E-Sky Honey Bee FP2 Probleem!!!

• Topicstarter Topicstarter J-Esky
  • Startdatum Startdatum
J

J-Esky

Guest
hallo

ik heb sinds kort een HBFP2 en ben er 1 keer meer gecrasht door heel domme fout

nu heb ik een probleem elke keer als ik meer gas geef dan begint die steeds harder te trillen heb alles al uitgezocht en het is niet de gain of proportions

groetjes jeremy

Zitten je bladen nog goed? Als ze te los zitten dan hebben ze speling op je blade grip holder, bij te vast gaan je rotorbladen niet goed staan door de centrifugale kracht.
Ik heb ook last gehad van vibraties met mijn HB FP V2, en het monteren van mijn bladen was het grootste probleem.
Als je de heli op zijn zij houdt dan moeten de bladen blijven zitten. Schudt je zachtjes met de heli dan moeten de bladen wel bewegen.

Leer vliegen met de Honey Bee FP, coaxiale en collective pitch radiografisch bestuurbare helikopters
Hier kun je voor 5-6 euro een heel mooi naslagwerk vinden van meer dan 140 paginas ofzo. Is snel gedownload en als je het print en in een ringband doet heb je het perfecte naslagwerk. Ik heb zelf een oudere versie en er kan heel veel afgesteld staan en alles is belangrijk. Ik ben heel vaak gecrashed maar kan nu een beetje hooveren. Aan de hand van dit boek kan ik makkelijk reperaren en afstellen.
Ik heb er wel de Superbldes EZ op.
Waar in Belgie woon je, ik zit in Putte Kappelen

Hallo

ja de fly bar stond beetje krom na de crash die heb ik bijna perfect rechtgebogen maar om de flybar paddles er goed op te krijgen vind ik toch een lastige klus hebben jullie enige tips daarvoor om het recht te zetten.
ik bestel wel een nieuwe super flybar en super paddles,
die ebook ga ik zeker bestellen en ik zal alle schroefjes nog effe beetje vast draaien
is een direct tail drive aanbevolen en composite blade grip??
trouwens ik woon in lommel belgie ik zit bij vliegclub LMC

Groetjes Jeremy

Laatst bewerkt door een moderator:
ja de fly bar stond beetje kro; na de kras die heb ik bijna perfect rechtgebogen maar om de flybar paddles er goed op te krijgen vind ik toch een lastige klus hebben jullie enige tips daarvoor om het recht te zetten.
ik bestel wel een nieuwe super flybar en super paddles,
die ebook ga ik zeker bestellen en ik zal alle schroefjes nog effe beetje vast draaien
is een direct tail drive aanbevolen en composite blade grip??
trouwens ik woon in lommel belgie ik zit bij vliegclub LMC

Ik heb de flybars van carbon, die kun je niet buigen maar breken redlijk makkelijk. IK haal meestal de kop los en probeer dan de paddles en het outer frame zo evenwijdig mogelijk op elkaar te krijgen. Is soms best lastig. Alle ugrades zijn aan te bevelen maar wel duur, je kunt beter eerst leren vliegen dan kun je ook beter merken wat de upgrades. Voor het geld van een upgrade kun je beoorlijk wat originele onderdeln kopen.
Lommel ligt hier toch wel een uurtje vandaan

Je moet zorgen dat de paddles gelijk staan aan de paddle control frame (waar de flybar doorheen gaat). Gewoon aan het uiteinde van de paddle er overheen kijken dan is 't niet zo moeilijk.
Als de paddles niet gelijk zitten, dan word je heli erg onstabiel. Een klein beetje positieve of negatieve pitch doet al lift genereren, en dan krijg je dus hetzelfde als wanneer je je stick beweegt, maar dan ongewild.

Wat je zegt over upgrades; heb je misschien deels gelijk in. Maar er zijn bepaalde dingen die ik zelf in vrij korte tijd al sloopte. Zo heb ik 2 aluminium staartbuizen lichtelijk gebogen omdat de rotorbladen er tegenaan sloegen. Nu heb ik hiervoor een carbon fiber tailboom besteld en deze verbuigt niet.

Als flybar heb ik gisteren avond een setje flybars van de Align Trex 450 besteld. Deze zijn dezelfde lengte, maar veeeel harder dan de standaard flybar. Ik heb ze nog niet getest maar op internet las ik al dat dit gewoon werkte en dat meerdere mensen dit deden. Dit puur, omdat ik 2 flybars een beetje krom heb gevlogen door harde(re) landingen, en rechtbuigen gaat wel maar echt recht zal het nooit meer worden.

Als je begint met vliegen, zijn andere blades wel aan te raden. Denk bijvoorbeeld aan Superblades EZ (speciaal voor beginners, die hoveren heel makkelijk), of Superblades XP (hovert ook al beter dan de standaard blades, maar zijn over het algemeen met vliegen beter (denk aan fast forward flying)). Ook zijn ze duurzamer dan de standaard blades en gaan waarschijnlijk langer mee.

Verder.. Tja ik denk dat je verder kan wachten met iets vervangen tot je een bepaald onderdeel stuk vliegt. Zolang het werkt, werkt het toch? ;)

Wat ze ook wel doen is 2 mm RVS las draad pakken, gaat heel goed en daar kan ik onbeperkt aankomen.......

Jah ugraden is wel hee leuk, alu-kop, complete super skid set.
Maar ik wilo eerst goed vliegen.
Mijn CP ( Walkera HM1#A ) staat al klaar maar dat heeft me tot nu teveel gekost, vandaaar dat ikl ater een HB heb gekocht en van mijn kinderen een keer Chinook S022, ook erg leuk voor binnen en op kantoor.Ik denk dat de grote S026 ook er nog wel komt

maar als ik de blades er vanaf klik dan en dan in me handen gas geef is dan is er niks aan de hand helemaal geen problemen wat moet ik doen?

maar als ik de blades er vanaf klik dan en dan in me handen gas geef is dan is er niks aan de hand helemaal geen problemen wat moet ik doen?

Dan lijken het je bladen te zijn. Misschien weegt de ene wat meer dan de ander. Met een hoog toerental gaat dat zeker schudden.

Back