E-Sky Belt-CP

Ziet er goed uit..
hoor wel als het binnen is..
en ja als ik weer over zou moet beginnen zou ik nu ook voor die 2,4ghz spektrum gaan..
Wilbert heeft zo'n ding.. hij zal je de instellingen wel geven..

Benno

Ben benieuwd hoe lang het duurt,
heb wel meer dingen uit HK besteld, maar het spul is nog nooit blijven hangen bij de duane ofzo...
Heb de bestelwaarde wel onder de 200,00 euro gehouden!
(Om precies te zijn 199,06 euro)

Groet, Christian

De belt wordt steeds beter maar is nog geen king...

Is dit nu het wennen aan een grotere/ andere heli of vliegt de belt echt als een baksteen..
Natuurlijk heb ik onder tussen zeker 20 uur vlieg ervaring met de king en nog maar 2 uur met de belt en heb ik daar een verkeerde start mee gemaakt maar Ik blijf het byzonder vinden.

Ik geloof dat ik wel begrijp wat je bedoeld ik ben begonnen met een FP met belt aangedreven staart en vlieg nu al een poosje (nu even niet want ben ter aarde gestort) met de Belt CP en kan nog lang niet zo soepel vliegen met deze laatste als met mijn FP. Voor mij zelf denk ik dat het ook een deel de intimidatie factor is, wanneer de Belt opstart en voor je hoverd weet je wel dat je heli vliegt!
Ik heb ook gemerkt dat de pitch/gas instelling ook van grote invloed is op het vlieggedrag, ik heb laatst een wat agressievere curve ingesteld en het vlieggedrag werd daar zeker niet beter van, ik heb al heel wat zitten zoeken naar een goeie instelling op het net maar kan niet veel vinden, zijn er andere Belt vliegers die een goeie setting hebben gevonden?

Ik heb net wel de staart veranderd, te weten de pitch slider, deze liep niet soepel en had maar een klein bereik heb met wat Dremel werk en wat aanpassingen dit nu kunnen verhelpen, de staart voelde minder goed aan dan die van mijn FP heli, de praktijk zal uitwijzen of het heeft geholpen.

Verder zit ik te denken aan het maken van een direct-to-swash modificatie, meerdere mensen hebben dit met succes al gedaan en melden positieve resultaten.
Ik wil dit gaan proberenomdat dit één van de grote dingen is die verschillend zijn tussen de Belt en de King/HBFP die al wel direct op de swash zitten.

Ziet er goed uit..
hoor wel als het binnen is..
en ja als ik weer over zou moet beginnen zou ik nu ook voor die 2,4ghz spektrum gaan..
Wilbert heeft zo'n ding.. hij zal je de instellingen wel geven..

Benno
@firefly02: Ik heb de DX7 maar als je zender binnen is neem je maar kontakt op. Ik geeft je met alle plezier mijn settings door.:D

groeten, Wilbert

PS: vandaag mijn eerste flyby gedaan:p
En nu is mijn main blade housing in twee stukken (Onder andere):(

@firefly02: Ik heb de DX7 maar als je zender binnen is neem je maar kontakt op. Ik geeft je met alle plezier mijn settings door.:D

groeten, Wilbert

PS: vandaag mijn eerste flyby gedaan:p
En nu is mijn main blade housing in twee stukken (Onder andere):(

Zoals het nu lijkt koop ik de dx6i van marcgode over.
Die is er dus in een paar dagen :cool:
Belt CP heeft HK verlaten, via HK post traceer nummmer gezien.

:D:D kan niet wachten! :D:D

Op Youtube staan filmpjes van een Belt CP met een airwolf canopy.
Heeft iemand zoiets wel eens geprobeerd?
Lijkt me dat de heli dan iets logger vliegt omdat de canopy misschien zwaarder is,
maar ben gewoon nieuwschierig of iemand dat al eens geprobeerd heeft.

Op Youtube staan filmpjes van een Belt CP met een airwolf canopy.
Heeft iemand zoiets wel eens geprobeerd?
Lijkt me dat de heli dan iets logger vliegt omdat de canopy misschien zwaarder is,
maar ben gewoon nieuwschierig of iemand dat al eens geprobeerd heeft.

Er zijn bij het heli vliegen eigenlijk 2 disiplines..
1 stunt vliegen..
2 schaal vliegen..

Zolang je nog niet goed kunt vliegen kun je je beter beperken tot stunt vliegen omdat de chrash kosten bij schaal vliegen hoger zijn..
Ik heb hier een mooie Bell canope voor de Belt-cp van hout..
Vliegt mooi maar log. en als ik die een beetje hard op z'n zij gooi ligt die in 10 stukken.

Airwolf body is dus mooi maar duur en schade gevoelig..
Begin daar aan als je redelijk kunt vliegen en besluit dat stunt vliegen niets voor je is...
Trouwens de Belt trekt rustig 600 gr extra de lucht in de die body is geen probleem.

Benno

Er zijn bij het heli vliegen eigenlijk 2 disiplines..
1 stunt vliegen..
2 schaal vliegen..

Zolang je nog niet goed kunt vliegen kun je je beter beperken tot stunt vliegen omdat de chrash kosten bij schaal vliegen hoger zijn..
Ik heb hier een mooie Bell canope voor de Belt-cp van hout..
Vliegt mooi maar log. en als ik die een beetje hard op z'n zij gooi ligt die in 10 stukken.

Airwolf body is dus mooi maar duur en schade gevoelig..
Begin daar aan als je redelijk kunt vliegen en besluit dat stunt vliegen niets voor je is...
Trouwens de Belt trekt rustig 600 gr extra de lucht in de die body is geen probleem.

Benno

Was ook niet van plan zelf een te halen hoor benno ;)
Maar nieuwschierigheid of iemand er ervaring mee heeft.

En precies wat je zegt: Eerst leren vliegen en dan de rest.
Heb trouwens radd's flight school even doorgelezen,
ziet er wel duidelijk uit!

sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een belt CP..

vandaag de eerste accu ''leeg'' ge''vlogen'' . wat me opviel is dat de CP iets naar rechts trok en naar achteren.. ik neem aan dat ik hem nog een beetje moet afstelen?

ik heb een LamaV4 die mooi uitzich zelf blijft hoveren.. dit is bij de CP niet het geval(wist ik al wel), maar als ik opstijg gaat ie meteen licht naar rechts..

is dit normaal gedrag? of is dit nog af te stellen,zodat de CP wel enigzins blijft hoverenop zijn plek? als ik alleen throttle geef, is de CP dan zo af te stellen dat ie enigzins op zijn plek blijft hangenvoor een paar seconden?

na 1 accu kan ik al 15 sec in de lucht blijven op zo'n 25 cm hoogte :P

het is heeel anders dan een LAmav4, maar zekers leuker :P

bijtrimmen op de TX of anders de servo armpjes stellen?

Trek hem iig een keer uit het grond effect en hover hem op 2m ofzo en kijk of hij er nog last van heeft.

Het is normaal dat heli's 1 kant op trekken bij het loskomen. Ligt aan de staartrotor.

Maar zoals Styreta al zegt:
Breng hem op hoogte, en kijk of hij dat dan nog doet. Zo ja, bijtrimmen.

Weet niet precies,

Het uiterlijk is er op vooruit gegaan
Er zit een headlock gyro in
De accu is groter en er zitten allemaal digitale servo's in.

Weet niet precies,

Het uiterlijk is er op vooruit gegaan
Er zit een headlock gyro in
De accu is groter en er zitten allemaal digitale servo's in.

Mijn Belt werd in mei al geleverd met de esky digtale servo's.
Inmiddels zijn 3 van de vier er met exact het zelfde euvel mee opgehouden. Allen tijdens het vliegen. Ik stap over op analoge towerpro's.

groeten, Wilbert

Mijn Belt werd in mei al geleverd met de esky digtale servo's.
Inmiddels zijn 3 van de vier er met exact het zelfde euvel mee opgehouden. Allen tijdens het vliegen. Ik stap over op analoge towerpro's.

groeten, Wilbert

Ik heb bij mijn belt cp ook towerpro 9g's gekocht

Kreeg gister een nieuwe canopy binnen voor de 450 klasse. Staat erg strak op de Belt en geeft ook wat meer ruimte voor de servo's en servolinks! Je moet er van houden maar ik vind hem erg gaaf. Zal kijken of ik nog wat fotos van de heli zelf kan uploaden!

8S-106.JPG

Back