E-REVO topic

De 5800 past,die hebben wij ook, moet je wel een dremel erbij pakken.
Je gaat dan de kabels door de ventilatie gaten voeren, even de spantjes eruit knippen.

En even in je batterij compartiment dat honing graat een klein beetje weg dremelen..

Klinkt als een hoop werk, is het niet.. 10 minuten maximaal..

Dank jullie wel heren :worship:

Dan weet ik wat ik kan gaan bestellen :yes:

Liquid-RC is trouwens ook snel met versturen, van de week besteld en nu al in huis :worship:

Ik had wel iets vreemds.
Ik had 1 losse low voltage buzzer erop gezet. (nog 1 besteld)

Op n gegeven moment hield mn rev (met de evx-2) er echt mee op, terwijl de buzzer nog nix aangaf.

De accu (turnigy 2s5200) waar de buzzer op aangesloten was had idd nog 3.6 volt, dus logisch dat die nog niet buzzde...!
De andere accu heb ik toen gemeten met een lader van iemand anders en gaf 3.08 V aan. Op een lipomonitor gaf die echter 2.8V aan.

Thuis op mijn eigen lader gaf die echter ook 3,2V aan.

Wat een verschil van metingen....:confused:

Maar het leek wel of die wel een ingebouwde LVD heeft, aangezien die zo abrupt stopte...wat toch echt niet zo is volgens traxxas..

Snap er nix van....

Edit............heb de accu's trouwens beide normaal kunnen laden...en net gewoon n uurtje kunnen rijden ermee; nix aan de hand..

De revo was wel weer gestopt.Thuis op de lader blijkt 1 cel onder 3,3V De andere zaten nog 3.4 en 3.7V.

Ik heb wel vaker gelezen dat je m gewoon goed in de gaten moet houden als die langzamer gaat rijden, maar als dat betekent dat die zo goed als helemaal niet meer vooruit komt...

In dat geval vind ik zo'n buzzer dus idd weggegooid geld...

Laatst bewerkt:
*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn 3S 5000mAh zippy en turnigy passen al heel erg krap. Vraag me dus af of je die 5800 of 6000 er wel in gaat krijgen.

Let overigens op bij het bestellen van zo'n castle combo in de US, dat je voor de laagste verzendkosten gaat. Bij hoge verzendkosten heb je een bijna 100% kans dat je de douane 19% + 4% en 12,50 inklarings kosten kunt betalen.
Je maakt het risico al kleiner door geen combo te bestellen, maar de motor en esc apart.

Ben ik met je eens, maar dan worden de verzendkosten verdubbeld zowat door twee aparte zendingen.
Plus dat je dan om en nabij 60 dollar meer kwijt bent omdat je geen combo koopt. Mochten de customs law me eruit pikken zo zij het ...
Enige nadeel vind ik de vertraging die je oploopt.

Die 19% waar je het over hebt, is toevallig óók nog eens over het totaal bedrag wat je betaald, dus aansschaf PLUS verzendkosten.
Krom systeem :hammer:
Ik zit al 10 jaar op eBay en heb me daar al eerder kwaad over gemaakt ....

Ik ben opzoek naar stalen assen van de aandrijving naar de voor en achterassen.
Het plastic gebeuren kan de krachten met de 3s lipo's niet helemaal verwerken.
Heeft iemand een bestel nr.tje bij liqued of zo

En ik heb weer wat links toegevoegd ... :yes:

Ik ga eerdaags aan Burp vragen of hij z'n posting op de frontpage van dit topic aan wil passen en alle linkjes die ik dan heb verzameld erin wil plaatsen :)
Hebben we iig een overzicht waar we naar kunnen verwijzen :)

Sorry voor mijn dubbelpost in het algemene off-roadtopic ..maar,

Ik heb net mn push rods naar de filistijnen gereden.
Wil nu kijken voor n upgrade naar alu's..

Nu zie ik bij traxxas en pk alleen maar alu's voor rockers progressive 1, 3 of long arms.
En ik heb prog 2 erin zitten..:???:

Nu krijg je dan weer spacers voor trx 5133, maar waar komen die dan te zitten, ik heb nu met de stalen push rods ook nergens spacers zitten....

Zijn er zowiezo betere alternatieven dan die van traxxas, die wel in 1 x passen of zijn deze verder wel ok? Bedoel dan wel voor functioneel, niet voor de looks!

Alu is niet sterker dan staal. Vooral de stalen dingetjes met schroefdraad, die in de pushrod gaan zijn de zwakke schakel. Ik geloof dat je ze ook in koolstof hebt, maar ik daar geen gebruikerservaringen van gehoord
De spacers schuif je op het schroefdraad, voordat je de ball end erop draait

hallo,

ik heb inene een vaag probleem met mijn revo...

ik was aan het rijden op 6s in een rustig tempo
toen ineens mijn stuurservo en gas regelaar raar gingen doen
minimale stuuruitslag en heel langzaam en de gasregelaar reageerd sporadisch (de ene keer wel de andere keer niet)
omdat zowel stuur als gas raar deden heb ik mijn spektrum ontvanger eruit gehaald en vervangen door de originele TQ link van traxxas...
probleem niet verholpen heb ik de regelaar aan gesloten op de computer
en dat werkt wel gewoon allemaal maar als ik de stroom aan zet
volgen eerst de standaard piepjes en als ik dannaar rechts of links stuur gaat hij die kant op maar wel heel langzaam en terug naar neutrale stuur stand gaat nog net maar daarna reageert er nix meer
en dat alles uiteraard op een volle accu

iemand enig idee?

Gr Onno

Heb je ook nog een andere sero geprobeerd?
Of je servo losgehad en dan gas geven geprobeerd?

Alu is niet sterker dan staal. Vooral de stalen dingetjes met schroefdraad, die in de pushrod gaan zijn de zwakke schakel. Ik geloof dat je ze ook in koolstof hebt, maar ik daar geen gebruikerservaringen van gehoord
De spacers schuif je op het schroefdraad, voordat je de ball end erop draait

Ok, dacht ik ook, maar in de archieven bij traxxas staat dit zinnetje, volgens mij van Steve Slayden himself:

"I use the following pieces on the suspension of my Revo to save weight while maintaining excellent durability. 7075-T6 series aluminum is stronger than most steel materials and weighs only 1/2 the weight of Titanium and 1/3 the weight of steel."

Dat komt van dit stuk:

Traxxas Support FAQ - [Pit Pass] Revo Performance Set-up Guide (Part 1)

Ff naar onderen scrollen, precies boven de laatste foto's; gaat specifiek over deze alu pushrods...!!

Ben r wel lichtelijk verbaasd over, maar ik neem aan dat hij weet waar hij het over heeft...toch?

En ik heb achter toch wel die spacers zitten, maar voor niet, zijn dus wss ook te kort voor die progressive 2 rockers.(en die zijn toch stock?) Wel vreemd dat ze daar dan geen standaard push rods op maat voor hebben..

Laatst bewerkt:
Gorillamax

Sommigen van jullie zijn wellicht op de hoogte van het Gorillamax chassis voor de ERBE (G3R). Door omstandigheden zoals crisis en ingestorte markt wordt dit chassis momenteel niet meer geproduceerd.

Op het forum van RC-monster echter loopt een thread over de groepsaankoop van dit chassis. Een van de moderatoren heeft de juiste connecties en zegt dat bij genoeg interesse hij die mensen wel kan overtuigen om een productrun te doen.

Momenteel zijn er al 6 gegadigden (waaronder ikzelf).
Misschien zijn er hier nog geïnteresseerden:

g3r chassis group buy - Page 4 - RC-Monster Forums

Hoe meer interesse, hoe meer kans dat ze een run doen. Inschrijven dus!

Back