e-zilla of e-maxx?

hallo, jongens,
ik wil wel wat weten over de e-zilla en de e-maxx, omdat ik niet weet welke beter is.
welke is sneller, welke heeft meer koppel?
wat zijn de zwakke onderdelen?
evt. andere nadelen?
graag ff wat van je laten weten als je het weet

groet bas :wink:

Waarom niet een e-savage? ik denk dat deze zich wel al meer dan genoeg bewezen heeft (Op nitro gebied dan).

E-zilla en E-savage zijn hetzelfde op de kleur van de body na.
Spare parts wordt voor beide door merrit in nederland geimporteerd, dus daar zit ook geen verschil in.
Spare parts voor de traxxas zijn wel wat moeilijker verkrijgbaar dan de E-zilla/E-savage

Ik zou als ik jouw was de specificaties van de 2 naast elkaar zetten en voor jezelf afwegen wat jij belangrijker vindt. Beide trucks hebben zichzelf al goed bewezen.

Tjeerd

Ik heb zelf ook de E-Maxx en het is echt een droom auto :D
Bij de Maxx is het iets lastiger aan onderdelen te komen maar dat moet je er maar voor over hebben

Mijn keuze gaat naar de E-Maxx
Uit de doos al meteen een goede auto :)

Test it out, Met mijn rijstijl nog geen chassis gebroken.
En dat schommellen is te verhelpen als het je tegenvalt... Het is een monstertruck, anders moet je maar een onroad kopen ...

Mijn broer en ik hebben allebei een E-zilla. We waren er nogal vroeg bij toen hij in NL beschikbaar kwam. Tot op heden bevalt ie erg goed. De motoren zijn krachtiger dan die van de E-max en in diverse race-verslagen blijkt de Zilla steeds te winnen.

Jester zei:
en in diverse race-verslagen blijkt de Zilla steeds te winnen.

Hee Jester, dat zijn dan niet de race verslagen van de offroadwedstrijden van de AMCC, want die wedstrijden worden altijd door een E-Maxx gewonnen :lol:

maar bij een e-maxx kun je toch met de versnellingsbak instellen of je sneller wilt of dat je meer koppel wilt?
als je de e-maxx nou op zn snelste versnelling zet, hoe hard gaat die dan?

Er zit een 2-versnellingsbak op dit je bedient met je zender. Daar kun je verder niks aan afstellen, gewoon on the fly schakelen. Topsnelheid is rond de 40 km per uur met 6-cel accu's. Met 7 cellen nog een behoorlijk stukje harder. De regelaar is prima, ik rij er al 2 jaar probleemloos mee.

Ik vind 40 kmh niet sloom voor zo'n grote truck maar je kunt nog altijd brushless gaan. De e-zilla loopt ongeveer even hard maar heeft geen 2 versnellingen. Als je in het terrein rijd waar deze trucks voor gemaakt zijn (lekker ruig dus) is 40 km meer dan genoeg.

In 1 veel koppel, wheelies trekken en gecontroleerd rijden op een klein terrein
In 2 wat minder koppel (maar nog steeds wheelies trekken met de goede accu's) en hogere topsnelheid

Back