E-Sky Honey Bee gekocht

  • Topicstarter Topicstarter honey bee
  • Startdatum Startdatum
Pjoeter zei:
Is ook zo, op die manier kun je natuurlijk wel je reflexen testen.
P.s. die van mij doet niet als ik hem per ongeluk vol gas aanzet.
( heb net even geprobeert )
Dragonfly's hebben een ingebouwde beveiliging tegen volgas bij zender aan; Zie voorpagina van de handleiding 8)
 
Nu wil ik niet lullig doen, maar heb ik niet al een keer eerder gezegt dat je alles goed kan testen door gewoon die twee stekkers uit het mixer board te trekken. Dan kunnen de motors niet gaan draaien.

Controleer of de servo's goed gaan, de swash moet gaan naar de kan die je stuurt, en ga je omhoog gaat de swash naar beneden.

Dan sluit je alleen de staart aan, zet de heli op de (glade) grond en kijkt of de heli de goede kant op gaat als je de staart stuurt.

Let wel op dat je de stekkers goed om terug stopt, anders draaien de motors verkeerd om.

gr Remco
 
Pjoeter zei:
Is ook zo, op die manier kun je natuurlijk wel je reflexen testen.
P.s. die van mij doet niet als ik hem per ongeluk vol gas aanzet.
( heb net even geprobeert )

En je kunt kijken hoe hard je hem aan moet zetten voordat je vinger er eindelijk af is. :?
 
Fijn speelgoed...zo'n heli :evil:

Vraag me af of er nog meer 'akelige ongelukken' zijn gebeurd
met een 'speelgoed' helicopter.

Ondertussen zit ik te wachten tot mijn nieuwe staart motor arriveerd.
Bah...en dt net voor het weekend.
 
honey bee zei:
Fijn speelgoed...zo'n heli

MaartenR zei:
niemand zegt dat dit speelgoed is..

Wat is de definitie dan, grote jongens speelgoed (big boys toys).....

Je moet er wat respect voor hebben maar hoe dan ook we zijn met zijn alle grote kinderen die aan het spelen zijn met de vliegtuigjes hoor.

Maar belangrijk is weten waar je mee bezig bent, en dat idee heb ik eerlijk gezegt niet van dit draadje.

Oke ik klapte afgelopen maandag de eksy ook achteruit de pit in, omdat ik domme duimen had, maar alles was op dat moment uit, gas er af, bewijs was alle tanden zaten nog op het tandwiel.

Ik denk dat het tijd wordt dat je met je esky iemand op gaat zoeken die je kan helpen, voordat er straks inderdaad ongelukken gebeuren, want zelfs de eksy is een klein hakmes

gr Remco
 
Sorry Remco dat ik afdwaal in dit draadje. Maar gaandeweg
raak je in een normaal gesprek ook wel een 'de draad' kwijt.
Voorlopig heb ik wel met dit draadje het 1 en ander geleerd.
En daar is een forum voor dacht ik.

Maar belangrijk is weten waar je mee bezig bent,

Ik leer dus om te gaan met m'n heli.
 
G zei:
Pjoeter zei:
Is ook zo, op die manier kun je natuurlijk wel je reflexen testen.
P.s. die van mij doet niet als ik hem per ongeluk vol gas aanzet.
( heb net even geprobeert )
Dragonfly's hebben een ingebouwde beveiliging tegen volgas bij zender aan; Zie voorpagina van de handleiding 8)


Moet toch een keer aan beginnen...........handleidingen te gaan lezen :oops: .
 
nou het is misschien beter om hem te verkopen vraag maar aan manusje die heeft met zo een heli ervaring :wink:
 
wat een onzin, dat ding vliegt prima, hij vliegt zelfs zo uit de doos, alleen is het dan alleen hoveren, niet veel meer.................... maar hij vliegt.
 
Uit de doos vliegt hij zelfs hoor, prima zelfs, 3d kan je standaard wel vergeten, maar hij kan meer dan alleen hooveren, het is geen fp :wink:


Als je er wat in investeerd :oops: dan vliegt hij zelfs met redelijke wind prima buiten.

gr Remco
 
dutchhelipilot zei:
Uit de doos vliegt hij zelfs hoor, prima zelfs, 3d kan je standaard wel vergeten, maar hij kan meer dan alleen hooveren, het is geen fp :wink:


Als je er wat in investeerd :oops: dan vliegt hij zelfs met redelijke wind prima buiten.

gr Remco


nou hij had anders bij de eerste test vlucht de hek motor verbrand zonder reden :wink:
 
Die van mij heeft er zeker 20 vluchten mee gemaakt (voordat ik begon met de ombouw) en die van een maat van me vliegt er al maanden mee. Nu nog steeds.

Je kan pech hebben natuurlijk.

gr Remco
 
dutchhelipilot zei:
Die van mij heeft er zeker 20 vluchten mee gemaakt (voordat ik begon met de ombouw) en die van een maat van me vliegt er al maanden mee. Nu nog steeds.

Je kan pech hebben natuurlijk.

gr Remco

dat zal het denk ik wel zijn dan want anders kan zo iets niet gebeuren :wink:
 
Afgelopen zaterdag mijn eerste vliegles gehad! 8)
Sjesus...wat een verschil zit er tussen een brandstof
heli en een micro-heli. Ja, logisch zul je zeggen...
maar de ervaring is geweldig. De les was erg leerzaam
en voor herhaling vatbaar ( de komende 3 jaar :D )

Het afgelopen weekend ook gebrukkt om de E-sky eens goed af te
stellen. Het grote "opstijg" probleem zat hem vooral in de pitch.
Als m'n heli nu op half gas staat begint ie al te stuiteren van "ik wil omhoog." Recht opstijgen is het volgende doel....
Het vliegen opzich is ..tja lastig maar ook weer niet.
Rustig sturen...minimale stick-beweging...dat werkt.
 
Hey Honey bee,

Kan je me vertellen hoe je precies de pitch hebt aangepast? Welke links moet ik in of uit draaien?? heb zelf ook pas een E-sky en voorlopig komt hij maar net van de grond ... dus iets meer pich is denk ik nodig.

Many Thx.
 
Hai Gizzmo,

Volgens mij kun je wel het 1 en ander vinden op het
forum over het instellen van de pitch.

Wat je ook kunt doen is een "ouderwetse Geodriehoek"
erbij pakken. Dan moet de hele heli horizontaal staan.
Houd de Geo horizontaal op het frame van de heli.
Dan kun je graden afmeten van de huidige stand.

Door de armpjes van de servo's te halen kun je ze een heel
eind verstellen. Koppel wel eerst de motor los ( en staartmotor )
Dan kun je de accu aansluiten zodat de sevo's in NUL-stand komen.
Als het goed is zit er ook schroefdraad op die zwarte dingen die
naar de swashplate gaan. Daar kun je ook een eind mee komen.
Zorg na het gesleutel er wel voor dat de swashplate geheel
horizontaal komt te staan. Bij mij staat ie nauwelijks naar voren.

De heli komt met moeite omhoog door het grond-effect.
Is ook zat over te lezen in het forum (zoekfunctie)
Met veel gas ineens ( trim bijna bovenaan) moet hij zeker los komen.
Dit neemt niet weg dat de pitch verkeerd staat.

Ik ben zelf op zoek naar een geschikte hoofd motor (meer vermogen).

ik hoop dat je hiermee iets kunt.
 
Back
Top