E-sky Belt CP & V2 samengang + probleempjes

Vandaag is de Belt CP van E-sky afgeleverd door een Marktpaats verkoper.
En ik ben de trotse nieuwe eigenaar :D
Ik kon het niet laten deze over te nemen voor 50 euro gezien de prijzen die er normaliter voor gevraagd worden.

In zoverre compleet met lader, lipo, koffer, Vliegsoftware, usb-zender, documentatie, zender, ontvanger en reserve onderdelen.

Zoals bij iedereen, denk ik, reizen er al snel vragen.
Heb er inmiddels al een aantal kunnen uitvogelen.
Maar zoek nog een antwoord op de vraag of ik onderdelen van een CP V2 ook op een CP kan zetten? Vooral de aandrijving en de upgrade set die er beter uitzien.

Er ontbreken nog enkele dingen om de Belt CP op gang te helpen zoals een nieuw hoofdrotor tandwiel. Dit tandwiel is, door de vorige eigenaar, kapot gefreesd door de crash.
Alsmede het staart rotor aandrijf tandwiel heeft geen tanden meer :D
Deze heb ik dus origineel besteld vandaag.
Voor de rest is deze helikopter in prima staat.

Dus weet iemand pls welke merken en andere typen passen op mijn CP tje 8O
En heeft diegene ook ervaring met een goede webwinkel graag pm voor url's

Affijn ik ben blij met de nieuwe aanwinst, en ja goede deals zijn er niet alleen bij telecom aanbieders.
Ze bestaan soms ook op meukplaats :D
Trouwens vliegen met software via de USB zender was ook een grappige leerzame gewaarwording erg cool. Is wel een aanrader alleen valt het tegen dat je de horizon niet ziet ter referentie.

Laatst bewerkt:
Hier alvast de volgende vraag.

De lipo die er inzit is er één van 11,1v 1800mah.
Nu zijn er ook lipo's met een hogere mah zoals 2100.

• Zijn deze compatible, en wat veranderd er aan de vliegeigenschappen?
  • Kan de standaard motor dit aan?
  • Heb je hier een andere lader voor nodig?
  • Is het überhaupt goed voor de elektronica.

Tevens nog een vraag

De helikopter laat de motor soms met posen draaien zonder dat de gashendel open staat. Wat kan dit probleem veroorzaken.
Is het nodig over te stappen op een 2,4Ghz zender + ontvanger of kan ik dit vrij makkelijk verhelpen?

Alvast bedankt!

Voor alle onderdelen voor de esky helicopters kan je naar de volgende sites gaan :

1 : Welkom | E Sky Shop

2 : Onderdelen per Model

Qua accu's moet je altijd kijken naar de cellen, amps en voltage. op dit forum is een linkje er naar.

de meeste model helicopters hebben al een 2.4 ghz zender en ontvangers, dus is niet altijd nodig om iets anders te zoeken, tenzij je 1 zender op 2.4 ghz hebt, dan alleen de ontvanger(s) aanpassen op je zender, bijv met een DX-6 zender.

als je motor draait, moet je de curve in je zender aan passen naar : 0-25-50-75-100, tevens de trim op midden of omlaag zetten van je gasstick.

succes met je hobby.

Hier alvast de volgende vraag.

De lipo die er inzit is er één van 11,1v 1800mah.
Nu zijn er ook lipo's met een hogere mah zoals 2100.

• Zijn deze compatible, en wat veranderd er aan de vliegeigenschappen?
  • Kan de standaard motor dit aan?
  • Heb je hier een andere lader voor nodig?
  • Is het überhaupt goed voor de elektronica.

Tevens nog een vraag

De helikopter laat de motor soms met posen draaien zonder dat de gashendel open staat. Wat kan dit probleem veroorzaken.
Is het nodig over te stappen op een 2,4Ghz zender + ontvanger of kan ik dit vrij makkelijk verhelpen?

Alvast bedankt!

2100 kan heel goed. Zleft beter om dat hij wat meer weegt. De heli is wat zwaar op z'n staart vandaar.
De cp en de cp v2 zijn níet helemaal uitwisselbaar, goed kijken naar beide documentaties helpt, zijn beide te downloaden bij esky
De motor kan dat aan, de lader ook maar ik zou een eos0606 overwegen, echter de lipo's van esky kun je maar met 1c (1800 mah) laden. Koop je nieuwe lipos san zou ik voor hyperion 25c 2100 mah gaan, zeker in combo met die lader
Zet je trottle trim helemaal maar beneden, de rest in het midden

Overigens kun je je curven, zoals iemande opmerkte niet aanpassen op de standaard zender

Groeten
Martin

Bedankt voor de waardevolle tips!

Ik ben een tijdje weg van de forum i.v.m. de verhuizing en dus zal internet, althans de verbinding natuurlijk, mee moeten verhuizen en zal dus tot omstreeks 17 augustus 2012:bad-words: niet op de forum verschijnen. Tenzij de buren een makkelijke router hebben :pc:

Ik heb een huisje gevonden in Arnhem en heb eindelijk ook een kamertje voor mijn hobby praktijken :proost:
Buiten het feit dat ik nu ook een badkamer, keuken, slaap- en woonkamer heb, maar dat is bijzaak :olympic:

Dus de volgende keer, tot ziens, maar dat vanuit Arnhem :tank:

home.jpg

Ik heb nog een vraagje ter, voorlopige afsluiting, over storing in gashendel.

Als ik de Belt CP aanzet en wacht tot de gyro zijn ding heeft gedaan komt het soms voor dat de heli, zelf!?, tikjes gas gaat geven. Dit is een beetje een spannende belevenis vooral toen ik heb aan het testen was in de huiskamer. Heb maar even besloten de mainblades te verwijderen voordat ik ook deze heli uit het plafond kan trekken. Het lijkt wel of er een storing zit in de 35mhz zender of de verbinding ervan.

Al komt het toerental niet dermate hoog dat hij ook daadwerkelijk loskomt van de grond maak ik me wel enigszins een beetje zorgen.

Heeft iemand ditzelfde gehad of weet wat dit betekend.
Is contact spray een goede oplossing voor de zender? Of is dit normaal bij een 35mhz verbinding?

Heb trouwens al eens bevonden dat de 3d-switch overhalen in de huiskamer niet zo handig is :onweer: dus dat wist ik al, volgens mij was toen alleen de ontvangerdraad nog heel. Wat ik me daarvan nog kan herrinneren is dat ik toen erg toe was aan een sigaretje en een ommetje door de straat.

Maar om zeker te zijn dat ik niet volgende maand een nieuwe moet kopen leek het me wel handig dit even na te vragen mocht de Belt CP er vandoor gaan.

Trim van het gas helemaal naar beneden, schuift rechts van je linker stick
Groet
Martin

Die staat naar beneden en gaat niet verder.
Zelfs zover dat ik de stick 1cm omhoog moet doen voordat de rotor begint te draaien.

Maar nog komt de rotor op een niet vooraf bepaalde tijd op gang en stopt dan weer. Draait een rondje of 12, stopt weer en na 3 min begint dit weer, etc.

Op zich is dit geen dramatisch probleem als het bij dit toerental blijft komt ook wel eens voor dat servo's even, paar milliseconden, iets anders doen dan de zender van plan is. Maar het ontbreekt me aan kennis op dit gebied dus weet niet of het ook zo kan zijn dat het ook gebeuren kan op een hoger toerental.

Ik heb helaas niet genoeg (electronica)kennis om te zeggen / weten waar die storing vandaan komt, maar....

In hemelsnaam, ga er niet zo mee proberen te vliegen. Ik neem aan dat je flink geschrokken bent van de werking van de 'Idle' schakelaar...maar je wilt niet dat een dergelijke helikopter op vol toerental ook nog eens onbestuurbaar wordt. Zo'n rotor hakt overal flink in / doorheen...

Ik neem aan dat je verder fantasie genoeg hebt !

Groeten Robbie

Ik heb helaas niet genoeg (electronica)kennis om te zeggen / weten waar die storing vandaan komt, maar....

In hemelsnaam, ga er niet zo mee proberen te vliegen. Ik neem aan dat je flink geschrokken bent van de werking van de 'Idle' schakelaar...maar je wilt niet dat een dergelijke helikopter op vol toerental ook nog eens onbestuurbaar wordt. Zo'n rotor hakt overal flink in / doorheen...

Ik neem aan dat je verder fantasie genoeg hebt !

Groeten Robbie

Klopt was best wel geschrokken en aan de hand van dit gegeven en uit voorzorg de bladen verwijderd om te kijken of ik het zelf kom vinden. Maar ben er vooralsnog niet achter wat het is. Hij is verder wel bestuurbaar alleen lijkt het zelf een tijdstip te hanteren om gas te geven in een, in dit geval, laag toerental.

De vorige eigenaar was onervaren en heeft hem om deze reden ook weggedaan omdat hij onvoorspelbaar was. Al heb ik het rondtollen, waar hij het ook over had, wel verholpen door de servo iets naar achter vast te zetten zodat het servoarmpje netjes 90grd, in het midden staat. Dus dit probleempje is het enigste wat me weerhoud met de heli te gaan vliegen.

Misschien is het een optie om over te stappen op een 2,4Ghz zenderset en zijn naar mijn mening wat nauwkeuriger en storingsvrij! Ik heb vroeger een RC auto gehad in hetzelfde zendbereik en weet nog dat deze ook zenuwachtig, zichzelf, aan het corrigeren was dus misschien zit het in het type besturing, maarja hoelang hebben we het met deze techniek moeten doen en dit ging ook goed dus ik weet echt niet wat er de hoofdzaak van dit probleem moet zijn.

Dat het gevaarlijk is lijkt me duidelijk als een helikopter een dermate vermogen in zich heeft om het gazon van de buren mee te maaien zou ik er niet dichterbij willen staan dan onstabiel vuurwerk. En een beetje vliegen indoor in de huiskamer, wat ik sommige zie doen, is echt het toppunt van domheid of een gebrek aan logische kennis.

Wat je nog kunt proberen, met 2 draden tussen de esc en de motor losgemaakt, is
Zender aan, vol gas
Lipo aansluiten
Wellicht hoor je piepjes, maar wacht gewoon een paar seconden
Gas dicht
Lipo los
Zender uit
Motordraden weer aansluiten, en proberen of het heeft geholpen met de bladen eraf (omongelukken te voorkomen)
Groeten
Martin

waarvoor bestel je gewoon voor de Belt CP versie geen nieuw tandwiel? Er zijn nog zat webshops met CP onderdelen. Ik heb zelf ook nog een Belt Cp en bestel gewoon online.

gr Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
Dag iedereen,

Ik ben inmiddels verhuist naar Arnhem...en..
ik heb weer internet :D

Gelukkig ging alles op rolletjes en heb ik een mooie woning, alleen jammer dat het de afgelopen periode vaak 40 graden was.
Enja natuurlijk heb ik de :olympic: - spelen moeten missen 8-O

Gelukkig had ik ook nog tijd om met mijn Belt CP V2 te gaan vliegen.
Ik heb op de laatste dag van de drie dat ik ben gaan vliegen de helikopter ruim 20 meter hoog en 250 meter ver, ik had toen een beetje last van de wind. Ook is deze een aantal keren goed gecrashed maar is de schade beperkt gebleven. Overigens is de andere de belt CP volledig gecrashed, deze vloog toch anders dan op 2.4Ghz. Ik ga deze opbouwen en op de kast zetten. Tevens heb ik nog een Trex 450Pro in onderdelen (Carbon) deze ga ik binnenkort tekoop aanbieden.

Dus ik kan, gelukkig, weer deelnemen aan de forum :pc:.

Gr HardHout

Het probleem van dit topic lag aan de 35mhz zender, er zit nu een 2.4Ghz zender in en heb verder geen problemen meer.

Ook gaat het afstellen en trimmen beter nu, moet alleen een keer de propellor pitch goed krijgen. Deze gaat nu meer naar boven (Opstijgen) dan naar beneden en kan er dus niet mee ondersteboven vliegen heb ik gemerkt :D

Ik heb nu de volgende heli's

-Belt CP
-Belt CP V2
-Align 450 Pro (Carbon) (Niet volledig)

Mocht er iemand al interesse hebben in de Align laat het me dan weten, ik blijf voorlopig liever bij de Belt's. Ik heb voor meer dan 100 euro aan onderdelen (Niet gebruikt) die weg mogen voor 50 euro!

Back