderweg :-)

Slipper durf ik eigenlijk niet goed losser te zetten.. ben bang dat ik die met deze power snel heel erg heet zal hebben als ik deze laat slippen om vermogen in te dammen. Heb de punch al op 50% gezet in MMM.. Maar het gaat best hoor.. iets minder knijpen met die wijsvinger.
Heb wel het idee dat de zender niet erg proportieel is.. Heb bij het gas meer het idee van een aan/uit schakelaar dan van een goed controleerbaar gas. Ik overdrijf nu wat, maar de DF-03 van mijn zoontje met de mamba is veel fijner te doseren. Daar gebruik ik een 3PM 2.4Ghz set, op de Revo nog de originele TQ zender.

Ik ben wel aan het spelen geweest met de slipper op de Summit , nadeel van die grote 7 inch banden wordt dan ook meteen duidelijk ;) De punch wil ik niet te veel aan doen , stuur ook graag met m'n gas....

D'r zijn inmiddels 4 slipper setjes onderweg , maar in de zoektocht naar wat tijdelijks kwam ik dus een remschijf van m'n T-Maxx tegen die gek genoeg paste...... En beter werkt als de standaard 3 schoenskoppeling :yes:

Een ander idee is er ook al wat ik nog uit ga werken , een alu koppeling zodat je een beetje 1/8 brandstof idee krijgt. Alu koppelingsring i.c.m. de stalen ring zou dezelfde werking moeten geven als een alu koppeling op b.v. een 1/8 buggy/truggy ;)

Dan heb je een koppeling die een bepaalde mate van slip toestaat zonder meteen je koppeling(schoentjes) omzeep te helpen zoals bij de standaard wel gebeurt......

Welke accu's gebruik je ?

5000mAh 11.1v 30C Zippy's

Ga wel eens kijken op een circuit met hem, blijft toch kriebelen (heb jaren on road circuit gereden), maar ik denk dat de ERBE geen echte racer is. Natuurlijk kan ik wel rondsturen op een off road circuit, maar kan me niet voorstellen dat ie meekan met andere buggies etc.
Dat neemt niet weg dat ie het best aardig zal doen, power zat.

nitro truggies houd ie in ieder geval wel bij. :) (moet je alleen ook goede banden er onder ztten uiteraard. en de long wheelbase draagarmen, anders kun je niet snel genoeg optrekken zonder dat de neus van de grond komt.

5000mAh 11.1v 30C Zippy's ? Jeetje..

30C Zippy's en die krijg je warm ? Wat voor vertanding rijd je dan ?

Had die eigenlijk helemaal niet gezien, de 30c, of zijn die alleen in 3s te krijgen ? Max 2s die ik kan vinden waren 20c..

Laatst bewerkt:
ik rijd met die 'optionele' vertanding die bij de Revo zat. (18/54 geloof ik.)
maarja, als ik de kabels tussen de regelaar en motor voel, zijn die ook behoorlijk warm. (zo'n 40~45 graden gok ik)

heb zelf helemaal neit naar 2s lipo's gekeken om eerlijk te zijn. dus zou het zo niet weten.

ps: Ik rijd er wel mee op eht circuit in almelo. daar kun je wel makkelijk doorgassen. :)

Maar heb je dan niet veel te veel snelheid ?

Ik heb tot nu toe nog alleen wat bashing gedaan, maar dan laat ik hem ook behoorlijk vol gas knallen, motor wordt wel redelijk warm, maar rest blijft koel. Wou idd diezelfde vertanding eens proberen, ze geven die wel als 'optimum' aan voor 4s. Voor 6s geven ze zelfs nog een zwaardere vertanding aan, heb je misschien per ongeluk al die hele zware vertanding erin zitten ? (24/54) Maar die pinion zit niet in de standaard kit.

erevo_speed_chart_461.jpg

Laatst bewerkt:
Back