jvthert zei:
.... De weg via micro heli's is gewoon vele malen moeilijker van een wat groter model....
Ik kan ook uit ervaring vertellen dat dit zo is. Ik heb nu 3 CP heli's , een met een rotordiameter van 1.15meter en een van ca. 90cm.
Sinds kort heb ik een CP esky honey bee king v2 die een rotordiameter heeft van 60cm. Dat ding is vele malen zenuwachtiger en wendbaarder dan de andere twee en dat is ook logisch. Het is wel een prima oefening om je "flying-skills" te oefenen. Ik zie het als een soort "shock-flyer" (=klein licht wendbaar 3D vliegtuigje met zeer veel power) onder de heli's . Als je hiermee kunt vliegen kun je met elke andere heli vliegen.
Ik ben als volgt begonnen :
- coaxiaal helicopter , Lama V3 , zeer eenvoudig te bedienen, weinig afstellen , leuk om aan heli vliegen te proeven
- fixed pitch lmh corona, rotordiameter ca. 80cm . Een zeer, zeer robuuste heli, kan een crash verdragen zonder stuk te gaan. Verder is hij zeer gemakkelijk op te bouwen en af te stellen, je hebt er geen speciale zender voor nodig. Hier heb ik de basisbeginselen mee geleerd.
- robbe spirit pro , CP heli rotordiam. 90cm
- logo 10 3D , CP heli rotordiam. 1.15m
- esku honey bee king v2 , CP heli rotordiam. 60cm (hele leuke heli om vooral nieuwe vliegfiguren mee uit te proberen, als dit crashed is zijn de reparatiekosten laag)
Achteraf ben ik blij dat ik deze weg heb bewandeld, ik heb dit helemaal zelfstandig ondernomen, met veel geduld, een dosis gezond verstand en doorzettingsvermogen.
succes met je keuze !