E-REVO topic

Gaatjes in de velg dicht maken. Banden schoon maken, tapen van de binnenkant, gaatjes erin maken en lijmen. Gaatjes zijn er voor zodat de band kan ''veren''. Als die band niet kan veren reageerd hij niet zo soepel en hobbelt de auto meer. Zie onderdruk verhaal van bricks een paar posts terug.

Hopelijk maakt onderstaande het een en ander duidelijk m.b.t. de maatvoering van banden en velgen!

Ik heb genomen:
MT velg = 3.2'' (rechts onder)
Truggy velg = 3.7'' (links onder)
JConcept Rulux Half Offset Half Ups met PL BadLands (links boven)
PL BowTies 40 serie op Axial Oversize velgen (rechts boven)

P1070293.JPG

P1070296.JPG

MT velg = 3.2'' = 8.128cm. Op de foto is het meer omdat de velg 3.2'' is in de bead (waar de band op de velg komt).
P1070297.JPG

P1070298.JPG

Bead is een paar milimeter aan beide kanten, dus de buitendiameter van de velg is niet precies 3.2'' of 3.7''.
P1070314.JPG

Truggy velg = 3.7'' = 9.4cm. Wederom op de foto wat meer, maar het is 3.7'' op de bead.
P1070299.JPG

P1070300.JPG

JConcept Rulux Half Ups = 3.7'' = 9.4cm. Wederom op de foto wat meer, maar het is 3.7'' op de bead.
P1070301.JPG

P1070302.JPG

Met andere woorden, een truggy velg is gelijk aan JConcept Rulux Half Ups:
P1070303.JPG

40 serie = 3.7'' = 9.4cm. Wederom op de foto wat meer, maar het is 3.7'' op de bead.

P1070304.JPG

P1070306.JPG

Of te wel een 40 serie velg is gelijk aan een truggy velg ...

P1070307.JPG

op de breedte na
P1070317.JPG

Alle foto's : klik

EDIT:

Jeez, inderdaad Half Ups = 1/2'' omhoog dus van 3.2'' naar 3.7''.
Bricks, je benadering is juist. Gaatjes ZIJN NODIG.
PIR3lly, yup, zoals ik zei is het maar een marketing woordje. Die 4.0'' / 10.16cm buiten diameter klopt, maar dat is aan de rand van de velg. Aangezien de band in de bead wordt gelegd is die 4.0'' eigenlijk maar onzin.

Laatst bewerkt:
Goeie post!
Misschien even apart aanmaken, is wel makkelijk voor de meeste mensen onder ons.
Als je ook nog buggy maten hebt liggen kun je hem helemaal afmaken ;)

Top, nu nog even kijken waar ik de hele bliksemse boel voor een leuke prijs kan krijgen :)

Ik heb Ansmann wielen (compleet verlijmd, dus lekker makkelijk), maar dat is een ontzettende miskoop geweest. De velgen zijn geverfd met spul dat er vanaf springt als je er naar kijkt, een rits spaken gebroken en twee banden gescheurd. En dat in een rijtijd van een uur of drie.

Daarbij, als ik zie hoe andere truggies door de bochten schieten word ik jaloers :)

PIR3lly, Toevallig heb ik hier ook buggy, 2.2'' (1/10) en MERV bandjes liggen ;) Ik ga nu eerst verder met mijn scriptie ... wellicht dat ik de post nog even uitbreid al ben ik zelf ook (nog) niet zo bekend met buggy maten, maar zo moeilijk kan dat niet zijn.

Jeez, Ansmann is inderdaad niet echt kwaliteit, maar daar is de prijs ook naar. Ik zou in ieder geval voor een 3.7'' setup gaan, dat komt de handling van de E-Revo zeker ten goede en persoonlijk vind ik het strakker uitzien aangezien de E-Revo meer op een truggy dan monster truck lijkt qua uiterlijk.

Buggy is allemaal hetzelfde. Alleen heeft het ene merk iets grotere diameter dan het andere. 1mm ofzo. En proline V3 zijn wijder dan normale velgen, maar niet persee beter.

Hallo REVO freaks wisten jullie al dat je met de REVO's tijdens de RcRallyCup in de Unlimited klasse terecht kunt...bij mijn weten kun je nergens anders in competitie verband tegen elkaar racen...

groeten

Maakt 1/8 of 1/10 nog verschil in de velgen? (bij de buggy's)
Ter aanvulling op SSI, bij 1/10 worden ook soms andere meenemers gebruikt, bij 1/8 is het nagenoeg altijd 17mm hex (in ieder geval op de nieuwe modellen), een enkeling gebruikt nog 14mm of 23/24mm.

Hallo REVO freaks wisten jullie al dat je met de REVO's tijdens de RcRallyCup in de Unlimited klasse terecht kunt...bij mijn weten kun je nergens anders in competitie verband tegen elkaar racen...

groeten

Leuk, maar de inschrijvingen zijn dicht?
Of zit ik verkeerd te kijken. Misschien een website of andere info?

Edit:
En volgens mij spreken de regelementen zichzelf tegen?
[quote]Unlimited
Auto:1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij BV. HPI MT/firestorm, Traxxas Rustler / E-revo, Tamiya Mod Clods, getunde SCT’s Auto:1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij BV. HPI MT/firestorm, Traxxas Rustler / E-revo, Tamiya Mod Clods, getunde SCT’s [/quote]

Is de E-Revo niet 1/8?

Laatst bewerkt:
Leuk, maar de inschrijvingen zijn dicht?
Of zit ik verkeerd te kijken. Misschien een website of andere info?

Edit:
En volgens mij spreken de regelementen zichzelf tegen?
[quote]Unlimited
Auto:1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij BV. HPI MT/firestorm, Traxxas Rustler / E-revo, Tamiya Mod Clods, getunde SCT’s Auto:1/10 2 of 4WD indirect aangedreven, merk en type vrij BV. HPI MT/firestorm, Traxxas Rustler / E-revo, Tamiya Mod Clods, getunde SCT’s

Is de E-Revo niet 1/8?[/QUOTE]

volgens traxxas 1:10:p

Afgekeken op een US forum, pushrod gebruikt om de flex uit de achterkant te halen. Beetje figuurzagen, meten en dremelen, en het pas perfect. Ben benieuwd wat het effect op het rijden zal zijn

@ Telly, ga mijn accu's nu (natuurlijk) ook vast zetten ,met klittenband. Welk gedeelte heb jij op de accu's. Het pluizige deel, of het harde deel?

[URL=http://img843.imageshack.us/i/cimg0148g.jpg/].

@ Telly, ga mijn accu's nu (natuurlijk) ook vast zetten ,met klittenband. Welk gedeelte heb jij op de accu's. Het pluizige deel, of het harde deel?
Ik heb eigenlijk altijd het pluizige deel op de accu's. Weet niet waarom, maar zo zat het in mijn boot en dat heb ik zo doorgevoerd op alle accu's..
Heb maar een heel klein stukje aan de binnenkant. Genoeg om hem niet te laten glijden en zodat ie er toch weer makkelijk uit te halen is.

Met die pushrod aan de achterkant, heb je er nog langere schroeven in gedaan? Of hebben ze genoeg draad met dat stukje alu ertussen?

@ Telly, nee ik heb er geen langere schroeven ingedaan. Ik denk dat er nog wel genoeg draad in het bulkhead steekt. Ik heb geen langere schroeven voorradig namelijk

ziet er goed uit!

heb ook klitterband op de lipo`s geplakt. Had al een stukje foam erop, maar werkte toch niet helemaal geweldig.

Back