Op 4 februari 2012 met maatje Ad afgesproken om met dit schitterende weer maar met strenge vorst een vliegpoging te wagen. Dat heb ik nog nooit gedaan onder de nul graden en dus moet er voor alles een 1e keer zijn.
Dit bleek voor de piloot geen enkel probleem met de verwarmde zendermuts, maar voor de heli wel! Ik heb in mijn Flybarless HK500CMT een Gaui GU-365 unit zitten en die kan NIET gebruikt worden onder nul!
De eerste vliegbewegingen (een minuut ongeveer) gingen geweldig maar de heli wilde ineens alleen maar meer en meer roll-links dus met hartkloppingen snel aan de grond gezet. Na een "temperatuur-stabilisatieperiode" van een 5tal minuten nogmaals geprobeerd met een verse accu. Dat leverde even een moeilijk moment op omdat de tuimelschijf direct na optoeren zichtbaar op "linksaf" vastgenageld stond en de heli dus lekker sneeuw wilde happen (als ik dat toegestaan had).
Toch nog een paar mooie plaatjes geschoten door Ad en zo zijn we weer een ervaring rijker.
Als je goed kijkt dan zie je op de laatste foto de stoom uit mijn zendermuts komen! :lol:
Groeten, Marco.
Dit bleek voor de piloot geen enkel probleem met de verwarmde zendermuts, maar voor de heli wel! Ik heb in mijn Flybarless HK500CMT een Gaui GU-365 unit zitten en die kan NIET gebruikt worden onder nul!
De eerste vliegbewegingen (een minuut ongeveer) gingen geweldig maar de heli wilde ineens alleen maar meer en meer roll-links dus met hartkloppingen snel aan de grond gezet. Na een "temperatuur-stabilisatieperiode" van een 5tal minuten nogmaals geprobeerd met een verse accu. Dat leverde even een moeilijk moment op omdat de tuimelschijf direct na optoeren zichtbaar op "linksaf" vastgenageld stond en de heli dus lekker sneeuw wilde happen (als ik dat toegestaan had).
Toch nog een paar mooie plaatjes geschoten door Ad en zo zijn we weer een ervaring rijker.




Als je goed kijkt dan zie je op de laatste foto de stoom uit mijn zendermuts komen! :lol:
Groeten, Marco.