Foto's houden jullie nog even tegoed, maar een kleine update.
De zweefromp is ondertussen klaar. Stabilo en kielvlak zijn zonder problemen gemaakt en waren zelfs behoorlijk
goed gelukt, vervolgens heb ik de lak van het kielvlak weer verprutst (ahum) en bijgespoten (ahum). Tsja.
De zweefromp is goed gelukt vind ik zelf, met een kant-en-klare haak van Berrie die maar een klein beetje opschoonwerk
nodig had en weer hergebruikt kon worden. Mooi stevig en verstelbaar met een imbus bout.
Servo's in de romp zijn 2 kingmax kopieeen van de KST-x08, werkt prima. Een 3e (wel kst-08) als veel te dure sleephaak
servo ingebouwd, omdat ik het geheel HV wou houden om met 2S lipo te kunnen vliegen. dat blijkt een prima keus want past mooi in de neus
(1500 mah).
De roeraansturing van de zweef-supra was nog even een uitdaging: ik wou geen servo's in het kielvlak zoals bij de e-versie,
maar had geen lang genoege bowden kabels. Uiteindelijk gegaan voor 1 sullivan binnenkabel (1.2 m?) met daarin 1.5 mm carbon
voor richting, en een verlengde 2/3 mm plastic buis met daarin een 2 mm carbon staf voor hoogte. Met licht wringen past het
net gebogen in de staartboom en kan weer buiten komen. Niet geheel wrijvingsloos maar vooruit.
De zweefromp heeft 1 keer proefgevlogen met stevige wind aan een (dubbelgeslagen) res elastiek met ingekorte lijn.
Dat had niet veel hoger dan 100 m moeten geven, maar door de wind kwam hij tot boven de 150 m!!! Brrr. Gelukkig heb
ik het elastiek niet van dichtbij gezien. Verder zweeft de zweefromp prima

Zoals verwacht. Programma gekopieerd
zodat de vleugelinstellingen identiek konden blijven, en vervolgens hoogte, richting en sleepkoppeling apart ingesteld.
Nu alleen opletten dat je het juiste "supra" programma kiest.
Vandaag eindelijk eens met echte thermiek gevlogen - dit keer met de E-versie. Heerlijk! Stevige wind nog, met flink afdrijven
in de bellen. Maar de supra doet feilloos waar hij voor gemaakt is. Thermiekt heerlijk. Ik moet nog wat oefenen c.q. afstellen
met de rol-richting balans en mix, ik heb nog vrij veel richting nodig als ik vlak wil draaien wat niet lekker loopt. Bij iets meer
helling loopt het als vanzelf.
Toffe ervaring! Als ie eenmaal thermiek heeft komt ie haast niet naar beneden. Steken tegen de wind in gaat ook geweldig,
hij komt veel verder dan ik denk. Een soort overmaatse DLG, vliegt geweldig.
Blij!