E-REVO topic

E-Revo met LED verlichting

Hoi E-Revo rijders, ben al een tijdje in het bezit van een E-Revo en heb er nog een summit naast staan. Ik ben wel eens gaan rijden bij RC-MaasEnWaal maar woon in Oosterbeek dus is nog een eindje weg. Werk in deventer en zodoende viel de uitnodiging voor off-road in deventer wel op. misschien op zaterdag of zondag ook maar eens richting kantoor :)

Ik rijdt 6S-5800mAh dus hij trekt aardig weg. Heb net de tandwielen in mijn kardan moeten vervangen, tanden waren er af getrokken :(. Verder is hij nog wat getuned voor de baan.

Naast het rijden ook nog wat geknutseld met verlichting. Nou, ik zal ook dit topic maar in de gaten blijven houden.

Laatst bewerkt door een moderator:
je zou die body eigenlijk in de kleuren van de scotoe moeten verven:P heb laatst een slash gezien die rond racete als de "track police" was verdomd awesome:)

Die leds zijn echt vet gemaakt man! Leer mij dat es een keer.. :P
Kom uit huissen.
Ben daarna alleen bang dat die dingen niet zo lang blijven doen met mijn bash sessies...

Hulp gevraagd, ik heb voor mijn zoon een E-revo 1:16 gekocht. Het is de brushed versie.
Op dit moment rijdt hij met de standaard traxxas power cell nimh batterijen. Echter vakt de snelheid nogal tegen, kortom we willen overstappen op Lipo echter is het mij niet duidelijk welke lipo we moeten kopen en is het dan verstandig om 2 lipo's aan te sluiten of zoals hij het nu heeft 1 accu.
Veel gelezen op internet maar het is mij nog niet duidelijk, iemand die duidelijkheid kan verschaffen??
Mocht dit niet het juiste topic zijn hoor ik het graag.

Alvast bedankt

Volgens mij kun je tot maximaal 2200 mah gaan van 2cellen lipo. Je moet altijd twee accu's erin stoppen ivm balans en dan parallel schakelen(dus dubbele rijtijd) anders rijdt tie op vier cellen en dan kan tie niet aan. Ik weet niet of de brushed 3s aankan

Volgens mij kun je tot maximaal 2200 mah gaan van 2cellen lipo. Je moet altijd twee accu's erin stoppen ivm balans en dan parallel schakelen(dus dubbele rijtijd) anders rijdt tie op vier cellen en dan kan tie niet aan. Ik weet niet of de brushed 3s aankan

Bedankt voor de snelle reactie, ik ga op zoek. Ik kreeg in de omgeving te horen dat de brushless een betere optie was geweest ( lees sneller). Ik zag enorme verschil in snelheid met een rustler op lipo en de standaard e-revo van ons. Ben benieuwd hoe het gaat met de lipo set. ik ga eens op internet zoeken en anders maar langs een winkel.

Kun je nog een revo brushed kopen dan? Dacht dat die alleen nog brushless verkocht werden;-)
Het is sowieso het verkeerde topic, je hebt een 1/16 revo topic

nog 2 vragen:
1. Als ik overstap op Lipo dien ik dan ook de standaard tandwiel te wijzigen?
2. Kan je altijd nog de nimh accu's als reserve gebruiken of dien ik dat dan in de auto aan te passen?

Ben echt a-technisch dus wellicht een domme vraag

ik merkte vandaag dat mijn servo's als tie stilstaat niet meer sturen en rijdend niet volledig meer uitslaat hebben jullie een idee???

Back