E-sky V4 + Simulator software

• Topicstarter Topicstarter Rolandm
  • Startdatum Startdatum
R

Rolandm

Guest
Beste Allen,

Ik ben nieuw hier en heb geen ervaring met helicopter vliegen maar wil het heel graag onder de knie krijgen.
Sinds jaar en dag ga ik altijd al kijken bij modelvliegshows en iedere keer nam ik mezelf voor om het eens te proberen. Maar ja, er kwam nooit wat van todat ik vorige week na een gekke bui en na veel erover gelezen te hebben lezen gewoon een beginnershelie heb aangeschaft met trainingskruis en simulatiesoftware.
Het was heel verleidelijk om meteen een dure (geavanceerde) machine te kopen maar na veel lezen hier op het forum werd me al snel duidelijk dat dit "mission ompossible zou zijn :oops:. Dus als beginnende beginner de Esky lama V4 gekocht met de nodige reserve onderdelen en simulatie sofware.
Ik kan tenslotte altijd een betere machine kopen als ik eenmaal kan vliegen maa eerst e.e.a. onder de knie krijgen.:D
Ondansk dat men zegt dat deze machine heel makkelijk te vliegen zou zijn, vind ik het best nog lastig en heb ik besloten om eerst maar eens flink te oefenen op de PC. Dan is crashen niet zo problematisch.
Maar nu komt mijn vraag. SVP niet lachen om deze newbie.:newbie:
Na een uurtje of 2 oefenen op de simulator, houd ik de machine wel in de lucht maar de staart draait continu naar links (met de klok mee). Ik moet telkens corrigeren maar als ik niets doe, vliegt de machine (simulator)rondjes.
Ik heb de trims van mijn zender conform de handleiding goed ingesteld (lees uitgezet).
Is dit gewoon een eigenschap van het model of het heli vliegen zelf of moet mijn zender op een of andere manier anders ingesteld worden.
Het viel me op dat de staart van de Lama V4 ook naar links draaide terwijl ik de trim al helemaal naar links had staan. Ik weet dat er op de helicopter een stelschroef (proprtioneel) zit om dit af te stellen (dat werkt ook wel) maar hoe zit dit met de simulator? Ik hoop dat mijn vraag duidelij is.

Bij voorbaat dank,

Je gebruikt FMS neem ik aan?
Om te beginnen moet je de zender kalibreren via de FMS software via:

bediening>>analoge bediening>>toekenning/kalibratie

Daarna zou het eigenlijk goed moeten staan. Kleine afwijkingen moet je kunnen wegregelen met de trims van de zender.
Hoezo heb je trims "uitgezet"? Kan dat dan? Zou ik niet doen.

Laatst bewerkt:
Ja, via FMS. Calibreren heb ik uiteraard gedaan zoals jij aangaf.

Of het aan het model ligt kun je testen door een andere heli te proberen.
Als die ook het probleem heeft zit het toch in de callibratie.
Kijk anders ook een naar Heli-X ook een gratis Simulatie. Wellicht dat daar het roblem niet voor komt. (Is veel mooier maar ook moeilijker)

Groeten, Wilbert

Back