Nard Cox
Forum veteraan
Gaatjes in de velg dicht maken. Banden schoon maken, tapen van de binnenkant, gaatjes erin maken en lijmen. Gaatjes zijn er voor zodat de band kan ''veren''. Als die band niet kan veren reageerd hij niet zo soepel en hobbelt de auto meer. Zie onderdruk verhaal van bricks een paar posts terug.
Hopelijk maakt onderstaande het een en ander duidelijk m.b.t. de maatvoering van banden en velgen!
Ik heb genomen:
MT velg = 3.2'' (rechts onder)
Truggy velg = 3.7'' (links onder)
JConcept Rulux Half Offset Half Ups met PL BadLands (links boven)
PL BowTies 40 serie op Axial Oversize velgen (rechts boven)
MT velg = 3.2'' = 8.128cm. Op de foto is het meer omdat de velg 3.2'' is in de bead (waar de band op de velg komt).
Bead is een paar milimeter aan beide kanten, dus de buitendiameter van de velg is niet precies 3.2'' of 3.7''.
Truggy velg = 3.7'' = 9.4cm. Wederom op de foto wat meer, maar het is 3.7'' op de bead.
JConcept Rulux Half Ups = 3.7'' = 9.4cm. Wederom op de foto wat meer, maar het is 3.7'' op de bead.
Met andere woorden, een truggy velg is gelijk aan JConcept Rulux Half Ups:
40 serie = 3.7'' = 9.4cm. Wederom op de foto wat meer, maar het is 3.7'' op de bead.
Of te wel een 40 serie velg is gelijk aan een truggy velg ...
op de breedte na
Alle foto's : klik
EDIT:
Jeez, inderdaad Half Ups = 1/2'' omhoog dus van 3.2'' naar 3.7''.
Bricks, je benadering is juist. Gaatjes ZIJN NODIG.
PIR3lly, yup, zoals ik zei is het maar een marketing woordje. Die 4.0'' / 10.16cm buiten diameter klopt, maar dat is aan de rand van de velg. Aangezien de band in de bead wordt gelegd is die 4.0'' eigenlijk maar onzin.
Hopelijk maakt onderstaande het een en ander duidelijk m.b.t. de maatvoering van banden en velgen!
Ik heb genomen:
MT velg = 3.2'' (rechts onder)
Truggy velg = 3.7'' (links onder)
JConcept Rulux Half Offset Half Ups met PL BadLands (links boven)
PL BowTies 40 serie op Axial Oversize velgen (rechts boven)
MT velg = 3.2'' = 8.128cm. Op de foto is het meer omdat de velg 3.2'' is in de bead (waar de band op de velg komt).
Bead is een paar milimeter aan beide kanten, dus de buitendiameter van de velg is niet precies 3.2'' of 3.7''.
Truggy velg = 3.7'' = 9.4cm. Wederom op de foto wat meer, maar het is 3.7'' op de bead.
JConcept Rulux Half Ups = 3.7'' = 9.4cm. Wederom op de foto wat meer, maar het is 3.7'' op de bead.
Met andere woorden, een truggy velg is gelijk aan JConcept Rulux Half Ups:
40 serie = 3.7'' = 9.4cm. Wederom op de foto wat meer, maar het is 3.7'' op de bead.
Of te wel een 40 serie velg is gelijk aan een truggy velg ...
op de breedte na
Alle foto's : klik
EDIT:
Jeez, inderdaad Half Ups = 1/2'' omhoog dus van 3.2'' naar 3.7''.
Bricks, je benadering is juist. Gaatjes ZIJN NODIG.
PIR3lly, yup, zoals ik zei is het maar een marketing woordje. Die 4.0'' / 10.16cm buiten diameter klopt, maar dat is aan de rand van de velg. Aangezien de band in de bead wordt gelegd is die 4.0'' eigenlijk maar onzin.
Laatst bewerkt: