E-Sky Big-Lama afstellen

Hallo, Ik heb zins kort een nieuwe E-Sky Big-Lama in mijn bezit.
En heb deze gekocht omdat hij vlieg klaar zou zijn, en geschikt voor een beginner. Maar..... het blijk dat vlieg klaar alleen betekend dat hij gemonteerd is. En niet is afgesteld is. Mijn heli vliegt spontaan naar voren en trek naar links. En dit kan ik niet corrigeren met mijn zender. Ik moet hiervoor de hele tijd tegensturen.

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit kan oplossen.

Voor alle duidelijkheid is ben een beginner en heb er dus niet veel verstand van. En ik hoop dan ook dat er iemand mij kan helpen.
vast bedankt voor jullie reactie!!

Weet iemand nog een club voor dit soort toestellen in de buurt van Utrecht.

Dat zijn die knopjes onder/ naast de sticks op je zender ;) Dit zorgt ervoor dat de heli eigenlijk vanzelf constant wat tegenstuurt :cool:

inderdaad trimmen
voor de heli meer na achteren te laten hangen rechts verticale schuif/trim iets na onder schuiven.

voor de heli meer na rechts te laten hangen rechtse horizontale schuif/trim een beetje na rechts schuiven.

gaat de heli om zijn as draaien dan linker horizontale trim verschuiven

mocht dit alles niet baten dan zal je de linkjes die aan de servo armpjes zitten moeten verlengen of inkorten deze kun je in/uit draaien er zit schroefdraad op.

tip sluit de heli aan stuur na achteren dan weet je ook welk linkje je moet verdraaien dit geld ook voor links en rechts.

Nou het is niet meer nodig. Want de heli is vandaag op hol geslagen!! Stond gewoon op de grond en zonder wat te doen ging hij ineens vol gas draaien. Met als gevolg een motor letterlijk in rook opgegaan en twee bladen kapot.

Weet niet of dit meer voorkomt of dat iemand weet hoe dit kan gebeuren.

Laatst bewerkt:
Nou het is niet meer nodig. Want de heli is vandaag op hol geslagen!! Stond gewoon op de grond en zonder wat te doen ging hij ineens vol gas draaien. Met als gevolg een motor letterlijk in rook opgegaan en twee bladen kapot.

Goe bezig, ik kom even niet meer bij van het lachten:D

Stevo

Nou zo grappig was het niet buiten de schade... Want mijn dochter had hem net neer gezet. En moet er niet aan denken dat ze hem nog vast gehad zou hebben.

Nou zo grappig was het niet buiten de schade... Want mijn dochter had hem net neer gezet. En moet er niet aan denken dat ze hem nog vast gehad zou hebben.

Dat is minder inderdaad maar je moet kinderen uit de buurt houden van dergelijke zaken als ze (of papa for that mather) nog niet goed door hebben waar het allemaal om gaat.

Stevo

Sorry hoor , maar wie laat nou z'n dochter de heli behandelen :confused:
zeker als de heli onder spanning staat...

Even voor de duidelijkheid, mij dochter is oud genoeg om een heli even neer te zetten. En de zender heb ik bewust even neer gelegd om dit soort dingen ver komen. Het blijft toch een raar verhaal dat een van de twee motoren in een keer op hol slaat volgens mij. Of zijn dit soort storingen normaal bij dit soort heli's?

Even voor de duidelijkheid, mij dochter is oud genoeg om een heli even neer te zetten. En de zender heb ik bewust even neer gelegd om dit soort dingen ver komen. Het blijft toch een raar verhaal dat een van de twee motoren in een keer op hol slaat volgens mij. Of zijn dit soort storingen normaal bij dit soort heli's?
OOk prima ik zou zeggen ga je gang, maar ik ga hier niet meer op in :(
en dat je de zender weg legt is nog dommer in mijn persoonlijke mening :???:

Een ding, probeer in gods naam veiligheid op plaats nummer een te zetten !!

Laatst bewerkt door een moderator:

hoe oud is de heli
als deze nieuw was zou ik contact opnemen met de zaak waar je deze gekocht hebt en terug sturen.
er kan altijd een storing op treden in een heli het is tenslotte electronica, daarom dat mensen hier fel reageren en veiligheid voor op staat.
nu is het maar een big lama maar een Trex 450 had je hele huiskamer vernield.;)

heb je niet aan de onderste 4 schakelaar gezeten links onder aan zender hier reverse je namelijk kanalen mee dat wil zeggen dat ze anders om gaan werken dit wil je niet met het GAS hebben:p

en regel 1 altijd eerst zender aanzetten kijken dat gasstick helemaal dicht staat dan pas heli aansluiten,maar dit wist je hopelijk al.

ik zou gelijk airy harden blades bestellen deze zijn bijna niet kapot te krijgen,zou ook kijken voor een verlengde binnenas scheelt je hoop blade strikes maar daar kom je snel genoeg achter.

hier de link voor de bladen

http://www.helipal.com/advanced_sea...lade&x=0&y=0&gclid=CKjI6bya8qoCFQGFDgodJwMBOg

Laatst bewerkt:
FF een korte update...

Inmiddels is het mij ook duidelijk dat ik nog voorzichtiger moet zijn met een heli...
Hier zal ik nog meer opletten de volgende keer.

In middels contact gehad met de webshop V-Nix, en deze heeft mij gevraagd een paar testen uit te voeren en het blijkt dat de 3 in 1 controller is doorgebrand.
Ik kan de heli terugsturen en dan wordt hierna gekeken door de webshop.
Zij kunnen dan zien of het een storing zou zijn geweest of toch een bedieningsfout.
Nou even afwachten dus maar.....
Ben trouwens erg tevreden over de wijze waarop dit door de webshop wordt afgehandeld tot nu toe.

Mocht er meer nieuws zijn dan zal ik dat hier weer melden.
Wil jullie wel vast bedanken voor de goede raad!!!

Toevallig was ik bezig om mijn big lama weer klaar temaken voor de indoor en dacht bij het testen waarom moet ik zoveel bijtrimmen en na een tijdje begon de motor een beetje aan te slaan zonder dat er gas gegeven werd.Gelijk de bladen eraf en weer proberen en het spontane van draaien motor werd nu contenue.
Bij de laatste check die ik deed bleek dat een servo niet goed was,als je deze aansloot begon de motor te draaien .
Ik zeg niet dat dit bij jou zo was maar dit kan dus ook
gr Rijk

Laatst bewerkt:
Toevallig was ik bezig om mijn big lama weer klaar temaken voor de indoor en dacht bij het testen waarom moet ik zoveel bijtrimmen en na een tijdje begon de motor een beetje aan te slaan zonder dat er gas gegeven werd.Gelijk de bladen eraf en weer proberen en het spontane van draaien motor werd nu contenue.
Bij de laatste check die ik deed bleek dat een servo niet goed was,als je deze aansloot begon de motor te draaien .
Ik zeg niet dat dit bij jou zo was maar dit kan dus ook
gr Rijk
Na inzetten van nieuwe servo probleem over.
Maar dit is toch een vervelende storing en kan behoorlijk gevaarlijk zijn

Back