E-REVO topic

Leuk!, lijkt mij ook hilarisch. Zal wel even moeten wennen aan die nitro decibelen. Volgens mij maken we wel een kans hoor!. Doen je zoons ook weer mee?

Ik denk niet dat ik er zaterdag al ben, maar weet niet wat de rest doet.

Zet je vast een kruisje in je agenda voor de 26e? Misschien dat er dan een paar revo's tegelijk de baan op kunnen.

Leuk!, lijkt mij ook hilarisch. Zal wel even moeten wennen aan die nitro decibelen. Volgens mij maken we wel een kans hoor!. Doen je zoons ook weer mee?

dat weet ik nog niet, heb ze nog niet kunnen vragen, ga ik wel doen.

Zet je vast een kruisje in je agenda voor de 26e? Misschien dat er dan een paar revo's tegelijk de baan op kunnen.

ik ga proberen er dan ook te zijn, hebben jullie al een tijd afgesproken?

Nee, er is nog geen tijdstip afgesproken, en ik heb ook nog geen enkele bevestiging ontvangen. Maar gezien de afstand die Tim (klamath) moet afleggen, zal het wel vroeg in de middag zijn. 13:00 uur?

De 26e ben ik er ook bij.

Zijn er nog speciale voorwaarden daar? Zoals banden, etc...

Ik neem denk de auto van mijn vader mee, dus als er mensen willen meerijden is dat mogelijk. Ook de spullen kunnen dan makkelijk nog mee! Uiteraard wel mensen in de buurt, want ga natuurlijk niet het hele land door rijden ;-)

Ik denk dat ze spikes niet echt op prijs stellen...
Maar verder gewoon lekker knallen.

Wat ook erg verslavend kan werken is een transponder.
Maar voor 1x ermee rijden zijn ze wat duur.

Hier bijvoorbeeld wat van mijn test rondjes nog voor de verbouwing (alweer een tijd geleden dat ik daar geweest ben, zie ik).
En hier de tijden voor de baan zelf.
Daar is 5 september op de nieuwe baan getest...

Laatst bewerkt:
ok thx.

Een transponder is voor de 1eX best kostbaar denk ik, wat kost zo`n transpondertje eigenlijk?

Wat voor banden zijn er aan te raden voor de baan?

Edit: Ik zie dat de transponders ronde de 7 tientjes kosten.

Laatst bewerkt:
Dat is 4!
In de regel kan je voor kunstgras voor een zachtere compound gaan. Maar er ligt nu nieuw kunstgras, en daar heb ik nog geen ervaring mee. Zal afhangen van de vochtigheid van de baan.
Banden die het goed deden waren de LRP harakiri, J-concept Double-D, Goosebumps. De wat fijnere pinnetjes en lekker zacht.

De aka cityblocks die ik er ook wel eens onder had, hebben zeer veel grip op de (vorige) baan. Harakiri's moet ik ook eens testen.

Ik moet dan nog een setje kopen, denk dat de banden welke in nu heb te grof zijn voor daar, over de originele ben ik niet te spreken.
Welke zouden jullie adviseren omdat ik toch nieuwtjes moet kopen?

Ik heb op aanraden de 2S Lipo's gekocht (Turnigy 5200mAh 2S 30C ) klopt het dan dat ik die met max 5,2A mag laden?

Ik moet dan nog een setje kopen, denk dat de banden welke in nu heb te grof zijn voor daar, over de originele ben ik niet te spreken.
Welke zouden jullie adviseren omdat ik toch nieuwtjes moet kopen?
Die je nu hebt kunnen ook best hoor. Dat zijn toch die badlands?
Misschien niet optimaal, maar volgens mij rijdt dat prima.

Anders test je die dag eens wat van mijn bandjes. Kun je zelf zien wat lekkerder rijdt (cityblocks of harakiri's). Wil het zelf ook eens uitproberen.

In de regel kan je voor kunstgras voor een zachtere compound gaan. Maar er ligt nu nieuw kunstgras, en daar heb ik nog geen ervaring mee. Zal afhangen van de vochtigheid van de baan.
Banden die het goed deden waren de LRP harakiri, J-concept Double-D, Goosebumps. De wat fijnere pinnetjes en lekker zacht.
Volgens deze tabellen moet je juist voor een hardere compound gaan bij hogere grip banen (kunstgras) om meer grip te creeëren:
http://www.lrp.cc/fileadmin/lrp_anleitungen/anl_26917_lrp-tyreguide2009-truggy-e.pdf
http://www.raceaka.com/tire_chart.php

Ik heb op aanraden de 2S Lipo's gekocht (Turnigy 5200mAh 2S 30C ) klopt het dan dat ik die met max 5,2A mag laden?
Dat ligt aan het merk en soort accu. Met die Turnigy's moet het ook meer kunnen.
Deze zijn het toch: http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=13398
Daar staat bij max charge rate: 2C
Dus dat zou 10,4A zijn met jouw lipo's.

Over het algemeen laad ik gewoon 1C, maar als het wat sneller moet, dan gaat 2C prima.

Laatst bewerkt:
Klopt, 1C is prima voor deze packs.

In de specs :
Capacity(mAh) 5200
Config(s) 2
Discharge(c) 30
Weight(g) 333
Max Charge Rate (C) 2
Length-A(mm) 139
Height-B(mm) 46
Width-C(mm) 26

Dus het mag wel met 2C, maar ik raad 1C aan.

ok thanks.

@Pir3lly waar heb jij die LRP VTEC Harakiri banden/velgen gekocht?

Edit:
Ja klopt die Lipo's zijn het. Welke 3s heb jij van Hobbyking want die wil ik ook nog effe bestellen.

Staat op de achterkant van de LiPo. Never charge above ?C.
C = de capaciteit van de pack, dus 1C = 5.2A. Ik denk dat je die op 2C of 5C mag laden, dus respectievelijk 10.4A of 26A.

Velgen komen van ebay of liquidrc.com (net welke goedkoper zijn).
Zijn JConcepts Rulux Half Ups truggy velgen.

Banden had ik uit duitsland gehaald, maar zijn ook bij pk racing en ergens in bergen op zoom te halen (even google-en in nederland). Wel prijzig bij de laatste twee.

Ik heb effe gekeken en ik kom de 26e ook. heb wel een medewerkers feestje van de carnaval de zaterdag ervoor maar dat komt wel goed lijkt me gezellig en kan ik nog wat leren :p

Back