E-sky zender voor vliegtuig?

• Topicstarter Topicstarter Gait7
  • Startdatum Startdatum
G

Gait7

Guest
Hallo,
Zoals jullie misschien wel of niet weten krijg ik 1 dezer dagen een zelfbouwkit voor de Trainer 1600 van Plotterwelt binnen, nu zit ik een beetje na te denken over de zender en ontvanger.
Hiervoor probeerde ik te vliegen met een Honeybee cp3 helicopter, is niet wat geworden trouwens, maar daardoor heb ik een boel onderdelen over.
O.a. een zender van esky.
Het is een 6 kanaals zender die volgensmij "gewoon" is onder de zenders.
(ik heb egt heeelemaal geen idee als het op zenders aankomt)
maar hij heeft links gas en rechts de rest, en een Idle-up switch.
Maar als ik zometeen die kist van plotterwelt de lucht in wil krijgen,
kan ik dan ook voldoen met een zender en ontvanger van de cp3?

Zender:
ESKY-000988 - E-Sky Zender 6 kanaals CCPM 2.4Ghz - Mode 1 @ Heli4U.nl

Ontvanger:
E-Sky Ontvanger 2,4Ghz 6 Kanaals @ Heli4U.nl

en heb ik dit ding dan ook nodig?:confused:
3-in-1 Mix Controller 2.4Ghz @ Heli4U.nl

Alvast bedankt!

Stef...

ja, kan dat u. wweet ik ook niet.
Ik heb er ook eens over zitten te denke om zo'n zender te kopen.=
ze zijn goedkoop vandaar.

Zoals de zender nu is gaat dit niet lukken. Bij deze zender staan een aantal mixers ingesteld die zorgen voor de juiste aansturing van de tuimelschijf van de heli maar deze moet je bij een vliegtuig juist totaal niet hebben. Heb wel eens gelezen dat bij de 35Mhz uitvoering deze mixers uit te zetten waren door een schakelaar om te zetten die achterin bij het batterijvak zit. Weet alleen niet of dit bij deze zender ook zo is. Dat mixerboard heb je voor een vliegtuig ook niet nodig, de ontvanger zoals je die laat zien zou wel direkt geschikt moeten zijn. Misschien is kijken voor een gebruikt setje ook een goed alternatief?

Als je gas links had en de rest rechts, moet je geen mode 1 nemen.
Mode 1 is namelijk gas rechts en ''de rest'' links. Mode 2 is met gas links.
Misschien dat je eens naar andere zenders kunt kijken, zoals Spektrum of Futaba.
De Spektrum DX5i of iets dergelijks is misschien ook wat. Maar deze zender moet wel lukken denk ik. Je hebt alleen geen extra functies, maar ik weet niet wat je eisen zijn.

Groetjes Marc

kun je de overige 2 kanalen niet gebruiken voor flaps en speedbrakes, bijvb bij mij EZ?
En eentje voor licht op mijn vliegtuig....

En hoe zit het met berijk.....Is dat even ver als een goedkoop 35mhz setje van parkfun?
of minder?

Hoi,

Nee daar heb je niets aan. Dacht het al te denken maar de site bevestigd het.
Je bereik is max 250 meter en met een dergelijke trainer kist ben je al snel verder weg dan dat als je nog in de beginnersfase zit.

Een heli komt niet zo snel verweg omdat dit eerder uit het zicht zijn dus dan is die 250 meter geen probleem. Voor een motorkist van 2,5kg wel.

En ga A.U.B nou even lezen op het forum dan zijn meer dan de helft van je vragen al beantwoord. Een vliegtuig bouwen is ook niet 123 latjes plakken, daar komt wel meer techniek en wetenswaardigheden bij kijken. En dit alles om het geheel goed en veilig de lucht in te krijgen.

Gr. Dennis

Laatst bewerkt:
Hoi,

Nee daar heb je niets aan. Dacht het al te denken maar de site bevestigd het.
Je bereik is max 250 meter en met een dergelijke trainer kist ben je al snel verder weg dan dat als je nog in de beginnersfase zit.

Een heli komt niet zo snel verweg omdat dit eerder uit het zicht zijn dus dan is die 250 meter geen probleem. Voor een motorkist van 2,5kg wel.

En ga A.U.B nou even lezen op het forum dan zijn meer dan de helft van je vragen al beantwoord. Een vliegtuig bouwen is ook niet 123 latjes plakken, daar komt wel meer techniek en wetenswaardigheden bij kijken. En dit alles om het geheel goed en veilig de lucht in te krijgen.

Gr. Dennis

Ik wil niet lullig doen hoor,, maar volgensmij denk je dat ik gewoon wat aanklooi.. maar ik heb de laatste paar weken niks anders gedaan dan lezen lezen en nog eens lezen., dus ik heb de meeste dingen allemaal wel op een rijtje, en ik denk heus niet te licht over het bouwen van de kist, ik werk in de metaal, vroeger in de fijnmetaal, dus preciesie heb ik en ook het geduld wel.

In de zender van E-Sky zitteen onder het batterijvak idd knopjes..
Het zijn 2 witte "schuifjes" waar bovenaan ON staat en onderaan bij de ene 1 en bij de ander 2.

Als ik de ontvanger zou gebruiken zonder die 3 in 1 mix contoller dan?
want volgensmij moeten de servo's in de ontvanger en heb je verder niet wat nodig toch?

Kwa berijk van de zender ben ik niet echt bang, aangezien ik helemaal geen heli kan vliegen heb ik hem toch ontzettent ver gekregen, (wel een crashlanding) maar ik durf met mijn (AHUM)timmermansoog wel te zeggen dat het ongeveer 350/400 meter ver was, en hij reageerde nog.

Voor de lol heb ik ook een vliegtuigje erbij gekocht, was in de aanbieding en kon hem niet laten liggen. super cup 1 meter wingspan

Voor de besturing gebruik ik de zender van mijn honey bee v2. Heb een los ontvangertje erbij gekocht. werkt als een speer.

Wat betreft jouw zender, waarschijnlijk een ccpm mode 2, die kan je instellen met de dipswitches in het batteryvakje. Je zal moeten experimenteren want er is geen handleiding van (heb lang gezocht).

Wat betreft bereik, mijn vliegtuigje heb ik tot bijna een stipje zo hoog gehad, en zonder problemen.

Suc6 met jouw nieuwe kist :D

Back