E-REVO topic

bedankt voor de tips, ik heb de schroeven waar mogelijk nog een stukje aangedraaid, maar ik ben geen echt losse schroeven tegen gekomen.

dat van de lagers geloof ik niet zo in, maar mocht het wel zo zijn dan is het toch gebeurd.

bij de auto zat een blaadje waarop stond dat je in het begin moest luisteren of je de slipper hoort, en of je hem na een aantal seconden niet meer hoort. ik kan dit geluid echter niet onderscheiden van de rest... ik naam aan dat die slipper a fabriek goed staat ?

nog een vraag, wat is CA lijm ?

Slipper kun je eenvoudig testen door je voet voor de auto te zetten (op ondergrond met veel grip) en dan gas te geven. Gaan de wielen niet draaien, en de motor wel, dan slipt ie. Gaan de wielen spinnen, staat de slipper wel goed. Juiste manier van afstellen is de slipper moer aandraaien, totdat je kan zien dat de veer 100% is ingedrukt, en daarna 1/4slag terug draaien
CA lijm is secondenlijm

E-revo diff

vandaag het reardiff opengekregen.
Zoals voorspeld is de lager aan het kleine tandwiel kapot.

Kogeltjes van de lager zijn in het diff geraakt en maken dat het grote tandwiel al zijn tanden kwijt is.

Zijn er mogelijke upgrades om dit in de toekomst te voorkomen? Betere lagers? Iemand een link? Eventueel een volledig upgrade-diff?

Wat is trouwens de standaard olie die erin zit? Ik was er nogal tevreden over, kan ik die gelijk meebestellen.

Laatst bewerkt:
Inderdaad ceramische lagers erin. Dat gaat langer mee.
Wat je het beste kunt doen is een compleet revo 3.3 diff van ebay halen.
Ik had er laatst 1 gewonnen voor 8 dollar. Dan kun je daar de lagers en tandwielen van gebruiken als reserve onderdelen.
Enige nadeel van dat 3.3 diff is dat de binnenste tandwieltjes iets minder sterk zijn. Je kunt hem dus wel gebruiken, maar de kans is dat die sneller kapot gaan.

Een volledige brushless revo diff vind je op ebay voor zo'n 20 dollar. Nog steeds veel goedkoper dan onderdelen los te kopen.

Hier de verschillen:
2vl5w8w.jpg

Standaard olie achter is geloof ik 10K, voor 30K. Echter raden veel mensen aan voor 50K te nemen en achter 30K (op een baan met veel grip, bij minder grip juist weer dunnere olie).
Je kunt hele setjes op ebay vinden voor zo'n 14 euro en je kunt verschillende diktes ook mixen om iets ertussen te krijgen.

Laatst bewerkt:
Na de diverse aanpassingen aan mijn E-Revo hier een foto met de Jconcepts Rulux halfup 1/2 offset velgen en de medium Harakiri banden:p

dsc6169.jpg

De keverkap is een Proline kap welke eigenlijk niet bedoelt is voor de E-Revo maar na enkele kleine aanpassingen past ie prima.

Laatst bewerkt:
wel een toffe kap... paars met geel blijft een twijfel achtige combo... Misschien de velgen een likkie verf geven?

Echt niet! vind die gele velgen juist errug mooi, dat paars is idd mooi of lelijk, whatever you like;)
PIR3lly heeft ze ook, stiekum afgekeken, goed voorbeeld doet volgen zeggen ze.......

Er komt binnenkort weer een andere kap, waarschijnlijk hoogglans zwart!
Kijken hoe dat er uit ziet, Darthvader style.......:rolleyes:

Laatst bewerkt:
kijk glass met zwart is iets dat iedereen kan waarderen:P Voor de record ik heb niets tegen het geel ik ben alleen geen groot fan van het geel met die paarsige kleur... (vrouwen hebben er vast een naam voor:P )

leuke revo! maar wat vind iedereen toch an die kever?

vind ik wel knap deze keverbody, voor mijn electro avontuur had ik een FG mader monsterbeetle PRO versie 26cc , en eerlijk met die beetlebody valt deze auto bij het omkeren meestal weer op zijn wielen, dankzij de ronde beetle body,

p.s de kleur geeft iets, maar niet voor mijn , moet ik zeggen,maar ieder zijn smaak natuurlijk!!

na mijn 2 e-revo's en mijn e-maxx allen brushless mag ik mijn sinds gisteren ook eigennaar van de nieuw slash platinum noemen!!het is echt bijzonder te noemen hoe deze rc geevolueerd is sinds de slash 4x4 , die platinum versie is echt een beest om gewoon op straat te rijden!!
meesterlijk hoe deze op 3s lipo op straat plakt!!

na mijn 2 e-revo's en mijn e-maxx allen brushless mag ik mijn sinds gisteren ook eigennaar van de nieuw slash platinum noemen!!het is echt bijzonder te noemen hoe deze rc geevolueerd is sinds de slash 4x4 , die platinum versie is echt een beest om gewoon op straat te rijden!!
meesterlijk hoe deze op 3s lipo op straat plakt!!

Tis ff totaal in het verkeerde topic, maar Steven, de Slash 4WD Platinum is echt niet anders dan de standaard Slash 4WD, op de betere schokbrekers en de stabilisatiestangen na. Dat kun je moeilijk een evolutie noemen.
Tuurlijk, de Slash Platinum heeft meer extra's, zoals redelijk wat Alu delen, maar dat maakt qua rijden niks uit. De optionele (zit wel in de Platinum kit, los erbij) middendiff is wel leuk, maar ook gewoon een optie voor de normale Slash. De platinum is gewoon een Slash waar op redelijk wat opties opzitten, meer niet.

Maar leuk om te lezen dat je er blij mee bent !

Zo beter?

dsc6170.jpg

Weinig aftermarket kappen te krijgen voor de E-Revo en dit is een probeersel die (ik ;)) wel aardig vind.

nu vind "ik" hem helemaal af :cool:
ik heb ook al een tijdje zitten zoeken naar een ander soort kap maar is idd moeilijk te vinden

ik vind het gewoon vreemd dat er zoveel "vraag" is naar die kevers? oval kom je ze wel tegen:eek:

Tis ff totaal in het verkeerde topic, maar Steven, de Slash 4WD Platinum is echt niet anders dan de standaard Slash 4WD, op de betere schokbrekers en de stabilisatiestangen na. Dat kun je moeilijk een evolutie noemen.
Tuurlijk, de Slash Platinum heeft meer extra's, zoals redelijk wat Alu delen, maar dat maakt qua rijden niks uit. De optionele (zit wel in de Platinum kit, los erbij) middendiff is wel leuk, maar ook gewoon een optie voor de normale Slash. De platinum is gewoon een Slash waar op redelijk wat opties opzitten, meer niet.

Maar leuk om te lezen dat je er blij mee bent !

yep idd een verkeerd topic, maar was gewoon even bij vermelden, nu ga ik nog even off-topic door

geen verschil zeg je? Je voelt duidelijk het verschil tussen , de eerst slash 4x4 heb deze ook gehad en direct weer door verkocht, maar bij deze is dat heel anders, ik woon hier in een doodlopend straat met achteraan een kleine rotonde,als je deze rotonde met de gewone 4x4 deed gegarandeerd je dak op, deze verroert geen vin, idd er ztten heel wat optie's op zoals sway-bars enzo.. ,en kunt deze natuurlijk altijd bijkopen , maar ik heb nu het complete pakket en daardoor zei ik ook wat een verbetering, en vooral een zeer lage prijs voor zo'n heel pakket,

sorry :ontopic:

Laatst bewerkt door een moderator:
diff vet/olie

in de inner diff cup komt de olie naar keuze.
In de diff behuizing echter komt er een soort van vet vermoed ik, of is dat ook olie?

Back