Je moet zorgen dat de paddles gelijk staan aan de paddle control frame (waar de flybar doorheen gaat). Gewoon aan het uiteinde van de paddle er overheen kijken dan is 't niet zo moeilijk.
Als de paddles niet gelijk zitten, dan word je heli erg onstabiel. Een klein beetje positieve of negatieve pitch doet al lift genereren, en dan krijg je dus hetzelfde als wanneer je je stick beweegt, maar dan ongewild.
Wat je zegt over upgrades; heb je misschien deels gelijk in. Maar er zijn bepaalde dingen die ik zelf in vrij korte tijd al sloopte. Zo heb ik 2 aluminium staartbuizen lichtelijk gebogen omdat de rotorbladen er tegenaan sloegen. Nu heb ik hiervoor een carbon fiber tailboom besteld en deze verbuigt niet.
Als flybar heb ik gisteren avond een setje flybars van de Align Trex 450 besteld. Deze zijn dezelfde lengte, maar veeeel harder dan de standaard flybar. Ik heb ze nog niet getest maar op internet las ik al dat dit gewoon werkte en dat meerdere mensen dit deden. Dit puur, omdat ik 2 flybars een beetje krom heb gevlogen door harde(re) landingen, en rechtbuigen gaat wel maar echt recht zal het nooit meer worden.
Als je begint met vliegen, zijn andere blades wel aan te raden. Denk bijvoorbeeld aan Superblades EZ (speciaal voor beginners, die hoveren heel makkelijk), of Superblades XP (hovert ook al beter dan de standaard blades, maar zijn over het algemeen met vliegen beter (denk aan fast forward flying)). Ook zijn ze duurzamer dan de standaard blades en gaan waarschijnlijk langer mee.
Verder.. Tja ik denk dat je verder kan wachten met iets vervangen tot je een bepaald onderdeel stuk vliegt. Zolang het werkt, werkt het toch?