E-Sky Big-Lama 2.4GHz RTF

• Topicstarter Topicstarter diesel38
  • Startdatum Startdatum
D

diesel38

Guest
iemand ervaring met deze heli.zijn er vlot wisselstukken te krijgen en wat met de kwaliteit.en is hij gemakkelijk te vliegen buiten.

Dit is volgens mij zowat de nr 1 coax beginners heli hier.
Ik heb hem zelf nooit gehad en ben er ook niet in geïnteresseerd maar ik kom zoveel topics tegen over deze heli dat ik nu al weet dat het een vrij stevige goede heli is waarmee je ook buiten kan vliegen als het windstil is.
Geen enkele coax en eigenlijk ook geen FP zijn geschikt om mee in de wind te gaan vliegen.

Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie op het forum, er is al ontzettend veel over deze heli geschreven je hoeft alleen maar het type in te vullen in de zoekbalk...

Allereerst welkom.

Ten tweede, staat er op de hoofdpagina van dit subforum een knop: "zoeken in dit forum" en als je daar "Big Lama" intoetst, krijg je heel wat verschillende topics te zien, ook waar ervaringen met deze heli in staan:

Modelbouwforum.nl - Zoekresultaten

Jorrick was me net voor...

iemand ervaring met deze heli.zijn er vlot wisselstukken te krijgen en wat met de kwaliteit.en is hij gemakkelijk te vliegen buiten.

Inderdaad wat mijn 'voorgangers' ook al aangeven is er heel veel over geschreven...

Maar ik wil er wel wat over zeggen:
Het vlot wisselstukken (wisselstukken = Belgisch ?) krijgen: E-Sky levert al heel lang niet meer uit (wat nu geleverd wordt/te koop is is 'oude voorraad'), geen nieuwe ontwikkelingen enz. Hoewel ik best wel gecharmeerd ben (was) van E-Sky moet ik nu wel zeggen: niet meer aan te raden !

Kwaliteit is redelijk (niet super), maar wel redelijk goedkoop.

En vliegen buiten is praktisch niet mogelijk, iets wind en je krijgt een 'blade-strike' (dan raken de onderste en bovenste rotor elkaar) dan valt de helikopter als een baksteen uit de lucht.

En een coaxiale helikopter vliegt niet leuk, wil eigenlijk alleen maar stilhangen, ieder vorm van beweging wordt stevig tegengewerkt...

Wil je redelijk gemakkelijk en leuk vliegen zou ik gaan van voor een 45° FP zoals een Nine Eagles Solo Pro (kun je eigenlijk alleen maar mee binnen, maar vliegt heel ontspannen en erg leuk)

Laatst bewerkt:
Met de Solo Pro 328 kun je best buiten vliegen met een heeel klein beetje wind. Weliswaar vliegt hij minder relaxed, maar een beetje tegen de wind vechten is ook wel leuk toch!

Back