E-REVO topic

Toevallig had het wel met het topic te maken, en vervang liever een wing of bumper dan wheelie bar, vandaar dat ik m eraf laat met bashen. Denk ook de rede dat bulks breken denk ik. Heb zelf nog nooit een bulk gebroken iig.

Toevallig had het wel met het topic te maken, en vervang liever een wing of bumper dan wheelie bar, vandaar dat ik m eraf laat met bashen. Denk ook de rede dat bulks breken denk ik. Heb zelf nog nooit een bulk gebroken iig.

Hij heeft zijn verkeerd geplaatste bericht weg ge-edit...
Ik heb nu beide bulkheads een keer gebroken zonder dat de wheelie bar gemonteerd was. Maarja, wat wil je met een paar sprongen van 10m en meer :-)

Hij heeft zijn verkeerd geplaatste bericht weg ge-edit...
Ik heb nu beide bulkheads een keer gebroken zonder dat de wheelie bar gemonteerd was. Maarja, wat wil je met een paar sprongen van 10m en meer :-)

Ik heb afgelopen zondag chassis en bulkhead gebroken door tegen een betonnen paal aan te rijden. Wat een pleuris werk is dat zeg om alles over te zetten ghhehe.

Inderdaad, de eerste bulkhead was bij mij een stalen balk (die langs het snelle stuk van een gelegenheids-circuit stond), en ben erg blij dat ik tot nu toe nog geen chassis heb moeten vervangen gezien de hoeveelheid werk die dat al kost.
De ERBE is een leuke auto, maar niet echt gebruikersvriendelijk qua onderhoud. Alles is zo ontoegankelijk, en als je een schroef meer dan 3 keer los moet halen dan heb je dikke kans dat je het plastic stript :(

De wheeliebar van de e-maxx zit vast geklikt vandaar.,zag bij de e-revo anders ,blijkbaar is de e-maxx beter te onderhouden en beter bash proof :mrgreen:

en als je een schroef meer dan 3 keer los moet halen dan heb je dikke kans dat je het plastic stript :(

Je moet ook goed opletten dat je de schroef weer netjes in dezelfde draad draait als die gezeten heeft. doe je dat niet snijdt de schoef elke keer nieuwe draad, en is het idd zo gestript.

Verder vind ik het onderhoud aan de Revo nog wel erg meevallen. achterkan heb je er met 7 schroeven af. diff er uit halen is dan nog 2 extra schroefjes (uit de assen.)
voorkant is iets meer werk ivm het stuur. maar dat zijn ook maar 2 schroefjes extra. ik vind het geheel eigenlijk erg vernuftig in elkaar zitten.

Het onderhoud eraan was bij mij ook een beetje de reden dat ik hem weg heb gedaan. Bij een truggy of buggy kun je overal een stuk makkelijker bij.

De wheeliebar van de e-maxx zit vast geklikt vandaar.,zag bij de e-revo anders ,blijkbaar is de e-maxx beter te onderhouden en beter bash proof :mrgreen:

Volgens mij maken de e-maxxen de e-revo gebruik van dezelfde wheeliebar:rolleyes:

e-maxx beter bashproof? Please don't go there again!!:D:D

Volgens mij maken de e-maxxen de e-revo gebruik van dezelfde wheeliebar:rolleyes:

e-maxx beter bashproof? Please don't go there again!!:D:D

Ach bij demo rijden met 4 revo's over hetzelfde pacour en zelfde esc/motor set hun op 4S ikke op 6S ,waren er na 10 min. rijden alle revo 's kaduuk.De e-maxx was als enige wat aan het stunten .Daarbij vindt ik de revo voor de harde ondergrond beter maar na 3 rondjes bmx baan lieten ze het toch weer afweten ,de revo rijders dachten dat de e-maxx als eerste defekt zou geraken.Gaat ook om techniek en af stellingen.Maar ieder zijn eigen fabo.

Denk ook maar eens aan de schokbrekers per draagarm en de gebruikte schok olie.Daarbij ben ik geen voorstander van jumps e.d , daarin zal zeker de revo uitblinken,maar ben wel van mening dat op bv een bmx baan zeker de e-maxx gelijkwaardig is ,ik denk dat er nog meer inzit qwa afstelling van de mijne.Voor het betere jump werk is de hpi de betere ook qwa uithoudingsvermogen van de onderdelen.

Laatst bewerkt:
Ik ben nu bezig met het achterdiff van de e-revo. Alles schoon gemaakt, nieuwe o-ring in omdat er 1 van de twee kapot was gegaan. Olie erin, en alles vast draaien. Nu als ik alles echt goed vast draai lopen mijn diff tandwielen niet soepel. Draai ik de schroefjes 3/4 slag terug loopt alles lekker soepel. Wat is het probleem???

Ik had precies hetzelfde een paar dagen geleden, niet bij stil gestaan om er hier wat over te melden. Beetje threadlock op gedaan en iets minder vast gedraaid.

ik heb het toch gevonden na 3 uur....Er zit aan de achterkant een shim ringetje. Die is ongeveer 1mm dik, die heb ik er tussen uit gehaald en nu loopt het soepeltjes :D. Dus denken jullie dat het kwaad kan?

net even voor het eerst gereden.
big smile :D

zelf wheelies achter uit en dat is me met nitro nog nooit gelukt.
alleen jammer dat de imbus voor het motertandwiel al dol is.
een keer uitboren en een grotere er in denk ik.

maar helaas spoort deze auto voor geen meter dus als iemand de lengte van de spoorstangen voor me heeft ?

Okay ik heb een vriend (hij's engels) die een ERBE wil aanschaffen en we vroegen ons af wat je wil doen kwa springs en oils, en of er verder mods zijn die je echt wil modden...

EDIT: anders dan lipos natuurlijk en die rear bulkhead mod bar thing...

Je zou de hpi 17mm wielmenemers kunnen nemen, dat scheelt behoorlijk kwa slop. Ik heb die tip uit dit topic, effe terug zoeken voor meer info ;)

Back