E-sky Lama v4 Buiten vliegen ? Tuning

• Topicstarter Topicstarter jeroenvtec
  • Startdatum Startdatum
J

jeroenvtec

Guest
Hoi heb net een lama v4 gekocht en vind hem buiten erg tegen vallen het is zelfs zo erg dat met een bries wind ik de heli niet naar voren krijg, de accu zit helemaal op zijn plek, maar ik las dat dat misschien nog verder naa voren moet. Het is overgins zo dat het net aan achteruit wel gaat dus balans lijkt idd niet helemaal. wie kan tips geven over het nog beter afstellen om harder voorruit te kunnen gaan. (maar zweven is ook cool leiver beide)

en

Welke tuning parts zijn goed schikt + eevoudig (= alleen solderen een beetje afstellen) en waar te koop.
al zoekend gevonden: (ervaringen van de shops ook welkom)
http://www.rc-discount.de
http://www.miracle-mart.com/store/
http://aerotronic.nl/lama-robins-c-27_30.html?ATid=dmuq61o30bbdjcdf2jm6uil1p2
was ook nog een eu versie (ben ik even kwijt)

Zodat ie langer, harder en beter vliegt, carbon bladen etc

Hartelijk bedankt

Jeroen

Mocht iemand vragen aan mij hebben stel ze gerust.

Hoi,

Om te beginnen is het natuurlijk in "indoor" helicopter, die bij windstil ook buiten kan.
De extreme blades van miracle mart zijn een verbetering qua draagvermogen etc.
De extreme lipo geeft je meer power.
Dit kan dan ook nog eens met b.v. de extreme motortjes van bovengenoemde online shop.

Verder zullen met meer mensen op deze posting reageren die meer ervaring hebben dan mij,
Met het buitenvliegen met de Indoor heli's

veel suc6 in iedergeval.

De lama (en doorsnee alle micro helis) zijn niet bedoeld om buiten te vliegen, tenzij het windstil is.. Of ben ik dan zo verkeerd?

Buiten vliegen (en zeker met co-axiaal) is leuk als het windstil is. Voor vliegen met wind kies je best iets "harders".

ok bedankt voor de reacties (dat er maar meer zullen volgen)

Ja dat besef ik me ook maar dit leek me een heli die wel buiten kon echter dat valt iets wat tegen, ik vraag me af of ik dan beter de honey bee cp had moeten kopen. Die heeft een ernorme forward en backward uitslag (maar in mijn ogen weer andere nadelen). daarom hoop ik na tips van jullie de juiste parts te vinden die dat alsnog mogelijk maken. lijkt me gewoon leuk om over de tuin van de buren te vliegen (en weer terug). en ik wil er best iets in stoppen tot op zekere hoogte.

Ik hoop via jullie bij betrouwbare en goede shops te komen om mijn doel te stellen.

thx

Jeroen

moet ook eerlijk zeggen dat achteraf de youtube filmpies meer naar binnen waren voor de lama v4 als voor de bee buiten, tja blijft lastig en ik heb nu deze

zo'n lama of een bell 47 of een helixx die wegen allemaal rond de 250 à 300gr met een fijne bries en zo'n oppervlakte is het onmogelijk omdaar niet gevoelig voor te zijn.

Het is al goed te voelen met een heli van +/- 850gr ala mini titan E325 met een diameter van om en bij de 70cm.
Hoe groter en hoe zwaarder hoe minder last.
Zelf een echte heli blijft niet waar hem is met een bries.

Die kleine coaxialtjes zijn voor binnen of bij wind-STIL (val-avond) buiten te vliegen mits constant corrigeren.

Je kan dan wel vooruit vliegen maar zoals een zeilboot in zigzag !! want je moet die kracht kunnen overwinnen.

Ik heb al vele malen met mijn bell gevlogen (>100)
waarvan de helft zekers buiten. ook in het donker met navigatie lichten.
Mijn bell is volledig gepimpt om de motoren na (alles in alu)

Ik wil niet lullig doen hoor maar een lama is en blijft een "speeltje". kan je echt niet vergelijken met een echte heli (mini titan, trex enz). tunen is wel leuk kwa uiterlijk maar kwa performance haalt het niks tot weinig uit. Lama gewoon binnen mee pielen, of buiten met 0.000 wind en verder niet teveel van verwachten..

tunning!!!!!! Hier valt zeker wel wat aan te doen.
Maar vliegen buiten gaat alleen bij windstil weer.
je kunt bijvoorbeeld meer uitslag maken op de servo armpjes, zet de balinkjes verder naar buiten.
maar bij een lama v4 zijn deze armpjes korter want deze passen anders niet in de body.
Hoe meer uitslag hoe meer hellingshoek.

Wat kun je nog meer doen:
stabilisator aanpassen, xtreme rotorbladen, xtreme motoren, xtreme power lipo.
maar daarbij komt wel dat je wat ervaring nodig hebt in het afstellen.
Bij extreem vliegen zul je ook de bovenste rotor verder naar boven moeten monteren in verband met mogelijke bladestrike's.

en dat gaan we doen ook, ik heb vanochtend dit besteld:

1 ea. Rotor Shaft Set A for Lama / Robins
2 ea. Stablilizer set for Esky Lama / Robins
1 ea. Main Blade Grip Set for Lama 3 Robins
1 ea. Rotor Hub for Lama / Robins
1 ea. Xtreme 180 bearing motor (B) for Lama, BCX2
1 ea. Xtreme 180 bearing motor (A) for Lama, BCX2
2 ea. Xtreme Blade for Esky Lama -1 pair (Upper)
2 ea. Xtreme Blade for Esky Lama -1 pair (Lower)
1 ea. Xtreme Li-Po 7.4v 850mah, 18C-20C High current rate
1 ea. Blade Tracking Color Sticker Tapes (65mm x 5mm, 10 pairs)

Heb ook wat reserve onderdelen helaas waren die aluminium onderdelen uitverkocht. Maar gezien je reactie moet ik dan ook gelijk die langere midden as bestellen ivm elkaar kunnen raken (de bladen)?

Die bladen zijn echt super slap vergeleken met mijn lama v3 (9081) die heefd tot nu alles overleefd van de lama 4 zijn ze allemaal stuk nu. jaja ik weet het beter oefenen maar het moet wel iets kunnen hebben.
Maar even voor nu wat is de beste manier om die servo armpjes meer uitslag te geven, ik zorg wel dat de body er wat vanaf komt. Moet ik ergens aan gaan draaien???

en stabilisator aanpassen?? minder gewicht ? korter? andere?

Thanks

Jeroen

Gewoon nieuw servo-armpjes opzetten (diegenen die erop zitten zijn afgeknipt om korter te maken), en de link een gaatje meer naar buiten steken.

ahhh begrijp hem die dat witte is het servo armpje, en idd als die langer is dan swingt ie meer. heb ook maar de extend as gekocht.

heb je nog een tip voor de geschikte lengte ?? Ik denk echt dat ie nou gaat doen wat ik wil. :D
en het is redelijk universeel om aan te schaffen, bij miracle-mart vind ik het niet.

jeroenvtec zei:
ahhh begrijp hem die dat witte is het servo armpje, en idd als die langer is dan swingt ie meer. heb ook maar de extend as gekocht.

heb je nog een tip voor de geschikte lengte ?? Ik denk echt dat ie nou gaat doen wat ik wil. :D
en het is redelijk universeel om aan te schaffen, bij miracle-mart vind ik het niet.

Gewoon 1 gaatje verder zet zal al een heel verschil uitmaken. Bedenk echter wel dat die servo-armpjes om een reden afgeknipt waren, met hun volle lengte passen ze niet in de hyperslanke V4 body, dus als je ze wel wil gebruiken zul je moeten in de body knippen.

dancooper zei:
jeroenvtec zei:

Gewoon 1 gaatje verder zet zal al een heel verschil uitmaken. Bedenk echter wel dat die servo-armpjes om een reden afgeknipt waren, met hun volle lengte passen ze niet in de hyperslanke V4 body, dus als je ze wel wil gebruiken zul je moeten in de body knippen.

doordat het afgeknipt is zijn er geen gaatjes over, tevens is het echt niet te vinden die armpjes.....(nieuwe met extra gaatjes)

Hoezo niet te vinden, bijna iedere goede modelbouw speciaalzaak heeft die in voorraad. En op internet heb ik zelfs ergens aluminium versies gezien.

nou niet bij modelbouwbloemendaal, zie ze compleet met servo wel (net) op 4rc.nl. maar als je nu gelijk de links erbij plaats heb ik er gelijk wat aan.

edit: besteld bij 4rc.nl (compleet)

spullen uit hongkong waren zowaar vanochtend bezorgt, meteen de bladen, accu en extended as gemonteerd afgesteld en dat vliegt echt een stuk pittiger. natuurlijk ook even buiten pielen en dat ging al stukken beter, ging iets te hoog waardoor ie 3 huizen verder in de achtertuin kwam, alles heel. Later in de week de motoren plaatsen en wachten op de servo armpjes daar verwacht ik ook een hoop van.

gr

Jeroen

vandaag eindelijk de servo armpies binnen gehad. gelijk er onder gezet en dik een half uur aan het pielen geweest om hem af te stellen. maar weer super stabiel en behoorlijk snel !! alleen de motoren nog en dan is ie lekker opgevoerd, en als het dan iets minder hard waait dan nu lekker naar buiten :)

Geplaatst: Di Augustus 21, 2007 11:50 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Zozo ik heb een hoop gelezen.
Zelf heb ik een Lama V4 gekocht was alleen een beetje overmoedig.
éérste dag klein beetje te hard dalen en gelijk landiingskirt kapot.
Nu een onverwoestbare besteld met een jaar Garantie.
En een berg metalen upgrade parts, tevens de Exreme set met alles erop en eraan.
Echter idd zoals ik op meerder topics lees beetje dom...
Ik kon natuurlijk beter lekker oefenen want met alle onderdelen die ik tot nu toe heb gekocht ben
ik reeds 274 euros armer hahaha + 120 ofzo voor de V4 maakt al een mooie T-Rex 450.
Echter begrijp ik dat je dan ook nog over een Futuba moet beschikken ?

Nu ja éérst de lama V4 maar ombouwen, wat al lastig zal zijn voor een newbie

Wel moet ik zeggen een verslavende hobby alleen met dat kleien spul gaat het erg in de duiten lopen.
En ik denk dan ook dat een grotere heli een betere besteding is.
Klopt dit mensen en waar moet ik dan aan denken ??
Prijskaartje 1000 euries voor T-rex + futuba of wordt deze geleverd met zender ?

Nu ik hou jullie op de hoogte over de V4 upgrade, al iemand ervaring ??

Groeten Rob

Naar boven

ik heb ook een lama V4 en zou graag willen weten waar je dat onverwoestbare landingsgestel
gekocht hebt
alvast bedankt

Back