E-Sky Belt CP of de SJM-400 ? (barebone)

Zoals de titel zegt, de E-Sky Belt CP of de SJM-400 bij de prijzen liggen verassend dicht bij elkaar maar het lijkt er op dat ik zelf geen keuze kan maken. Dan bedoel ik met name de SJM-400 want je krijgt veel heli voor een leuke prijs, ik volg ook al aandachtig het SJM-400 topic Waarom nu dit draadje ;

Ik zoek iets naast mijn T-Rex die ik momenteel aan het bouwen ben , maar ik heb weinig (geen) ervaring in de CP heli’s dus ik dacht tijdens het bouwen aan een ander 2e projectje te beginnen, om mijn schade aan de t-rex te verminderen. Het weer is toch niet van dien aart dus gezellig op zolder knutselen is altijd een goede bezigheid.

De E-Sky heb ik gelezen kun je dusdanig instellen dat het een FP heli lijkt (pitch vast zetten op de zender, in een bepaalde stand) , is lekker klein dus past ook in de woonkamer (plus). Leuke kruising tussen FP en CP. Daartegen is de SJM-400 niet echt geschikt voor de woonkamer (min) maar lijkt me technisch beter dan de E-Sky (lijkt wel veel op de DF04 een min dus ).

En prijzen liggen dicht bij elkaar, e-sky is iets goedkoper als je geluk hebt bij de douane, helidirect.com ( misschien is deze versie ook verkrijgbaar in nederland maar ik heb hem niet kunnen vinden)

Wie heeft er ervaring met deze 2 of één de heli’s of kan me juist iets aan of afraden.

Er zijn al heel wat helietjes door mijn handen gegaan en ik kan je een goede tip geven.
Ga eerst eens met de T-rex vliegen zodat je ervaring opdoet.
Op zeker dat dat dit invloed heeft op de keuze van je volgende heli.

Ik ben het met Rheli eens. En bang te zijn voor schade aan je T-rex is niet nodig, prijzen van onderdelen zijn heel laag en opbouwen na een crash is zo gepiept.

Cheers,

Richard

dobje zei:
Ik zoek iets naast mijn T-Rex die ik momenteel aan het bouwen ben , maar ik heb weinig (geen) ervaring in de CP heli’s dus ik dacht tijdens het bouwen aan een ander 2e projectje te beginnen, om mijn schade aan de t-rex te verminderen. Het weer is toch niet van dien aart dus gezellig op zolder knutselen is altijd een goede bezigheid.

Sorry, ik begrijp het niet. Waarom bouw je dan niet eerst gewoon je T-Rex af? Zo'n T-Rex zet je in een paar uur in elkaar en als je er nog wat tuning en testen bij telt kun je in een paar dagen vliegen. En dan crash je weer en je kunt weer lekker sleutelen tijdens de winterdag. :wink:

Mijn advies: Koop er nog een T-Rex bij. Die andere heli's die je noemt halen het niet bij de T-Rex, zowel in onderdelen, kwaliteit als vliegeigenschappen!
Bovendien wil je je schade aan de T-rex verminderen. Door er niet mee te vliegen? Nee, als je er twee hebt, heb je er altijd een klaar staan om te vliegen en voldoende reserve onderdelen.

Duidelijk , gewoon dus de T-Rex de lucht in sturen, ik dacht mischien nog een tussen stapje maken. Nog even wachten op wat electronica was verkeerd afgestuurd ik greeg een motor voor de T-rex 600 die paste net niet :lol:

Daarom was ik in eerst instantie ook voor de t-rex gegaan over de goede verhalen van de kwaliteit en eigenschappen, maar ik begon een beetje aan mijzelf te twijvelen of de stap van een DF04 -> t-rex niet te groot was om in één keer te nemen.

Goed plan die tweede , zal mijn vrouw leuk vinden :evil:

Oh ps, is die E-Sky iets voor de kleine ruimtes. Mijn Df04 heeft meer speling op de hoofdrotor dan mijn versnellings bak ik de vrijloop :lol: ( bij wijze van spreken dan)

Kan ik binnen huis nog wat testen / vliegen , ik denk niet dat de t-rex daar echt geschikt voor is( was uiteraard voor de koop al bekend) . Dan krijg ik wat meer vlieguurtjes.

Onderschat jezelf niet, als je met die DF4 goed binnen kunt vliegen, dan lukt dat zeker met de T-Rex. Ik heb hetzelfde traject gevolgd: Eerst een DF4 alle hoeken van de kamer laten zien. Toen ik een beetje stabiel kon hoveren een T-Rex aangeschaft. Grote angst toen ik hem voor het eerst omhoog stuurde maar grote opluchting toen hij als op rails bleek te vliegen. Toeren, power en stabiliteit zijn niet te vergelijken met die DF4 fladderaars.

Succes met je verdere bouw en eerste vlucht!

Dank je wel

Overschatten doe ik me zelf zeker niet, vandaar dit topic of ik mischien tussen de df4 en de T-Rex nog iets anders moet nemen om te oefenen. dus de E-sky / sjm-400 (lijkt me ook niet echt beginners maar goedkoper dan de t-rex se in geval van een total loss schade).

Iedereen vliegt natuurlijk wel een keer schade en dat zal mij zeker ook gebeuren, maar je kunt proberen om de kans zo klein mogelijk te houden.

Back