E-sky of Walkera?

• Topicstarter Topicstarter vincentboor
  • Startdatum Startdatum
V

vincentboor

Guest
Hoi,

Ik zit te twijfelen tussen de Walkera dragonfly 04 en de E-sky honeybee mk 2 allebij FP

Mijn voorkeur gaat uit naar de E-sky maar graag zou ik wat reacties hebben van ervaren piloten :D

Groetjes

Vincent

Ahoi Vincentboor! Ik wilde je bij deze even graag mijn persoonlijke mening geven.
Ik vlieg nu ongeveer 2 jaar met de Walkera HM004.Doe dat met volle tevredenheid.Ik heb helaas geen ervaring met de Esky, maar heb wel begrepen dat de HM004 een kloon is van de Esky.
Ik kan je met alle eerlijkheid vertellen dat als je straks voor een HM004 gaat kiezen je er geen spijt van gaat krijgen.Maar zoals alles zit er wel een kanttekening aan.De elektronica van meerdere Walkera modellen zijn niet altijd even 'goed'.Dit zal mede komen door de prijs/kwaliteit verhouding wat je ervoor terug krijgt.Maar mijn ervaring is dat door die 2 jaren heen, het plezier in leren van 'echt' helikopter vliegen (met 'echt' bedoel ik ten opzichte van een PiccoZ of alle coaxiaal heli's) dat een HM004 voor dat geld wat je er in steekt er een uitsekende leermeester is voor een eventuele opvolger.
Wel is het raadzaam als je voor een HM004 kiest deze bij een goede internetsite winkel te kopen.Mede omdat die mensen jou raad kunnen geven via een apart forum speciaal voor heli's bestemd en jou ook direkt kunnen vertellen welke spare parts je eventueel direkt mee kunt bestellen (scheelt verzendkosten)
Ik vlieg de HM004 al een behoorlijke tijd, en kan je verzekeren dat mits je de heli goed afsteld (kwestie van een paar keer doen en veel op forums info opzoeken over afstellingen) en je veel oefent met vliegen, de heli jouw heelgoed gaat bevallen.
Oke, het zal nooit een CP heli worden (CP-collective pitch heli, genereert lift door bladverstelling van de rotorbladen inplaats van bij de HM004 door optoeren en versnellen van de rotor bladen)