Knoxville,
Jouw probleem lijkt op hetgeen ik ook gemeld had.
Als de accu leger raakt dan draait de heli langzaam linksom.
Ik heb de staartservo één gaatje naar buiten gezet. Vervolgens ging het bij het afstellen van de staartservo volledig mis.
Initiële instelling draaide de heli met volle accu naar links.
Servo iets verschoven, vervolgens controleren... Heli zwiept naar rechts 90 graden gaat richting struiken. Gas dicht geeft tail boom strike.
Staart krom, As staart rotor krom, Main blades aan gort, Feathering shaft aan gort, 1 servo tandjes afgebroken, tail driven pedestal gebroken, Horizontal tail blade set kapot.
Inmiddels kan de heli weer vliegen. Ik vermoed dat je als je de mechanische instellingen van de staart wilt doen je de gain van de Gyro eerst laag moet zetten. Inmiddels heb ik de afstelling op de nieuwe staart weer op orde zodat de heli bij volle accu netjes recht blijft. (Eerst gain naar minimaal gezet, toen de heli zo op koers bleef gain omhoog geraaid totdat staart net niet zenuwachtig wordt.)
Als de heli linksom gaat draaien weet je dat het tijd wordt om te stoppen en je accu opnieuw op te laden.
Of het naar buiten stellen van de staartaansturing effect heeft gehad weet ik nog niet. (Heb eigenlijk alleen nog maar af kunnen stellen.)
Tot nog toe was het merkbare effect een stevige crash!
Groeten, Wilbert