E-sky lama v3 draait rondjes

• Topicstarter Topicstarter ruben8
  • Startdatum Startdatum
R

ruben8

Guest
Hallo,
Mijn lama als ik hem opstijg draait hij rondjes.
Hij begint van klein naar groter.
Hij draait niet rond zijn eigen as
Ik heb eergisteren nieuwe rotorbladen opgezet.
Omdat hij gecrasht is(men lama is over het huis gevlogen en is gecrasht op het voetpad terwijl ik op de koer bezig was xD)
Door die crash is er iets gebroken een onderdeelte:
Ik weet de naam niet maar het "dingetje" dat gebroken is is maar aan 1 kant gebroken en de gebroken kant zit nog in het gaatje
En de andere kant is goed.Me papa heeft het met contact lijm vastgedaan. licht het daar aan??:

Hopelijk was het duidelijk :P

Mvg,Ruben

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

dat dingetje heet, voor zover ik op het plaatje kan zien welk onderdeeltje het is, de bladhouder. De onderstaande afbeelding zou dan dit onderdeel moeten weergeven, maar dan in aluminiumversie. Als dit niet het onderdeel is, zeg het dan even.

IMG_0540.jpg

Is dit wel het goede onderdeel, dan kun je deze beter vervangen. De bladen zitten er dan niet stevig genoeg op; als dezen eraf flikkeren, dan.. nou ja, heb je een probleem :P

Of bedoel je het kleine onderdeeltje wat de stabilisatie stang met de bovenste rotorbladen verbindt? Als die kapot is, kan het dat draaien veroorzaken.

Kijk ook meteen even naar de stabilisatiestang, die moet echt kaarsrecht zijn om de heli goed te laten vliegen. Als dit niet zo is, dan moet je of deze vervangen of hem zo recht buigen dat als je hem over een vlakke tafel rolt, dat hij geen enkel hobbeltje vertoont.

Dat draaien kan ook een andere oorzaak hebben. De electronica - de 4-in-1 control unit - van de Lama raakt nogal makkelijk ontregeld, bijvoorbeeld door een crash. Deze moet je dan bijstellen. Er zitten twee draaiknopjes op die je met een schroevendraaier kunt aanpassen; de linker is de gevoeligheidsregelaar van de gyro, en de rechter is de gyro zelf. Je moet als eerste de gyro aanpassen (rechts dus). Als de staart daarna nog trilt, dan moet je de gain (de gevoeligheidsregelaar) aanpassen. Naar links toe betekent gevoeligheid vd gyro verminderen.

~Hopelijk heb je hier wat aan.

Laatst bewerkt:
Het is dat onderdeeltje maar een beetje anders en in het midden zit er iets dat de rotorbladen recht houden als je het onderdeeltje weg doet gaan je rotorbladen naar benden en als je gas geeft blokeren je rotorbladen want ze zitten tegen je onderste rotorbladen.Dus de info wat jij nu zegt kan misschien helpen?

Mvg,ruben

Dat draaien kan ook een andere oorzaak hebben. De electronica - de 4-in-1 control unit - van de Lama raakt nogal makkelijk ontregeld, bijvoorbeeld door een crash. Deze moet je dan bijstellen. Er zitten twee draaiknopjes op die je met een schroevendraaier kunt aanpassen; de linker is de gevoeligheidsregelaar van de gyro, en de rechter is de gyro zelf. Je moet als eerste de gyro aanpassen (rechts dus). Als de staart daarna nog trilt, dan moet je de gain (de gevoeligheidsregelaar) aanpassen. Naar links toe betekent gevoeligheid vd gyro verminderen

Dit kan wel eens kloppen, je merkt het snel genoeg, als een van je 2 motoren eerder gaat draaien dan de anderen ( bij half gas komt de volgende pas bij bijvoorbeeld )
dan blijft hij om z'n as draaien, dit is indd. op te lossen door bovenstaande citaat. let op., dit gaat met milimeters draaien!

Succes

Het is dat onderdeeltje maar een beetje anders en in het midden zit er iets dat de rotorbladen recht houden als je het onderdeeltje weg doet gaan je rotorbladen naar benden en als je gas geeft blokeren je rotorbladen want ze zitten tegen je onderste rotorbladen.Dus de info wat jij nu zegt kan misschien helpen?

Mvg,ruben

Voor zover ik weet, moet het dan werken. Zoals ook in dit draadje wordt gezegd, dat draaien aan die knopjes komt inderdaad heel precies.
Succes~

ik ga normaal deze week achter dat onderdeel als het geplaats is zal ik zeggen als het gelukt is of niet gelukt.
Hopelijk is het dat :P

Omdat je in je eerse post schrijft dat hij niet om zijn as draait denk ik dat het effect wat je beschrijft TBE is. Ofwel het Toilet Bowl Effect. Vergelijkbaar met het rondje dat wegstromend water draait.

Veelal is dit oorzaak van het feit dat er iets krom is ( mijn gok is dat de binnen en/of buiten as krom zijn na je crash )
Overigens de flybar moet natuurlijk in eerste instantie recht zijn want dat is namelijk een van de belangrijkste oorzaken van het TBE

Back