E-REVO topic

Dan koop ik toch liever een mugen roller
Dan is er geen reden voor een E-Revo want voor de prijs van een nieuwe ERBE bouw je ook een A-brand truggy (welliswaar 2de hands natuurlijk).

Voor de mensen die gewoon gek zijn op E-Revo's is dit wel een top of the line chassis en een zeer nuttige upgrade van dat lelijke plastic en alle flex.
 
Laatst bewerkt:
T lijkt me wel gaaf om zoiets zelf te maken, compleet naar je eigen wensen..

Maar kan iemand iets zinvols zeggen over die push rods? Zit er n beetje mee in mn maag.

In de manual staat dit:

"The lowest ride height can be achieved by installing the optional
adjustable push rod in the outermost hole of the lower suspension
arm’s push rod mount. Turn the rod ends all the way in until they stop
(shortening the length)."

Ik vind nergens een adjustable push rod terug; welke bedoelen ze dan?

:confused:
 
T lijkt me wel gaaf om zoiets zelf te maken, compleet naar je eigen wensen..

Maar kan iemand iets zinvols zeggen over die push rods? Zit er n beetje mee in mn maag.

In de manual staat dit:

"The lowest ride height can be achieved by installing the optional
adjustable push rod in the outermost hole of the lower suspension
arm’s push rod mount. Turn the rod ends all the way in until they stop
(shortening the length)."

Ik vind nergens een adjustable push rod terug; welke bedoelen ze dan?

:confused:

Die er niet bijzit maar optioneel is ... ;)
 
Je kunt ook nog de ringetjes van de pushrod afhalen, dan kun je ze nog iets verder aandraaien. Maar of je dat echt nodig hebt....
 
Voor de mensen die gewoon gek zijn op E-Revo's is dit wel een top of the line chassis en een zeer nuttige upgrade van dat lelijke plastic en alle flex.

Meh... een beetje flex is goed voor je. (auto)
+ dat het originele chassis de accu's wel perfect beschermd.

Ik zou wel eerst graag aangetoond willen hebben dat dat chassis echt zoveel beter is voordat ik er geld voor uit zou gaan geven. gezien het originele chassis al erg goed voldoet, zou het alleen maar voor de bling zijn.
 
Een beetje flex wel, daarvoor heb je armen, push rods, shocktowers. De E-Revo kan zo beginnen met balet zoveel flex dat al dat plastic moet geven. Dat het de accu's beschermt moet ik je nageven, ik ken geen andere auto die dezelfde bescherming bied.

Hoe wil je aantonen dat het beter is, en wat is ''beter''? Zul je het echt goed merken tijdens rijden / bashen? Nee, ik denk van niet. Wil je echt pro racen met je E-Revo, ja dan zul je het waarschijnlijk wel werken, maar dan kun je die $200 beter in een truggy stoppen.

Het is gewoon bling + stevigheid. Zo her en der zie ik soms dat het chassis wel eens wil breken bij het dunne plastic aan de voor/achterkant (Hiermee bedoel ik daar waar je de diffs vast maakt). Dat zal hiermee wel verleden tijd zijn, tenzij je echt beserk gaat doen :D
 
Laatst bewerkt:
Hoe wil je aantonen dat het beter is, en wat is ''beter''? Zul je het echt goed merken tijdens rijden / bashen? Nee, ik denk van niet. Wil je echt pro racen met je E-Revo, ja dan zul je het waarschijnlijk wel werken, maar dan kun je die $200 beter in een truggy stoppen.


Precies.. als je wilt pro-racen met je E-Revo, zul je eerst een eigen pro-race cup moeten opzetten hiervoor. bij het bashen voldoet het standaard chassis absoluut perfect. + dat ik persoonlijk m'n accu's liever bescherm als een iets steviger chassis heb.
een standaard chassis koop je al voor een ei en 2 scheten, kost geen drol. en als je hem dan al eens uit elkaar moet halen omdat je het chassis gebroken hebt, is dat een goede reden om eens alles helemaal goed na te lopen. :lol: (moet bij mij nog steeds een keer weer gebeuren, haha. :D )
 
Het is/was gewoon een erg mooi chassis en was er al voordat de e-revo uitkwam. Toen die eenmaal uitkwam was er helaas geen markt meer voor. Houd er wel rekening mee dat het Gorillamaxx chassis een kortere wielbasis heeft dan de e-revo.

voorbeeld (niet van mij):
CIMG5219.JPG
 
Laatst bewerkt:
Notebene met uitsparingen voor NiMH accupaketten :rolling:
Dat staaft denk ik wel dat het ouder is dan de e-revo inderdaad :yes:

[edit]

Is wel mooi inderdaad en zeker als je competitie rijdt maar ik houdt het lekker bij mijn tupperware ;)
 
Ik weet dat die er niet bij zit, maar bestaat die wel en waar vind je m dan? Niet bij traxxas iig.

Of bedoelen ze daar dan alleen maar die spacertjes mee :roll:?

Bedoel je niet deze?
PUSH RODS
The Revo-series’ linkage-based suspension requires different push rod assemblies depending upon which rockers are used. Strong, 7075-T6 aluminum versions of each are available to decrease the total weight of the truck by 31 grams. Rod ends are already installed making it simple to just bolt them on the truck. When using progressive-2 rockers, spacers (part # 5133) are required for use with the 5318 or 5318X push rods. These spacers are included with the progressive-2 rockers.
Part #5318 Push Rod (steel) (2) (chrome) (use with long travel or #5357 progressive-1 rockers)
Suggested retail price $7.00
Part #5318X Push Rod (aluminum) (red) (2) (use with long travel or #5357 progressive-1 rockers)
Suggested retail price $12.50
Part #5319 Push Rod (steel) (2) (black) (use with #5359 progressive-3 rockers)
Suggested retail price $7.00
Part #5319X Push Rod (aluminum) (red) (2) (use with #5359 progressive-3 rockers)
Suggested retail price $12.50
 
Heb trouwens net even gekeken, maar.....

Een 1520 gaat in ieder geval niet met de standaard brushless motormount werken. Die komt tegen de shockmount aan.
Het enige wat mogelijk is, is de motor hoger te monteren op een speciaal daarvoor gemaakte mount.
Kwam zojuist het antwoord tegen. Je kunt de 1520 ook mounten met de dubbelzijdige mount:

013.jpg


016.jpg


OF

2010-10-13031557.jpg


OF :D

DSC08268.jpg


Of je duwt er een 1717 in ;)

2010-11-10010300.jpg

2010-11-10010327.jpg

2010-11-10010352.jpg

2010-11-10010509.jpg


Bron
 
Laatst bewerkt:
Back
Top