E-sky king V2

Beste,

Na een TSK my star 46 en een T-rex 450 se en een ben ik toe aan een simpel modeletje dat geen geld kost om wat 3D stunts mee te doen.
Wat zijn de beoordelingen over de e-skey honey bee king V2?
Goed voor lichte 3D en gewoon rondvliegen,ik zou wel coarbon pallen steken en de bijbehorende brushless.

Alvast bedankt

waarom neem je dan een king?,
neem dan een belt cp ofzo, die is niet zo duur als een t-rex, en kun je ook veel schik mee hebben denk ik,

Ik vlieg nu vier maanden met een E-Sky Honey Bee King V2, en in tegenstelling tot wat iedereen zegt (namelijk dat je beter een V3 of inderdaad, wat jaapjan zegt, een Belt CP moet nemen), is dit een prima helikopter. Je kunt er goed mee vliegen, ondanks dat het een zwaartepuntsprobleem heeft (de heli helt iets te ver naar achteren), maar dit kan eenvoudig worden verholpen door het naar voren verplaatsen van de accu (ondersteuning door aluminium plaatje, vastgezet met een tie-rip aan te raden). De heli is niet duur in onderhoud als je een geoefend eenwiekvlieger bent, dat is natuurlijk een voordeel :).

De brushless is echter af te raden. Ik heb nu al twee keer geprobeerd om van borstelmotor over te gaan op brushless, maar twee keer draaide daardoor de hele heli in de stront; de brushless begint bijvoorbeeld zomaar te draaien, en ik ben nog steeds niet erachter wat dit probleem veroorzaakt. Daarom ben ik van de normale borstelmotor overgegaan op een ander type, eigenlijk voor de Honey Bee CP2, maar dit werkt perfect! Dat is namelijk de X-treme Modified 380X motor (typenummer EHB005) , die ik nu gebruik, en de heli vliegt erop als een tierelier. Dit is een borstelmotor met verwisselbare koolborstels, die ook los te koop zijn. De motor gaat hierdoor vele malen langer mee dan een gewone, maar moet nog wel na iedere vlucht geheel afkoelen.
De Modified 380X kun je bekijken op deze site: Modified 380X Brushed Motor. Je kunt hem daar niet kopen, maar onderaan de pagina staat een dealerlijst, waar je wel kunt zoeken naar een verkooppunt.

Ook zijn X-treme wieken, een soort onbreekbare wieken, ik weet niet of je ze kent van de coaxiale heli's, aan te raden; hierop vliegt in ieder geval mijn King stabieler dan op hout. Hier: http://www.hobbisa.eu/fiber-plastic-blade-275mm-white-king-p-2392.html
De heli's zijn nog te krijgen op www.aerotronic.nl voor €135,- maar dan zit er zo'n baggermotor op (borstel).

Als je toch brushless wilt, ik heb er nog wel één voor je liggen :), niet een kapotte of zo, hij bevalt me gewoon niet. Brushless: 3100 kV motor, 25A regelaar (EK1-0350).

Laatst bewerkt:
Ik vlieg nu een king v2, en ik heb er een hoop van geleerd.
Ga nu over naar een 450 met alu en carbon, wat met een crash toch wat duurder is.

Ik heb er de gewone brusless inzitten en hij gaat als de brandweer, ik had een hoop bladen gekocht, daar heb ik 3 sets van versleten tot nu toe.
Het zwaarte probleem los je op door er een zwaardere lipo in te zetten, een 2200 kun je en langer vliegen, en het gewicht is goed.

BTW, hij is voor niet veel te koop, met of zonder zender en met nog veel reserve delen...

Even een vraagje tussendoor, weet iemand misschien hoe lang een motor van de King 2 meegaat??

Bedoel je een borstelmotor?
Daar kan ik wel wat over vertellen. Eerst had je de gewone borstelmotor, hier op het forum eerder bekend als de baggermotor (EK1-0006 was het geloof ik) en die gaat ongeveer, gemiddeld, 3 tot 5 acculadingen mee (7.4v, 1100 mhA accus). Echt bagger dus. Nu worden er echter ook, bijv. bij V-Nix, een nieuw type borstelmotor verkocht. Deze is kogelgelagerd en gaat ong. 25 vluchten mee. Dat is dus nog wel redelijk. Wat ik niet weet, is of de King II nu standaard met de kogelgelagerde wordt geleverd. Mijn vermoeden is van niet, aangezien hij, dacht ik, niet meer geproduceerd wordt en de nieuwe borstelmotor (overigens zelfde typenummer) nog maar sinds kort op de markt is.
Hopelijk was dit wat je zocht ~

Bedoel je een borstelmotor?
Daar kan ik wel wat over vertellen. Eerst had je de gewone borstelmotor, hier op het forum eerder bekend als de baggermotor (EK1-0006 was het geloof ik) en die gaat ongeveer, gemiddeld, 3 tot 5 acculadingen mee (7.4v, 1100 mhA accus). Echt bagger dus. Nu worden er echter ook, bijv. bij V-Nix, een nieuw type borstelmotor verkocht. Deze is kogelgelagerd en gaat ong. 25 vluchten mee. Dat is dus nog wel redelijk. Wat ik niet weet, is of de King II nu standaard met de kogelgelagerde wordt geleverd. Mijn vermoeden is van niet, aangezien hij, dacht ik, niet meer geproduceerd wordt en de nieuwe borstelmotor (overigens zelfde typenummer) nog maar sinds kort op de markt is.
Hopelijk was dit wat je zocht ~

Ja dit was idd wat ik zocht, dankjewel! Alleen, ik vind het wel erg kort zeg. Waarom is die levensduur zo kort? En als je zegt dat hij 25 vluchten meegaat, wat gebeurd er daarna dan? Doet ie het dan gewoon niet meer? Of gewoon minder lang/krachtig..

Ja dit was idd wat ik zocht, dankjewel! Alleen, ik vind het wel erg kort zeg. Waarom is die levensduur zo kort? En als je zegt dat hij 25 vluchten meegaat, wat gebeurd er daarna dan? Doet ie het dan gewoon niet meer? Of gewoon minder lang/krachtig..

Dan zijn in veel gevallen de koolborstels versleten (en doetie het dus neit meer), die zijn, als het goed is, los te koop en kun je bij dat nieuwe type vervangen. In andere gevallen, helaas de meesten, is de motor doorgebrand, gewoon door slijtage. Maar het is al een stuk beter dan 2-3 keer vliegen :mrgreen:

Dan zijn in veel gevallen de koolborstels versleten (en doetie het dus neit meer), die zijn, als het goed is, los te koop en kun je bij dat nieuwe type vervangen. In andere gevallen, helaas de meesten, is de motor doorgebrand, gewoon door slijtage. Maar het is al een stuk beter dan 2-3 keer vliegen :mrgreen:

Jeetje, dat is best ontmoedigend vind ik. Dat je zeg maar in een korte tijd steeds weer motoren moet vervangen. Dan blijf je bezig! Ik dacht die dingen houden het wel een jaar uit ofzo.. Is dat anders met een Lama? Of is dat hetzelfde verhaal..

Nou ben ik geen expert, maar is een Trex 450 niet genoeg om licht 3D te doen? Vind het maar een rare vraag van de TS.

Jeetje, dat is best ontmoedigend vind ik. Dat je zeg maar in een korte tijd steeds weer motoren moet vervangen. Dan blijf je bezig! Ik dacht die dingen houden het wel een jaar uit ofzo.. Is dat anders met een Lama? Of is dat hetzelfde verhaal..

Ja, inderdaad, je blijft bezig. Of je neemt een brushless motor, maar ik ben daar persoonlijk niet zo tevreden over - heb er poosje mee gevlogen - aangezien dat ding mij toen drie, vier keer heeft aangevallen ;) Nee, een Lama V3/4 of Big Lama,die gaan inderdaad wel een jaartje mee, vraag me niet waarom, maar dit zijn mijn ervaringen.

Ik weet niet of ie op de zwarte markt is, maar als je bijv. bij V-Nix kijkt (www.v-nix.nl) dan kun je 'm redelijk goedkoop krijgen (€135,-), alhoewel hij ong. hetzelfde kost als de V3 (€150,-) voor zover ik weet.

EDIT: Mijn excuses, als het goed is is de King 2 al uitverkocht bij V-Nix. Hij is alleen nog te krijgen bij Aerotronic.nl, voor dezelde prijs.

Laatst bewerkt:
De King 2 is niet geschikt om 3D moves te oefenen, de standaard motor heeft er de kracht niet voor, en de hele rotorkop is daar te gammel voor.
Met de King 2 kun je leren vliegen en lekker rondfladderen.

Je kunt dan beter de HK 450 nemen, die is nog goedkoper ook en is wel stress-bestendig.

Ja, inderdaad, je blijft bezig. Of je neemt een brushless motor, maar ik ben daar persoonlijk niet zo tevreden over - heb er poosje mee gevlogen - aangezien dat ding mij toen drie, vier keer heeft aangevallen ;) Nee, een Lama V3/4 of Big Lama,die gaan inderdaad wel een jaartje mee, vraag me niet waarom, maar dit zijn mijn ervaringen.

Ik weet niet of ie op de zwarte markt is, maar als je bijv. bij V-Nix kijkt (www.v-nix.nl) dan kun je 'm redelijk goedkoop krijgen (€135,-), alhoewel hij ong. hetzelfde kost als de V3 (€150,-) voor zover ik weet.

EDIT: Mijn excuses, als het goed is is de King 2 al uitverkocht bij V-Nix. Hij is alleen nog te krijgen bij Aerotronic.nl, voor dezelde prijs.

Ik had het inderdaad gezien, voor mij ook wel voordelig, woon dichtbij Groningen. En dat prijsverschil moet dan wel de moeite waard zijn om een King 3 te nemen, of niet? Die heeft al een brushless motor etc.. Die gaan dus zeker iets langer mee dan de borstelmotor. Ik heb nog geen topics kunnen vinden over de King 3. Vliegt niemand hier met zo eentje?

Groeten.

koop gewoon een kale HK450, eventueel wat goedkope servo's erop.
Wel een goede gyro / tailservo. anders wordt je 3D nog niks.
altijd goedkoper dan nog een ding ernaast, met de bijbehorende reserve-onderdelen.
en een ontvangertje erbij, kun je gewoon je zender blijven gebruiken.

Jongens, waarom raden jullie een HK450 aan als hij al een Trex450 heeft? Volgens mij bluft hij.. Een T450SE kan ook licht 3D..

Ik had het inderdaad gezien, voor mij ook wel voordelig, woon dichtbij Groningen. En dat prijsverschil moet dan wel de moeite waard zijn om een King 3 te nemen, of niet? Die heeft al een brushless motor etc.. Die gaan dus zeker iets langer mee dan de borstelmotor. Ik heb nog geen topics kunnen vinden over de King 3. Vliegt niemand hier met zo eentje?

Groeten.

Ik kan je over de borstelloze motor het volgende vertellen, misschien vind je dat handig: in de King V3 zit een borstelloze motor van het 3800 Kv type. Dezen zijn zeer goed. Zij gaan meestal even lang mee als de heli/elektronica zelf, in tegenstelling tot de 3100 Kv versie. De 3800 gaat dus zeker langer mee dan de borstelmotor ;) Overigens, niet alleen de motor is een verbetering t.o.v de King 2, maar ook bijv. de staartvinnen, die zitten met een veel degelijker systeem op de buis geklemd (bij de King 2 vliegen die dingen in het rond bij een ruige landing :D), en heeft de King 3 een heading loch gyro, wat wil zeggen dat de heli wanneer je met wind vliegt, niet de staart naar de windrichting draait, wat het vliegen veel eenvoudiger maakt.

Als je al een beetje ervaring hebt met heli's kun je ook op Marktplaats zoeken; ik heb daar mijn King voor een zacht prijsje kunnen kopen, echter moet je er dan wel vanuit gaan dat je alles bijlangs moet lopen en controleren en enkele onderdelen vervangen.

Suc6 verder~

Back