e sky honny bee fp v2 heeft geen lift??

hallo mijn naam is tieske en ben nieuw op dit forum.

na jaaren lang met rc auto`s te hebben gereden nu de overstap
gemaakt naar een rc heli.

ik heb er twee gekocht een honny bee fp en een cp2.

ik wilde gaan beginnen met de fp het is een gebruikte heli
maar ziet er verder goed uit.

het probleem wat ik heb dat de heli bij volgas helemaal geen lift heeft ik weet niet wat het probleem is.

als ik de heli in mijn hand heb en geef vol gas dan heb ik het gevoel
dat deze niet omhoog wil.

het probleem dat hij tolt heb ik wel op kunnen lossen met de gyro.
het schroefje van de gain wat doet dit eigenlijk??

is er iemand die mij kan helpen met wat ik fout doe.:mad:

Welkom. De Honeybee is een vrij bekende heli, wat betekent dat er op dit forum al aardig wat ervaring mee is opgedaan. De snelste manier om deze ervaring te vinden, is de zoekfunctie te gebruiken.

Als je u'm in je handen houd drukt ie u'm dan naar beneden ?
trouwens de man boven mij heeft een prima punt ! , zijn een boel threads over ;)

hallo.

nee hij drukt hem niet naar beneden het is net als of er niet genoeg power is om hem te liften.

het geluid van de roter bladen wordt bij vol gas ook anders een soort flapperend geluid.

het is toch niet zo dat ik de roter bladen moet verstellen of zo?

de cp 2 die ik heb heeft wel genoeg lift ook al bij half gas de cp helemaal niet.

Hallo Tieske,
Het voornaamste wat er fout gaat: Verdiep je een poosje in de techniek van de rc helicopters. Heb je enig idee wat de relatie is tussen Gas en Pitch? Om maar een van de belangrijke instellingen te noemen. Als je je mooie helicopters heel wilt houden en zonder trainer wilt gaan vliegen moet je heel wat weten. Het beste is toch iemand zien te vinden die je wegwijs wil maken in de, toch wel, moeilijke helicoptertechniek.
groet en succes, Ben10

hallo.

nee hij drukt hem niet naar beneden het is net als of er niet genoeg power is om hem te liften.

het geluid van de roter bladen wordt bij vol gas ook anders een soort flapperend geluid.

het is toch niet zo dat ik de roter bladen moet verstellen of zo?

de cp 2 die ik heb heeft wel genoeg lift ook al bij half gas de cp helemaal niet.

ik denk dat je bladspoor hebt of moter versleten die gaan niet zo lang mee

ik zal straks wel eens even kijken naar de afstelling.

heb ik nog een ander vraag je op de 4 in 1 ontvanger zit een lampje dat bij normaal gebruk groen is maar bij vol vermogen gaat deze naar rood is dit normaal??

het omschakelen van groen naar rood gebeurd bij 80% van mijn vermogen.
het lijkt er op dat de onvanger de laatste 20% niets doet is hier iets aan te doen??

ik zal straks wel eens even kijken naar de afstelling.

heb ik nog een ander vraag je op de 4 in 1 ontvanger zit een lampje dat bij normaal gebruk groen is maar bij vol vermogen gaat deze naar rood is dit normaal??

het omschakelen van groen naar rood gebeurd bij 80% van mijn vermogen.
het lijkt er op dat de onvanger de laatste 20% niets doet is hier iets aan te doen??

dit is normaal rood lampje betekent full trothle (vol gas);)

Back