E-REVO topic

Dat had ik gedaan hoor.. maar een gebruiker die iets zegt.. of een label op een pack.. voor 8 dollar wou ik de gok niet nemen..

Heb wel begrepen dat turnigy het nieuwe 'merk' wordt.. zippy's gaan eruit.. Dus best kans dat jij gewoon het nieuwe type hebt gekocht..

Tis niet alleen door een gebruiker gezegd .... Tis ook toegegeven door medewerkers van Hobbycity , er staat als het goed is een link tussen naar het forumtopic waarin het wordt uitgelegd.

Kort samengevat was er door Hobbycity een 15C pack besteld maar had de fabriek alleen maar een 20C of hoger "formule". Om toch te kunnen leveren is er dus gewoon een 15C label op een 20C accu geplakt.

Dat had ik niet gezien.. maar blijft natuurlijk een risico als je ze besteld dat je wel echte 15C versies krijgt als de 20C versies op zijn bij leverancier..

Maar idd, voor het geld kun je de gok nemen :-)

gaat niet passen. de gearbox van de Revo 3.3 is veel langer dan die van de E-Revo, en die van de E-Revo ligt verder naar voren.

qua assen naar de wielen toe zou ik voor de originele traxxas assen gaan. en voor de center assen zou ik de dogbone kit van kershaw designs halen. (die zijn echt super, de speling is nagenoeg 0 op die dingen.)

Gr.
Tim

ziehier, de lengte van de achterste center as. (van de kershaw dogbone kit)
[57143] e-revo-topic-15

Laatst bewerkt door een moderator:
gaat niet passen. de gearbox van de Revo 3.3 is veel langer dan die van de E-Revo, en die van de E-Revo ligt verder naar voren.

qua assen naar de wielen toe zou ik voor de originele traxxas assen gaan. en voor de center assen zou ik de dogbone kit van kershaw designs halen. (die zijn echt super, de speling is nagenoeg 0 op die dingen.)

Gr.
Tim

Heb de stalen center assen van kershaw, en de stalen aandrijf assen van traxxas besteld.
Mooi spul hebben ze daar bij kershaw, ook een conversion kit om je e-revo om te bouwen naar een 1/6.

hallo allemaal,

ik heb even een dingetje.

ik heb een revo met MMM en natuurlijk helemaal geweldig!!!! eerst een tijdje op 4s gereden ging lekker maar dacht 6s moet ook een feestje zijn.

nu rij ik op 6s en dat gaat toch niet helemaal lekker.
de banden overleven het niet echt lijm laat los en gisteren zelfs een band die scheurde. er zit zoveel power in zelfs op snelheid volop wheelies. ik daardoor niet vol gas rijden en heb het idee dat daardoor de motor erg warm wordt :-(

ik weet dat er hier een paar mensen zijn die ook op 6s rijden hoe ervaren jullie jullie dat?

hebben jullie tips voor me? (de opmerking weer op 4s gaan rijden kan ik zelf wel bedenken maar dat doe ik al met mijn Max en Summit :-))

ps heb de standaard vertanding 18/54

groeten Ronald

@Diver
Als je nieuwe banden koopt, beplak dan eerst de binnenkant met ducktape, voorkomt dat ze uitrekken(balloonen) en dan gaan ze minder snel los, en ze zullen dan minder snel scheuren.
Ik denk dat je op de standaard talons rijd, die zijn zoziezo al niks.
Misschien zit hier wat bij:
PROLINE TIRES
Hoe warm word je motor?
Hij moet niet warmer worden als 100 graden.

Laatst bewerkt door een moderator:
die standaar talons zijn op zich helemaal geen slechte banden hoor. temisnte, op het parcours in almelo doen ze het behoorlijk goed.

PS: tegen de wheelies... koop de long wheelbase draagarmen van traxxas,.. ben je ineens van het probleem af. ;)

die standaar talons zijn op zich helemaal geen slechte banden hoor. temisnte, op het parcours in almelo doen ze het behoorlijk goed

Ja he, ik heb alleen maar slechte ervaringen met de talon serie.
Enigste + punt is op het gras, net of ze ervoor gemaakt zijn.:)

Mwoah, als ik lees hoe de meeste mensen positief reageren na het overschakelen op andere banden doet me toch geloven dat de Talons niet zo subliem zijn. Het zijn leuke all-rounders maar je zult ze waarschijnlijk niet nog een keer kopen.

De Talons die ik bij de brandstof Revo had waren idd niet slecht , zowel on als offroad presteerden ze goed bij mij... Had zelfs iets te veel grip naar mijn zin....

De rede voor de meeste om over te stappen is het gewicht ... Een setje Pro-line 40s Bow-tie's bv. is net ff wat lichter...

Misschien dat het al langs gekomen is in dit topic (tis nogal groot), maar welke banden raden jullie aan voor welk terrein ?

Heb al zitten kijken naar die velgen van Maximizer (Beadlocks) Maximizer Products - 17mm Hex Beadlocks Zonder lijm goed inklemmen van de banden spreekt me wel aan.

27798_xlg.jpg

Maar heb wat moeite om te begrijpen wanneer je nu wel of geen off set velgen moet hebben en welke banden hier nu oppassen, de 40 van Traxxas gaan in ieder geval niet heb ik al begrepen.

Morgen mag ik eindelijk die van mij uitpakken :-).. maar accu's zijn nog steeds niet binnen.. denk dat ik maar even twee packs van mijn zoontje een traxxas connector geef om toch ff te spelen..

Laatst bewerkt:
Heb mijn 2S packs wel binnen inmiddels (zelfde SMC's als jij) en heb dus de eerste runs achter de rug. Da's wel andere koek dan een 1:10 buggy ;) Heb al wel de eerste 'panne', schakelaar op de auto deed het niet na een sessie zandverstuiving, die is dus nu vervangen voor een andere.
Topsnelheid is zo ff snel getest bijna 60km/h, zonder er iets aan gedaan te hebben.
En oja, de kap is ook niet krasvrij meer, dit gaat toch wat makkelijker op z'n kant dan die 1:10 buggy die ik eerder al noemde ;)

Back