E-REVO topic

Waarom zou je een 2-speed willen hebben op een E-Revo ?

Snap uiteraard wel waar hij voor is, maar heeft dat zin ? De mamba monster met de 2200kv motor heeft zoveel trekkracht dat ik me niet kan voorstellen dat er iemand is die zinnig gebruik kan maken van nog meer, om nog maar niet te spreken van de topsnelheid.
Als je dan al meer snelheid wilt hebben heeft een 2x 3s pack veel meer zin lijkt me.

Waarom zou je een 2-speed willen hebben op een E-Revo ?

Snap uiteraard wel waar hij voor is, maar heeft dat zin ? De mamba monster met de 2200kv motor heeft zoveel trekkracht dat ik me niet kan voorstellen dat er iemand is die zinnig gebruik kan maken van nog meer, om nog maar niet te spreken van de topsnelheid.
Als je dan al meer snelheid wilt hebben heeft een 2x 3s pack veel meer zin lijkt me.

dat heeft geen zin ja maar wij hebben het over de normale E-Revo

Je moet een 3-kanaals ontvanger hebben, standaard zit er idd een 4-kanaals bij.
Je moet wel een andere zender dus hebben, maar of het goed matched...

Je kan beter een goed 3-kanaals setje kopen, bijv. Spektrum DX3.0, en die gebruiken... Anders zit je weer te klooien met een nieuwe zender en je traxxas ontvanger.

Greetz,
Joram

Je moet een 3-kanaals ontvanger hebben, standaard zit er idd een 4-kanaals bij.
Je moet wel een andere zender dus hebben, maar of het goed matched...

Je kan beter een goed 3-kanaals setje kopen, bijv. Spektrum DX3.0, en die gebruiken... Anders zit je weer te klooien met een nieuwe zender en je traxxas ontvanger.

Greetz,
Joram

hoezoo geklooi?

tq3.jpg

dat rooie ding is volgens mij dan het derde kanaal.

dus dan moet je z'on setje kopen, een nieuwe ontvanger op de auto(?) en een nieuwe zender.

Vergeet niet, voor zover ik weet kun je alleen maar bij stilstand tussen de 2 versnellingen schakelen. dus niet bij het rijden. je kunt de versnellingsbak neit ontkoppelen, dus als je zou schakelen terwijl de auto aan het versnellen is, zouden de tandwielen dit neit lang volhouden lijkt me. Dit zou ik iig nog even nakijken voordat je zo's 2-bak conversie koopt! ;)

Je zou het meer moeten zien als een extra versnelling voor extra topsnelheid. het nut van de 2-bak zie ik echter neit helemaal.

de extra versnelling is niet voor extra topsnelheid, maar meer voor langzaam rijden. crawlen.

de standaard bak zit vast in de 'tweede' versnelling. de uitbreiding naar een tweeversnellingsbak voegt een eerste versnelling toe.

het schakelen is gewoon leuk :)

en je kan echt wel tijdens het rijden schakelen, anders zou echt niemand die 2speed kit kopen.
je moet alleen maar heel even je gas los laten dacht ik ;)

je gearbox is niet ontkoppeld (hoe dan ook, zit geen koppeling in) dus volgens mij kun je niet schakelen terwijl je rijdt hoor.
anyways, zoals drkdrrlr al zei, het is een extra crawler gear wat je er dan bij krijgt, dus ik ga er van uit dat het exact hetzelfde is als wat in de summit zit.
ik denk dat mensen met een Summit hier die vraag zo kunnen beantwoorden. :)

Back