E-REVO topic

Klopt, ik heb de E Revo gekocht en de bestaande kap omgeruild met de pro graphix, aangezien ik oranje dish wielen heb, heb ik de kap oranje gespoten. Heb ik al eerder gedaan bij mijn Merv en daar heb ik helemaal geen last van het loslaten van de bedrukking.

Voor mijn Revo 3.3 heb ik de platinum kap gekocht, past ook op de E Revo, je hebt alleen wat extra openingen... Maar je kunt de standaard kap ook helder kopen en helemaal naar eigen zin maken, of een kap van proline (kever of pick-up of een soort gelijke als het origineel. (Deze bijvoorbeeld The Slipstream, new body for ERevo from Proline. - Traxxas Online Community)

Edit:
Heb eerste runs even gemaakt, alles nog standaard behalve banden/velgen.
Moet even wennen aan het geluid... lijkt wel of de tandwielen te dicht tegen elkaar staan, maar ik lees hier en daar dat meer ERBE's dat geluid maken? Klopt het ook dat als alles uit staat de auto niet rijdt als je hem duwt? Verder nog wat problemen met het instellen van de spektrum zender. Eerste run viel tegen, originele zender en ontvanger geplaatst en ja hoor hij reed veel sneller. Moet het denk ik zoeken in de maximale servo-uitslag instelling op de zender. Moet zeggen ben onder de indruk van het optrekken, toch denk ik dat de Revo 3.3 sneller rijdt dan de Erbe op 2S. Maar ik zou hem nu al niet meer willen missen!

Even snel wat foto's gemaakt, bij kunstlicht dus het vertekend wat...

erevo1.jpg

erevo2.jpg

erevo3.jpg

erevo4.jpg

Laatst bewerkt:
Klopt,
Edit:
Moet even wennen aan het geluid... lijkt wel of de tandwielen te dicht tegen elkaar staan, maar ik lees hier en daar dat meer ERBE's dat geluid maken? Klopt het ook dat als alles uit staat de auto niet rijdt als je hem duwt? Verder nog wat problemen met het instellen van de spektrum zender. Eerste run viel tegen, originele zender en ontvanger geplaatst en ja hoor hij reed veel sneller. Moet het denk ik zoeken in de maximale servo-uitslag instelling op de zender. Moet zeggen ben onder de indruk van het optrekken, toch denk ik dat de Revo 3.3 sneller rijdt dan de Erbe op 2S. Maar ik zou hem nu al niet meer willen missen!
De erbe moet zeker wel rijden als je hem een duw geeft. Het gaat alleen wat stroef en met schokken. Dat is normaal.
Waar je op moet letten met de tandwielen is dat ze niet te dicht op elkaar staan. Ik doe altijd een dubbel gevouwen velletje papier ertussen (gewoon dun a4 papier) en druk dan de tandwielen goed tegen elkaar terwijl ik de schroef aandraai. Dan het papier ertussen uit en de tandwielen staan perfect. Controleer het door er een beetje aan te draaien. Er zou een heeeeeeel lichte speling tussen de tandjes moeten zitten. Ik heb hem nu bijna een jaar en nog geen enkel tandwiel versleten (heb de originele er nog steeds op).
Als je op lipo's rijdt, zet er dan de 18-54 vertanding op (dus het kleine plastic spur dat meegeleverd is).

Als je een andere zender gebruikt, dan moet je deze kalibreren, zodat de regelaar de eindpunten van je gas herkent. Dat is de reden dat ie met je andere zender niet snel genoeg rijdt. Hoe dit moet staat in je handleiding.

Met de goede vertanding, kalibratie en 2x2S zal ie de 3.3 best bij kunnen houden of sneller moeten zijn.

@pir3lly thanks. Kakibreren is uiteindelijk gelukt, rest ook. Kleinere spur zal ik er eens op gaan zetten.

Maar er viel me nog iets anders op. Mijn Revo stuurt de ene kant verder op dan de andere... :confused: is dat normaal?

:D:D:D:D:D:D:D

Ik heb het 58T tandwiel geplaatst.

€€&@{##% wat is ie snel!

Nu nog effe swaybarkit erop en ik kan los gaan!
:D:D:D:D:D:D:D

@pir3lly thanks. Kakibreren is uiteindelijk gelukt, rest ook. Kleinere spur zal ik er eens op gaan zetten.

Maar er viel me nog iets anders op. Mijn Revo stuurt de ene kant verder op dan de andere... :confused: is dat normaal?

Ik had dat idd ook, maar met behulp van de EPA van de zender heb ik alles netjes in orde gekregen.
Weet niet of je de slayden mod al heb uitgevoerd, dan stuurt de revo nog een stuk verder dan standaard.

dit is bij mij na die mod, maar toen had ik nog niet de single servo, nu gaat ie nog iets verder zelfs!

SAM_1418.jpg

Volgens mij staat mijn EPA goed (althans neutraal) dus dan zou ie even ver moeten sturen. Kan natuurlijk de ene kant gewoon meer geven maar dat zou niet moeten. Heb de Slayden nog niet gedaan, zal daar eens induiken.

Wat heb jij over je dempers zitten? Soort kousen?
En... wat bedoel je met single servo? Heb je twee vervangen door 1 exemplaar???

Ja, ik heb ze beidde vervangen voor een 20kg servo die ook nog eens een heel stuk sneller is.
Moet alleen nog voor het mooie een single servo arm plaatsen ipv de stock.
Hier zie je mn servo in werking.
[URL="
- Savox SC-1256TG on e-revo[/URL]

Oja en die "kousen" zijn idd om je veren tegen het ergste vuil te beschermen.

Laatst bewerkt door een moderator:
De revo's hebben het vandaag erg goed gedaan op de caravan cup!!!
Hier vind je de eindtijden: klik (ik ben Telly op die lijst).
Jammer genoeg is dat niet de eindstand.
Er kwam natuurlijk punten aftrek vanwege de niet al te best uitziende caravans.
Uiteindelijk ben ik 4e geworden en Andre (Bricks) 5e!

Hier ook maar even wat fotootjes:
Toen de caravan nog nieuw was:
caravanrace1.jpg

Na de drie heats zag het er dan zo uit:
caravanrace2.jpg

Die van Andre zag er niet beter uit:
caravanrace4.jpg

Alle rijders op een rijtje:
caravanrace3.jpg

Laatst bewerkt:
Back