E-sky simulator

Ik ben in bezit van een esky fm 6- channel zender. Nu heb ik vele kabels gezien waardoor het mogelijk is om bijvoorbeeld heli-x sim te spelen. Ik heb alleen nog geen kabel gezien die ook voor de 6 channel geschikt is.

Werkt de 4 channel ook prima met de 6 channel zender? Of is een esky simulator met bedrade zender (kost circa 22 euro, en je krijgt er fms bij) een beter plan?

Zelf gebruik ik de softdog kabel. Deze is 4 kanaals, maar werkt prima. Ik zet in de simulator de trottle op 75 of 100% en gebruik de stick om de pitch te veranderen. kabeltje kost bij eskyshop.nl 6,50 geloof ik :)

Simulator zender (6-kanaals) - Mode 2 @ Heli4U.nl

Iemand bekent met deze simulator? Heb zelf een 6 kanaals heli, zou dus ook het lieft met een 6 kanaals simulatie werken.
Ik vind het eigenlijk een dure oplossing, het lijkt op de e-sky variant die ongeveer 22,- kost. De FMS sim die je bij beide krijgt heb je eigenlijk weinig aan omdat het niet realistisch is. De besturing klopt maar meer ook niet.
Als je een sim wilt waar je in de toekomst ook nog iets aan hebt zou je phoenixrc kunnen aanschaffen voor ca 90,-. Er zit een usb kabel bij die tevens de beveiliging(licentie) is en er is wellicht wel een verloopstukje voor je huidige zender te koop.

Hey maat :D ,

Met Phoenix ben je absoluut in een keer klaar, is gewoon weg het beste simulator programma in mijn mening ;)

en het is meer om het gevoel van het controleren en de handelingen,
wat je aan een simulator heb !

het weer is telkens anders buiten dus zal de heli ook telkens anders reageren/vliegen...
wat trouwens wel in te stellen is met de sim , dus dat is weer een plus punt !

trouwens ik ga zo naar het postkantoor voor je :proost:,
heb het net binnen (laders etc) krijg je ook het zakje snoep erbij LOL...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ideaal dan, wil wel eens een beetje proberen te hoppen, pitch controleren en een beetje hobbyen:P Wat zijn de waarde die je voor de pitch moet aanhouden. Heb op internet gekeken hoe je de pitch kunt controleren. Maar wat zijn de waardes die hij moet hebben? Door hem elke 90 graden te controleren kun je waarnemen of de swatchplaat goed staat? Beetje lastig, kan alleen intstructies vinden hoe de controle werkt, maar nergens waarom.

Ik denk dat ik dan toch maar voor de phoenix ga, welke versie is de meest up to date? Ik zag gister bij de modelzaak eentje voor 90 euto te koop die op deverse zenders werkt. De box op deze site oogt anders dan die ze daar aanboden.

Dan mis ik alleen nog een kabeltje, maar die in de link zou het probleem moeten verhelpen?

Blitse canope trouwens:P

Edit: pitch waardes gevonden, 7 high, mid 0, low 2 voor normaal, high 7, mid, 0 en low 7 voor idle. Idle moet ik niet hebben, gezien dat de 3d stand is.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik dan toch maar voor de phoenix ga, welke versie is de meest up to date? Ik zag gister bij de modelzaak eentje voor 90 euto te koop die op deverse zenders werkt. De box op deze site oogt anders dan die ze daar aanboden.
Zal versie 2.5 zijn die ze te koop hadden. geen probleem, Phoenix is gratis te updaten naar de laatste versies/modellen.;)

Back