E-tech solderen

• Topicstarter Topicstarter koopmanj
  • Startdatum Startdatum
K

koopmanj

Guest
Ik heb ze binnen de 1020 van E-tech zondag avond besteld dinsdag in de bus gevallen. Per cel eerst laden en dan solderen ? :?:

1020'ers van E-tec ??? 1200'ers ken ik....maar 1020'ers... maakt niet uit

Als beide uit de zelfde serie komen hebben ze de zelfde spanning en kan je ze zo tot één pack maken... (eventueel met een voltmeter controleren...voor de twijfelaars...)

Hoewel ze meestal met ongeveer 60% lading uitgeleverd worden (3,77Volt onbelast) komt het toch regelmatig voor dat de laadtoestand van sommige cellen afwijkend is. Het is inderdaad verstandiger om alle in serie geschakelde cellen apart te laden. Als je de verbindingen van buiten toegankelijk maakt kun je dit ook na het solderen doen.

En heb je geen dure pjoeterlader meer nodig.. maar gelijk aantal zelfbouwladertjes als aantel cellen...

Zhe croi...Niek...val je zomaar al die dure laders af...

P.S. ik heb mij V8.xx update voor mijn Schulze nog steeds niet..... bleè....blèèh.....

Niek zei:
En heb je geen dure pjoeterlader meer nodig.. maar gelijk aantal zelfbouwladertjes als aantel cellen...

Even voor alle duidelijkheid: Ik had het over het EENMALIG individueel laden van de cellen voor je ze in serie gaat gebruiken. Hierna kun je het pack gewoon telkens in zijn geheel laden en ontladen.

Niek zei:

Nee. Niet handig. Alleen voor testen.
Als cellen al in vast gesoldeerd in serie zitten heb je dan ook 3 voedingen of laad accu's nodig.
Bovenien moet je wel controleren of het allemaal goed gaat met zoveel aansluiting.

Gewoon goede lader gebruiken (computer of zelfbouw) die aantal cellen aankan.

Sorry ik bedoelde de 1200 cellen. Ik ga ze solderen ziet er keurig uit met het pcb printje erbij.

Is het solderen van een pakketje een riskante aangelegenheid, ik bedoel is het zo dat als je je soldeerbout er een aantal seconden te lang ophoud, je de cellen weg kan mieteren? Of is het zo dat iedereen met een soldeerbout en een beetje ervaring deze pakketjes (e-tec) kan solderen?

Groet van Ben

Back