E sky 6 channel 3D electro heli

Yo iedereen,

Heb via ebay dit toestel nieuw aangekocht uit honkong (jaja). Besteld op 1 december en geleverd op 10 december.

Alles uitgepakt en alles bleek tiptop in orde. Ik heb de batterij geladen voor de heli, batterijen in de zender gestopt. Eerst de zender aangezet en dan de batterij op de heli aangesloten en dan niks, alleen een RODE LED in plaats van een groene LED op de 4in1 box.

Weet iemand raad ?

Greetz,
Dflyer

Dat van die rode of groene LED in een 4-in-1-box zegt me niets.
Maar normaal moet je wel de motor-stick (gas) eerst helemaal dicht trekken om de zaak te activeren.
Als je dit hebt gedaan, maar het werkt nog niet dan kan het zijn dat je met de trim dit moet bij regelen en/of je gaskanaal moet reversen.

Of het is wat anders he :roll:

Yo Erwin,

Ik heb voordien een Carbooon gehad, maar dan een fixed pitch. Die werkt met dezelfde 4in1. Ook op deze 4in1 moet het LEDje GROEN branden vooraleer je kan starten.

Greetz,
Dflyer

Dflyer zei:
Yo iedereen,

Heb via ebay dit toestel nieuw aangekocht uit honkong (jaja). Besteld op 1 december en geleverd op 10 december.

Alles uitgepakt en alles bleek tiptop in orde. Ik heb de batterij geladen voor de heli, batterijen in de zender gestopt. Eerst de zender aangezet en dan de batterij op de heli aangesloten en dan niks, alleen een RODE LED in plaats van een groene LED op de 4in1 box.

Weet iemand raad ?

Greetz,
Dflyer

Hallo,

Ik heb een paar weken terug ook en heli uit Hong kong besteld.
Deze was ook binnen negen dagen bij mij thuis.
Het merk is een Dragonfly en bij deze helicopter blijft het lampje rood branden.
Alleen knippert het snel als er geen contact met de zender is en langzaam als er wel contact is. Dit hoort zo bij dit model. (stond in de gebruiksaanwijzing)

Wat voor merk heb jij?

Hoi Pever,

Van mij is het de E-SKY Honey Bee 2 maar dan met collective pitch.

Het rode lampje blijft branden maar de motoren doen niks, de servo's werken wel. En de handleiding zegt dat het lampje groen moet worden vooraleer te kunnen vliegen.

Strange !!!
Greetz,
Dflyer

Even de batterijspanning meten dan ! en zoals erwin zegt, check de gasstand, dat is een beveiliging tegen dat als jij je batterij aansluit en het ding begint volgas om zich heen te meppen. (beetje simpel uitgelegd maar wel duidelijk toch ?

Jij hebt mazzel dat je die E-SKY Honey Bee zo snel hebt,ik heb er een besteld op 29/11 en na enkele dagen weer zo'n brief van die KL%#$ Douane.
Nu ligt ie nog steeds daar vrees ik... :(

Over je probleem dat de rotors niet draaien,dit las ik op RC-universe

quote:

ORIGINAL: singer091857

Just got my Honey Bee2 3D with 6 channel. I'm a newbie, so I really need some help here. I absolutely cannot get the rotors to spin when I throttle up. The pitch on the rotor changes with no problem, but neither rotor will spin. I might as well have a brick.

Flip your 3D switch to the other position.

Groeten,
Marcel

Back