E-REVO topic

wellicht overbodig, maar toch. 16 mei kunnen we racen op de traxxas days. Lijkt me leuk om een hoop revo's op de baan te krijgen.
Ik weet het, is weer in Purmerend, maar daar kan ik ook niets aan doen.

Hou ons op de hoogte van de resultaten zou ik zeggen. Ben zeer benieuwd.

Heb inmiddels de 500K olie binnen en het middendiff er mee gevuld. Olie is trouwens een groot woord, het is meer héél dik vet. Ook 2 setjes accu's mee leeg gereden. Ik heb niet het idee dat het veel uitmaakt met de 100K olie die er standaard in zit. Nog steeds redelijk saai maar wel heel gecontroleerd weggedrag. En wat de aanleiding was om het middendiff te monteren; ik heb géén aandrijfassen meer gemold :). Ben benieuwd hoe het volgende week zal gaan op de baan in Purmerend tijdens de wedstrijden van de Traxxas days.

Ik neem ook mijn E-Maxx mee naar de Traxxas days. Heb deze even in 'racemode' gezet (schokbrokers in de laagste stand). Hiermee staat deze een stuk lager op de wielen, maar maakt uiteraard nog steeds geen enkele kans tegen de Revo's. Alhoewel er daar nog maar 2 van ingeschreven staan, dus wie weet maak ik nog een kans met m'n E-Maxx :)

hmmm komt mssn toch een E-revo BE in de plaats van de HPI Vorza Flux...

De levertijd is op dit moment al dik 2 weken, en de verkoper heeft zelf voorgesteld om een E-Revo in de plaats te nemen omdat hij wist dat deze wagen mij ook aanspreekt... De E-Revo zou hij volgende week al onmiddellijk binnen krijgen... De Vorza is normaal ook voorzien voor dan, maar hij durfde het niet met zekerheid zeggen...

Goede keuze om voor de ERBE te kiezen of...? :cool:

Hehe inderdaad maar mssn zijn er mensen die ook wat negatieve punten hebben over de erevo? Want lees enorm veel goed :)
denk dat ik hier het meeste info kan verzamelen... Ben bijna door het gehele topic door :)

Persoonlijk vind ik sleutelen een pita (MERV).
Zo'n buggy lay-out is beter bereikbaar en (imo) steviger dan een plastic chassis.

Inderdaad daar heb je wel wat gelijk in... Echter lees ik qua chassis niet echt iets slecht van de ERBE...

Denk dak volgende week gewoon geen foute keuze kan maken in deze prijsklasse :)

Persoonlijk vind ik sleutelen een pita (MERV).
Zo'n buggy lay-out is beter bereikbaar en (imo) steviger dan een plastic chassis.

Ik vond het sleuten aan de brandstof Revo en nu ook de Summit altijd wel meevallen....

Op een gegeven moment was ik met de brandstof Revo zo ver dat ik in 5 min. tijd een voor en achteras weer terug op het chassis kon schroeven ;)

Tis vooral een kwestie van gewenning , een buggy lijkt makkelijker door dat het zo open oogt. In werkelijkheid valt het allemaal wel mee ;) Zeker als je een paar keer hebt gesleuteld en weet hoe de auto in elkaar zit.

Kwa stevigheid vind ik het (plastic) Revo platform best goed in elkaar zitten , zal wat betreft flex niet veel schelen met een alu chassis.

Ik rijd zeer regelmatig met de ERBE, over het algemeen in ruig terrein. Onderdelen die ik regelmatig moet vervangen zijn aandrijfassen, de grote lagers (5120) in de axelcarrier en wieldraagarmen.

mijn kleine heeft een e revo brushed nou wil hij die ruilen tegen een slash 4x4 omdat ik die ook heb maar wat kan hij beter doen de revo ombouwen naar brushles of toch een slash nemen vind het eigenlijk zonde wand het is een leuke auto zo een revo voor een kind van 11 jaar

Ik vond het sleuten aan de brandstof Revo en nu ook de Summit altijd wel meevallen....
Zo heeft iedereen een mening.

Tis vooral een kwestie van gewenning , een buggy lijkt makkelijker door dat het zo open oogt. In werkelijkheid valt het allemaal wel mee ;) Zeker als je een paar keer hebt gesleuteld en weet hoe de auto in elkaar zit.
Sleutelen aan mijn RC8Te (en Flux ook) is in mijn ogen vele malen makkelijker. Tel eens hoeveel schroeven je los moet draaien om je diff te checken (wordt er al bijna duizelig van). Hoe dan ook, nagenoeg overal waar ik lees zie je dat mensen het handiger vinden op aan een buggy/truggy te werken dan een andere truck vanwege de simpele en heldere lay-out.

Kwa stevigheid vind ik het (plastic) Revo platform best goed in elkaar zitten , zal wat betreft flex niet veel schelen met een alu chassis.
Vind de E-Revo te veel flex hebben door al het plastic( zie ook de huidige problemen met de rear bulkheads in de MERV, ze komen over een maand pas uit met een update. Kwestie van niet genoeg getest??)

ps. korte zoektocht op e-revo chassis break op google (eerste pagina):
DSC_08991.jpg

index.php

ps. korte zoektocht op buggy(en truggy) chassis break op google (eerste pagina):

Dit kan natuurlijk ook toeval zijn en er zullen vast buggy en truggy (heb het wel over A-merken) chassis zijn die breken of buigen.

Ik prefereer persoonlijk een alu chassis als basis.

Ja ok natuurlijk met elk model die dergelijke snelheden kan halen ga je vroeg of laat iets serieus voor hebben...

Zie ook de link van een gebroken Vorza...

S6sedFn0RCE[/media] - vorza hpi ?

Maar je hebt gelijk, het is volgens mij gewoon een persoonlijke keuze die je moet maken...

Vindt ze beide echt wel vet, dus daar zal het niet aan liggen :)

Laatst bewerkt door een moderator:
persoonlijk vind ik ook de aluminium chassis van de vorza veel overzichtelijker, dan van mijn revo, de plaat is dan ook 35mm dik en je voelt natuurlijk het verschil,

wat niet wil, zeggen dat de e-revo minder is door de plastieken chassis, als je de filmpjes op youtube bekijkt, kan de e-revo wel wat klappen verdragen,

en idd je kan tussen die 2 wagen niet verkeerd kiezen,
hou er wel rekening mee , dat dit 2 verschillende wagen zijn,

je zou in jou situatie wel eens voor de verkeerde keuze kunnen gaan,
wat te begrijpen is, wachten en wachten op iets is niet leuk!! en als ze je dan een ander voorstel doen, ben je natuurlijk tevreden, want je wil ,na dit wachten, zo snel mogelijk , een wagen, en dat is juist het moment dat je kwetsbaar bent, en denk ik wil nu een wagen hoe dan ook,en je neemt wat ze je aanbieden!!

want een paar weken geleden, was je eruit tussen de vorza en de ERBE, stond hier op forum, je had alles goed bekeken en alles goed nagevraagd, en gewikt en gewogen, toen kwam je op de vorza flux uit!!

dan begrijp ik niet ,waarom je zo kan omdraaien, of mss wel, doordat je te lang moet wachten, en dat ik nu jou moment dat je idd kwetsbaar bent, en dat ze jou alles mogen voorschotellen, want je wilt gewoon EEN rc auto!!

Haha nee hoor de keuze tussen de erevo en de vorza ligt zo dicht bij elkaar ...
En dat het verschillende wagens zijn weet ik maar al te goed hoor...

En iets aannemen waar ik niet achter sta, denk niet dat da bij mij zou pakken hoor :D
en ik weet dat het toch niet bij 1 wagen blijft mij kennende ;)

in je uitleg staat een tegenstrijdig feit :) eerst kan je niet verkeerd kiezen en erna zeg je dat je wel een verkeerde keuze kan maken :)
rondom huis en tuin zijn beide geschikt en daarvoor gaan ze gebruikt worden :p hèhè

dus geen verkeerde keuze, net als jij eerst de ene en dan de andere als hij binnenkomt :)
erna ook nog een onroad modelletje :)

Back