E-sky HH gyro afstellen

Hallo,

Ik heb een probleem met mij nieuwe gyro, de HH van esky. Ik probeer hem af te stellen op mijn Esky Belt CP maar het lukt me niet. Ik ben heel erg nieuw in deze tak van de modelbouw dus ik heb geen ervaring met gyro's en heli's. Ik heb een plankje met een draaipunt gemaakt waar de heli aan vast zit zodat ik goed kan testen. Ik heb het gain draadje aan de ground vastgemaakt zodat hij in HH blijft. Dit lijkt te werken. Echter blijft de heli niet mooi in in heading. Telkens gaat hij of een beetje naar links/rechts. Soms is dat heel heftig en soms wat rustiger. Ik heb al wat gespeeld met de gain maar ik merk weinig verschil tussen vol gain en half gain. De gebruiksaanwijzing hebben de makers denk ik met babelfish vertaald, ik snap er niets van.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de gyro moet aftstellen, zowel de servo als de gain en trim.
Alvast heel erg bedankt,
Sander

Ik ken de HH-gyro niet, maar ik heb de lama V4 van E-sky dus wellicht komen er zaken overeen. De gain verstellen helpt niet wanneer je staart links of rechts gaat. De gain bepaalt de maximale uitslag van je servo's. Voor het stil krijgen van de staart heb je het schroefje met de tekst "proportional". Moet je je stick naar rechts duwen om de staart recht te houden, dan moet je het schroefje ook naar rechts draaien.

Ik hoop dat je een proportional-schroefje hebt op je gyro, anders weet ik het ook niet.

Succes

Het is gelukt!

Hoi,
Ik wou gewoon even zeggen dat het is gelukt. Ik heb het gain draadje los gelaten en de gain pot staat op ongveer 80. Hij doet het nu goed,
Toch nog bedankt voor de reacties,
Sander

Back