E-sky usb kabel

• Topicstarter Topicstarter PatrickL
  • Startdatum Startdatum
P

PatrickL

Guest
Hoi allemaal,

Sinds een kleine twee weken ben ik in het bezit van mijn eerste helicopter (honey bee cp2) en zoals de meeste hier heb ik ook al de nodige crashes gehad. Om de kosten een beetje te drukken heb ik een USB kabel van E-Sky gekocht om mijn zender aan te sluiten op de pc. Deze kabel zou icm mijn zender ingesteld moeten worden als 4-assige joystick.

Het probleem wat ik heb is dat windows hem slechts herkend als een joystick met 3 assen (PPM[]), wat als gevolg heeft dat het besturen van een helicopter in FMS niet te doen is.

Moet ik misschien iets extra's instellen/doen of lijkt dit op een defect van de kabel?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en alvast bedankt voor je reactie!

Ik hem 'm toevallig net van de week besteld, maar nog niet binnen. Ik heb begrepen dat de USB kabel alleen 4-kanaals zenders ondersteund (zoals die voor de FP), en geen 6-kanaals (zoals voor de CP2?). En trek het kristal uit je zender om de batterijen te sparen.

Misschien heb je wat aan deze installatiebeschrijving?

bedankt voor je antwoord. Op zich werkt de kabel wel met mijn zender, het probleem is echter dat windows slechts 3 assen ziet ipv de 4 assen die ik nodig heb.

Inmiddels heb k contact gehad met de winkel waar ik hem heb gekocht en zij hebben hetzelfde ondervonden en gaan dus contact zoeken met de leverancier.

Ik zal de uitkomst hier posten.

Zojuist een Esky Honey Bee FP2 (met 4-kanaals zender) en USB kabel binnen. Zender aangesloten op PC, werd meteen door Windows XP herkend als een USB-HID en een HID-compliant spelbesturing (onder Apparaatbeheer). Onder Configuratiescherm | Spelbesturingen | Eigenschappen | Testen bleek het een 5 'assige' spelbesturing te zijn, met 3 knoppen. X/Y-as is rechterknuppel, Z-as en Y-draaiing is linkerknuppel. X-draaiing en de drie knoppen heb ik niet kunnen vinden. Via Spelbesturingen | Eigenschappen | Instellingen heb ik de zender gekalibreerd.

Probleem was dat FMS 2.0 beta 7 'm niet wilde herkennen via Controls | Analog Control... | Joystick Interface. Oplossing: via Spelbesturingen - Geavanceerd moest ik de zender ('PPM') als Voorkeursapparaat instellen. De mapping onder FMS ziet er momenteel zo uit (channel 1: rechterknuppel links/rechts; channel 2: rechterknuppel boven/beneden; channel 3: linkerknuppel boven/beneden; channel 4: linkerknuppel links/rechts; channel 5: niet gebruikt):

fmsinstellingenai2.png

Ik gebruik het standaard FMS model 'ThreeDee' om mee te vliegen, wat overigens niet eenvoudig is. Maar misschien heb ik iets verkeerd ingesteld.

Het heeft even geduurd, maar ik heb de handdoek in de ring gegooid. Ik heb de kabel teruggestuurd en betaal wat bij voor een kant en klare esky usb zender. Het heeft nu zo veel tijd gekost dat ik beter meteen die zender had kunnen kopen en gelukkig dachten ze er bij 4rc.nl net zo over. Geweldige service dat ik de kabel nog terug kan sturen!!

Wat het probleem was is helaas niet bekend geworden want deze kabel doet het bij een hoop van hun klanten wel. Waarschijnlijk heeft het te maken met een combinatie van mijn computer met die kabel, ofzo.

Hoe dan ook .. met een beetje geluk heb ik voor het weekend de spulletjes binnen zodat ik eindelijk kan gaan oefenen zonder na 30 sec ( gemiddelde airtime voor een crash) weer moet gaan schroeven :)

achteraan de zender is er dus een stekker ingang voorzien van 4 pinnetjes , deze gat dan eventueel naar een usb stekker.
Maar soms gaat het van de zenderstekker naar een 2 polige audio stekker. wel graag had ik willen weten welke pinnetjes er van de zender moet verbonden worden met de massa en signaal van de mono audio stekker.

iemand een idee

alvast bedankt

Back