J
joke
Guest
Hallo, ik ben al een tijdje of zeg maar liever jaren ook een modelbouw-fan, alleen nooit echt iets mee gedaan. Tot eergisteren een krantje kwam van REAL. Een grote winkelketen uit Duitsland. Daar lagen in een winkelkar twee dozen van Nikko met daarin de helicopter SkyWatcher. Op beide dozen zat een sticker defect, dus maar niet gekocht. Eenmaal thuis gekomen, ben ik maar eens een kijkje gaan nemen op Internet, en kwam op dit forum uit. Na het lezen van het SkyWatcher forum, heb ik toch maar afgezien van de koop van de Nikko SkyWatcher. Vandaag kon ik mijn lust niet meer bedwingen om toch maar naar een modelzaak te gaan en een Helicopter te kopen.
Dus ik ben nu in het bezit van E-Spy helicopter merk JAMARA.
Alles vliegklaar [ na opladen zender en helicopter ] prijs in aluminium koffer
met 8 batterijen en lader voor aan zender € 256,-
Na een 3 uurtjes laden kon ik het niet laten om eens te gaan proberen of het ding uberhaupt van de grond kan krijgen. Maar dit wil niet goed lukken.
De helicopter neigt steeds naar de rechterkant te trekken waardoor hij dus niet los komt van de grond. Ik heb eigenlijk een vraagje met betrekking tot de wieken. Er zitten twee kleine wiekjes, moeten die helemaal horizontaal staan zoals de twee grote wieken ? of moeten ze onder een kleine hoek staan ?
Verder zitten er ook links en rechts van de zender van die trim schakelaars, maar ik heb geen idee naar welke stand ik deze moet zetten. Het beweegt wel allemaal, maar hoe ga ik nu te werk, om het ding eens een meter boven de grond te krijgen ?
In mijn buurt [ Limburg is volgens mij nergens een club ]
Kunnen jullie me helpen ?
Even over de zender dan maar :
Linkse hendel is gas en naar links en recht gaan.
Rechtse hendel is opstijgen [ hendel naar voren ]
Zakken is hendel naar naar beneden.
Nu komt het : Geef ik nu met de linkse hendel gas, dus naar voren,
dan moet ik volgens de beschrijving de rechtse hendel naar boven duwen,
echter dan wil de neus richting grond. Druk ik de rechtse hendel naar beneden, dan wil hij wel omhoog denk ik, alleen neigt hij dan naar recht op het gras te kantelen, met als gevolg dat de wieken dan steeds helmaal
uit de juiste vorm komen te zitten. Ze zitten niet helemaal vast gedraait,
maar dit wil ik ook ff ze houden tot ik het ding in de lucht kan houden zullen we maar zeggen. [ geef ik ff vol gas, dan blijven ze wel in de juiste positie staan ]
Al met al toch best wel moeilijk. Ik heb uiteraard al eens in de beschrijving gekeken, maar ook hier wordt ik niet echt wijs uit.
Hadt ik misschien toch met de SkyWatcher moeten beginnen ?
Pfffffffffffffffffff
Dus ik ben nu in het bezit van E-Spy helicopter merk JAMARA.
Alles vliegklaar [ na opladen zender en helicopter ] prijs in aluminium koffer
met 8 batterijen en lader voor aan zender € 256,-
Na een 3 uurtjes laden kon ik het niet laten om eens te gaan proberen of het ding uberhaupt van de grond kan krijgen. Maar dit wil niet goed lukken.
De helicopter neigt steeds naar de rechterkant te trekken waardoor hij dus niet los komt van de grond. Ik heb eigenlijk een vraagje met betrekking tot de wieken. Er zitten twee kleine wiekjes, moeten die helemaal horizontaal staan zoals de twee grote wieken ? of moeten ze onder een kleine hoek staan ?
Verder zitten er ook links en rechts van de zender van die trim schakelaars, maar ik heb geen idee naar welke stand ik deze moet zetten. Het beweegt wel allemaal, maar hoe ga ik nu te werk, om het ding eens een meter boven de grond te krijgen ?
In mijn buurt [ Limburg is volgens mij nergens een club ]
Kunnen jullie me helpen ?
Even over de zender dan maar :
Linkse hendel is gas en naar links en recht gaan.
Rechtse hendel is opstijgen [ hendel naar voren ]
Zakken is hendel naar naar beneden.
Nu komt het : Geef ik nu met de linkse hendel gas, dus naar voren,
dan moet ik volgens de beschrijving de rechtse hendel naar boven duwen,
echter dan wil de neus richting grond. Druk ik de rechtse hendel naar beneden, dan wil hij wel omhoog denk ik, alleen neigt hij dan naar recht op het gras te kantelen, met als gevolg dat de wieken dan steeds helmaal
uit de juiste vorm komen te zitten. Ze zitten niet helemaal vast gedraait,
maar dit wil ik ook ff ze houden tot ik het ding in de lucht kan houden zullen we maar zeggen. [ geef ik ff vol gas, dan blijven ze wel in de juiste positie staan ]
Al met al toch best wel moeilijk. Ik heb uiteraard al eens in de beschrijving gekeken, maar ook hier wordt ik niet echt wijs uit.
Hadt ik misschien toch met de SkyWatcher moeten beginnen ?
Pfffffffffffffffffff