E2K Slipher v2 - Ornithos bouwproject 2025/2026

Dit winterseizoen gaan Tjarko en ik de geupdate versie van de Slipher bouwen, versie 2.0 "lessons learned". De freespakketjes zijn (al een tijdje) binnen, ik ben deze avond - 16 Dec 2025 - begonnen met de eerste stappen van de bouw. Foto's hiervan volgen in een volgende post.

Hier is een foto van de Slipher v2.0 zoals die hier is te vinden.

Slipherv2.jpeg

Clear skies and many happy landings,
Jurgen

Het freespakket komt mooi verpakt binnen, omwikkeld met plastic zodat er niets uit kan vallen. In foto hieronder is de beschermende buitenste laag van dik pakpapier al verwijderd.

Slipherv2_002.JPG

Detail van het kleinere spul, onder andere CFK hoorntjes, inslagmoeren, CFK motormount en servo afdekplaatjes, die in een apart plastic zakje zijn bijgevoegd.

Slipherv2_003.JPG

Na het bewonderen van alle balsa en populieren platen begin ik met de bouw van de romp, de bouwinstructie in pdf formaat volgend. Als eerste de romp verstevigingsstukken en rompzijkanten uit de populierentriplex snijden. De nokje heb ik (grof) met een mesje weggesneden, daarna nog even met een schuurplankje volledig weggehaald. Merk op dat de nokje half zijn doorgefreesd, hiermee is heel duidelijk aangegeven dat deze mogen worden weggeschuurd.

Slipherv2_004.JPG

Slipherv2_005.JPG

Na het passen deze delen op elkaar gelijmd (geen duidelijke foto van) en dan als laatste voor vandaag een van de voorste spantjes lijmen.

Slipherv2_006.JPG

Opmerking: zoals je op de fotos kunt zien zitten in de delen die op elkaar gelijmd moeten worden gaatjes die ervoor dienen dat je de delen (bijvoorbeeld) met hulp van een 2mm boortje perfect op elkaar uit kunt lijnen. Ik had een boortje van 2mm even niet voorhanden, uitlijnen op het oog kan met deze delen ook heel goed, het past allemaal prima op elkaar!

Op naar de volgende stappen in deze bouw ...

Jurgen

Laatst bewerkt:
Vandaag eindelijk tijd om aan de Slipher2.0 te beginnen!
De unboxing hadden we al op de club, Ornithos gedaan, 30 November. Vanwege verschillende uitstapjes was hij even blijven liggen.
Mooi verpakt, mooie set.
We bouwen de eerste 2, ik #001 en Jurgen #002. dus er kunnen nog wat verassingen in zitten.
Op het duitse forum staat de bouw van #003, die hebben hem ook al gevonden! Dit kistje is een schot in de roos. Ontworpen op de recente E2K regels, en voorzien van een bovenliggend accu luikje voor snelle wissen tussen de wedstrijden.
20251130_105954_resized-jpg.639107

20251130_113101_resized.jpg

Heel netjes gefreesd, in 2 1/2 D, op soms halve diepte.

Bijlagen

• 20251130_105954_resized.jpg
    20251130_105954_resized.jpg
    74,5 KB · Weergaven: 323
En nu dus de bouw.
Ik was begonnen met verlijmen van de staartvlakjes stukken en daarna de romp.
Met snelle witte houtlijm kun je vlot doorwerken, zeker als je de onderdelen kunt afwisselen.
20251222_144535_resized.jpg

De bouw is redelijk logish, maar je moet wel goed de beschrijving lezen en bekijken.
Hier zijn de populieren triplex rompzijden al "opgedubbeld" en de omtrek voorzien van een 6x6 voorgefreesde balsa lijst. Dit maakt het afronden van de romp hoeken straks wat eenvoudiger. Ondertussen heb ik ook al wat spantjes verlijmd, vaak uit 2 laagjes triplex.
Daarna de spantjes passen en kunnen de rompzijdes al verlijmd worden. Eerst in het midden, dan de overige spantjes.
20251222_151838_resized.jpg

Dit overzicht laat mooi zien wat waar zit.
Hoofd spant en accu plank geven een mooie basis voor een rechte romp.
20251222_152532_resized.jpg

Als dat hard is de overige spanten er in lijmen.
20251222_153335_resized.jpg

De spantjes vallen mooi in inkepingen, alles staat vanzelf recht. Wel een beetje opletten dat de romp niet getordeerd is, met name bij de eerste stap.
En dan kunnen de boven en onderkant er tussen. Het is een bijzondere constructie met het triplex tussen de 6x6 balsa hoekbalkjes.
20251222_155640_resized.jpg

Goed klemmen en zorgen dat het triplex netjes gelijk ligt met het balsa. Bij de spantjes gaat dat vanzelf goed, maar daar tussenin moet je het even gelijk leggen. De onderdelen passen heerlijk precies in elkaar.

Tijdens het drogen van de romp heb ik de staartvlakken verder afgemaakt. Samen lijmen, glad schuren, en wat profiel er in.
20251222_173635_resized.jpg

Het ziet er erg fraai uit vind ik. Hoogteroer gaat door het kielvlak heen, met een binnen liggende hoogteroer aansturing.
20251222_180101_resized.jpg

Even passen op de romp..
De doosromp heb ik hier al netjes strak geschuurd rondom, maar nog niet afgerond. Even meten hoe hij zit ten opzichte van de reglementaire minimum maten.
Het motor spant is 57.5 x 57.5 mm, heel dicht tegen de 57.15 x 57.15 mm minimum maat. Achter de vleugel gelden dezelfde maten, ook daar lijkt het heel strak, nog niet zo goed te meten zonder vleugel.
De maximum romp hoogte moet minstens 82.55 mm zijn.
20251222_193038_resized.jpg

Ik meet 82.0 Te hard geschuurd op de romp! de andere zijde was 82.5mm Het kistje zit heel strak tegen de maat specificaties! Je moet niet meer schuren dan nodig.
Ik heb een stukje 3mm balsa (restje uit de kit) tegen de onderzijde gelijmd.
20251222_201158_resized.jpg

Even in vorm maken, en hij is reglementair. De maximum dikte is hier al 85mm, dus de bodem kan wat ronding krijgen.
Wel even opletten met het luikje voor de ESC die in het onderste plankje zit.
De onderzijde is hiermee ook nog wat mooier al zeg ik het zelf.
Afronden is nog wel een klusje, ondanks de 6 mm balsa hoeklijsten, maar het ziet er lekker uit. Meegeleverde 6mm radius malletjes komen goed van pas.
20251222_204804_resized.jpg

Dit was het even wat betreft de romp, in een dag makkelijk te bouwen.
Morgen verder met de vleugel.

Dag 2, de vleugel.
Deze zet je eerst helemaal in elkaar zonder lijm.
De onderdelen passen echt fantastisch!
20251223_105236_resized.jpg

Vrijwel alles zit net klem pas. Alleen de 3mm triplex ribben gaan losjes op de ligger, omdat het triplex 2.9 mm dik is ipv 3.0mm.

20251223_110218_resized.jpg

Zo ziet het er na 1 uur bouwen uit!
De boven ligger gording gaat er nu even uit, om met CA de ribben aan de webbing te lijmen.
Ik heb meteen alles met CA vastgezet, hulpligger en neuslijst ook, in tegenstelling tot de beschrijving.

De gording wordt verlijmd met witte houtlijm, vleugel frame aangedrukt op de bouwplank met wat gewichten en stevig geklemd met de webbing.
20251223_113630_resized.jpg

De onderste webbing gaat ook zo.
Daarmee is het frame klaar voor de indekking! Eerst een strook van 52 mm voor, tot half op de ligger.
Bij het aftekenen zie ik dat mijn vleugel flink wat pijlstelling / ronding heeft! Toch beter om volgens de beschrijving te bouwen, de neuslijst met CA lijmen in verticale stand, op een vlakke bouwplank.
Verlijmen van de indekking gaat voorspoedig. eerst de voorzijde, dan de rest.
20251223_140116_resized.jpg

20251223_152345_resized.jpg

Accu.s zijn erg handig als gewichtjes.

De onderzijde gaat net zo. Volgens de beschrijving moet er een strookje glasdoek in de achterlijst, met epoxy hars. Ik heb geen zin om 24 hr te wachten en zet een stripje 0.4mm triplex in de achterlijst. Met witte houtlijm, in 15 minuten.
20251223_172106_resized.jpg

Dan verder met de indekking. Vleugel ondersteunen met een 6mm balsa lat zodat deze perfect vlak op de bouwplank ligt.
20251223_174049_resized.jpg

Ik snij de indekking grof op breedte, 3 mm overmaat voor het bekleden.
De vleugel koorde is even puzzelen. Deze mag 204 mm zijn bij 960 mm spanwijdte van het rechthoekige deel. Ik maak hem 206 mm.

Op onze club avond heb ik de neuslijst er op gezet en in profiel geschuurd. En daarna de tip blokken er op.
Met 3 man bouwen, slipher 1.0, slipher 2.0 en een Tomboy. En heel veel advies.
IMG-20251223-WA0006.jpg

20251223_214857_resized.jpg
Hier is er al flink opgeruimd, het was een hele berg krullen en stof.

Ik kon het niet nalaten om thuis nog even de tip blokken in vorm te maken, daarmee is de vorm klaar.
20251223_231549_resized.jpg

Bekijk bijlage 638574

Opmerking: zoals je op de fotos kunt zien zitten in de delen die op elkaar gelijmd moeten worden gaatjes die ervoor dienen dat je de delen (bijvoorbeeld) met hulp van een 2mm boortje perfect op elkaar uit kunt lijnen. Ik had een boortje van 2mm even niet voorhanden, uitlijnen op het oog kan met deze delen ook heel goed, het past allemaal prima op elkaar!

Op naar de volgende stappen in deze bouw ...

Jurgen
Volgende keer een tandenstoker gebruiken.:yes:

Dag 3 van de Slipher bouw.
Verder met de vleugel. Gisteren avond had ik de dikte gemeten met een geodriehoek aan de zijkant, en de vleugel leek te dun.
Vandaag eerst even goed checken. Hiervoor een malletje gemaakt van 22.2 mm, de minimum vleugel dikte specificatie.
20251224_121531_resized.jpg

Deze kun je over de vleugel neus schuiven, en hij moet klem lopen net voor het dikste punt.
Gelukkig was de vleugel toch goed, ik meet in het midden 22.5 mm met de schuifmaat (daar kun je er wel bij). Een tip zit dicht tegen de 22.22. met 2 laagjes folie is het goed. Ook hier is de kist precies tegen het E2K reglement ontworpen. Dus pas op met schuren!
Met gerust hart weer verder bouwen!

De layout van de ailerons is even zoeken, staat wat verstopt door de handleiding heen.
Ik heb de opening precies 3 rib-afstanden (van 70 mm) gemaakt. Dan hoef je de vleugel uitsparing aan de zijden niet meer te voorzien van extra hout.
De locatie van de ribben heb ik opgezocht m.b.v het frees afval. de nokjes laten mooi zien waar de ribben staan.
20251224_164918_resized.jpg

Ik heb de ailerons 1 rib segment meer naar buiten gezet dan in de handleiding, wilde dat eens proberen, geen verstoring van hoogteroer en stabilo, gevoels kwestie. Brede ailerons vanaf de romp kan ook, dan kun je ze als snap-flap gebruiken.

De aileron servo's zitten op de servo covers. En deze covers worden geschroefd in mooie frames.
Even samenstellen uit 3 delen. Dan lees ik in de handleiding dat het 1.5 mm terug gefreesde materiaal wat krap is voor de schroefjes. Dus zelf even 8 stukjes 10x10x3 mm triplex gezaagd.
20251224_144949_resized.jpg

De locatie van de servo's is nog wel even puzzelen. De frames komen precies tussen de hoofd en hulpligger, en tegen een rib aan.
Volgens de beschrijving eerst een klein gaatje maken, dan de voorlijst en buitenste rib opzoeken. Daarna kun je het frame als snij malletje gebruiken.
20251224_145635_resized.jpg

Het frame op z'n kop tegen de voorligger en rechter rib aangedrukt, dan met een mes de contour insnijden. De 4 verdikkings stukjes voor de schroefjes zijn er hier al opgelijmd.
20251224_145625_resized.jpg

Zo past het in een keer exact.
De frames worden flush met de indekking in het gat gelijmd, de pootjes staan dus niet op de bodem. Wel handig die pootjes, dan valt het plaatje niet op de bodem, waar je er nog maar slecht bij kunt.
20251224_164107_resized.jpg

Ik had al KST servo's uitgezocht, op gevoel, maar deze passen mooi, en precies in de hoogteroer servo plank bleek later.
Ik lijm ze direct op de servo covers met 5 min epoxy, na wat opruwen met P80 schuurpapier
Vantevoren de servo's getest op goede werking en armpje haaks gezet in neutraalstand.
Deze servo's worden geleverd met 4 stuks montage schroefjes (2 reserve), precies goed voor de servo covers ;-)
20251224_164051_resized.jpg

Dan verder met de rolroeren en uitsparingen. De uitsparing krijgt een afsluit lijstje en de rolroeren rondom een latje van 3 mm. Staat duidelijk in de beschrijving. Rolroer een beetje afschuinen voor ca 20 graden uitslag naar beneden.
20251224_164058_resized.jpg

Ik las later in de beschrijving dat er nog een wigvormige versteviging in de rolroeren moet, waar de stuurhevel komt. Dat had ik over het hoofd gezien. Gelukkig gaan de GVK hevels door het roer heen, dus het is zo ook best stevig. Dat komt pas na het bekleden.

Dan is het al een heel eind klaar. De servo kabels trek ik nog niet door de vleugel, eerst bekleden.
20251224_164037_resized.jpg

Laatst bewerkt:
Hoogte roer aansturing.
Eerst gaat het servo plankje in de romp. Daar zijn die 2 hele kleine stukjes triplex voor! , opdubbelen tot 6 mm voor de servo schroefjes!
20251224_164908_resized.jpg

De KST DS113MG servo past precies in de uitsparing, puur geluk..
Ik heb deze nog nooit eerder gebruikt, maar ben wel tevreden over de geheel metalen KST's (X08 en X06) in de F3E kisten. Deze servo is erg sterk, ruim voldoende voor de E2K roertjes.
Ik zie op de detail foto dat ik de romp bovenzijde net wat te ver naar voren heb afgezaagd. Dat was nog wel een spannend klusje, maar met een "Japan zaagje" gaat het prima.
De M5 moer voor de vleugel bevestiging moest ik na-tappen, anders ging de nylon M5 bout er niet in, productie foutje.
20251224_172318_resized.jpg

Ik had nog een stuurstang liggen van de juiste lengte, beetje dun, 3 mm carbon buis met M2 draadeind achter en 1.5mm staal voor.
De servo plank zit zo ver mogelijk naar achter, maar toen raakte de servo het schuine spantje, beetje materiaal weggedremeld. De bouwhoogte is krap! De servo bout gaat rakelings onder de vleugel. de quicklink heeft 0.5 mm meer ruimte. Die opdik blokjes moeten echt ONDER het plankje!
20251224_172325_resized.jpg

Aan de achterzijde is het ook krap, erg mooi slank rompje, een forse verbetering t.o.v. de Slipher 1.0
Er zit een heel klein spantje achter in de romp met een nog kleiner ovaal gaatje voor de stuurstang. Die gaat er wel doorheen, maar de quicklink niet! Dus die moet je er op schroeven aan de servo zijde.

Nog even het luikje voor de ESC vrij snijden (vanwege mijn 3 mm balsa verdikking van de romp) en dan is de ruwbouw klaar.
20251224_173252_resized.jpg 20251224_173312_resized.jpg

Het is een pracht E2K... voor zover dat mogelijk is gezien de "hoekige reglementen.
20251224_175152_resized.jpg

De volgende stap is het bekleden.

Bekleden daar heb ik geen foto's van. Deze kist is net als andere.
Ik gebruik veel losse stukken voor de romp, omdat dat makkelijker werkt. Wel liefst van achter naar voren, zodat de folie dakpansgewijs overlappend zit zo dat die niet in de luchtstroom los gepeld wordt.
De rolroeren wilde ik , net als in de handleiding, meteen met de bovenste folie mee monteren. Maar dat mislukte. Heb ze toen als nog met 2 strookjes 20 mm brede folie vastgezet. Achteraf is toch makkelijker.
Folie is nog over van het Ornithos Mustang bouw project. Ik gebruik de P51 Blondie als thema voor deze E2K.
Nog even bezorgd of de ontvangst wel OK was met antennes binnen in deze alu look folie. Maar dat is niet anders dan bij bv de JPS3 met standaard kleurtjes.

Daarna de kist afmonteren.
Roer hevels heb ik er met dikke CA lijm ingezet, zonder de de meegeleverde versteviging stukjes. Naar mijn mening is dit al ruim voldoende sterk. Ik leg wel een CA lijm rupsje rondom, zowel boven als onderzijde. En dan met spuitbus versneller, in 1 seconde hard. Dat werkt lekker door.
Ik had geen M2 draadeind op voorraad, daarom stuurstang van 2 mm staaldraad. Omgebogen uiteinde voorzien van klein sleufje, met dremel slijpschijfje. Daar gaan wat wikkelingen naaigaren om en een drup CA. De servo zijde met kwicklink en M2 gemonteerd, makkelijk af te stellen zo.
20251229_174119_resized.jpg

20251229_174316_resized.jpg

De KST servo's vallen me erg tegen qua terugstel nauwkeurigheid. Een rolroer met name blijft wel een mm uit de middenstand staan bij aansturen van onder t.o.v. van boven. Ook bij langzaam weg sturen uit de middenstand lijkt er verdacht veel "dead band" in te zitten. Volgende keer een andere servo keuze !.
Het doortrekken van de aileron servo kabel ging eigenlijk niet. De openingen in de ribjes zijn te klein voor een servo verleng stekker, zeker wanneer daar nog krimpkous borging omheen zit. Met wat "gepast geweld" is het toch gelukt, maar beter is het om ofwel een losse kabel er door te trekken, of om de gaatjes wat groter te snijden, vantevoren dus in de nog losse ribben!

Accu montage.
Ik gebruik hele korte kabels aan de accu zijde, en een ruime boog in de kist aan de ESC zijde. Zo kan ik de accu uit de kist nemen en de stekker makkelijk los trekken.
De accu positie is maximaal naar achteren i.v.m. zwaartepunt. Ik heb de accu positie ingeperkt met wat blokjes schuim. De deksel drukt de accu wat naar beneden met een blokje schuimrubber.
De ESC is tijdelijk een Plush-amp 80A (Ik had geen geflashte E2K regelaar meer liggen) Deze is erg dik en zwaar en past alleen als die helemaal naar achteren geschoven zit. Dit is ook wel de prettigste positie, veel ruimte aan de motor zijde, en korte kabels achter naar de accu, minste kabel gewicht.
20251231_103447_resized.jpg

20251231_103515_resized.jpg

20251231_103524_resized.jpg

Zwaartepunt ligt nu op 54 mm. Dat ziet er goed uit voor invliegen.
Roer uitslagen:
LANDING mode: HR up 5.5 mm, down 4.5 mm RACE mode 4.0 en 3.5 mm
Ailerons 6 mm up/down in landing stand en 3 mm up/down tijdens racen / volgas.

Op de weegschaal: 1038 gram! Dat is maar 17 gram boven het minimum van de klasse (1021 gram).
Met een andere ESC zou je nog dichter op die 1021 komen denk ik.
20251231_141646_resized.jpg

Vanwege de beroerde servo centrering heb ik de servo heveltjes zo kort mogelijk gemaakt, en zit in in de " LANDING " op vrijwel maximale servo uitslag voor HR, en aileron servo uitslagen bijna klem tegen de servo covers. Hiermee was de hysterese nog wel zichtbaar, maar niet meer zo erg dat ik er niet mee zou durven vliegen.

Invliegen!
De kist was net op tijd klaar voor ons Ornithos Oliebollen vliegen op Oudjaarsdag.
Ik had er een 8x6 propje op zitten en conventionele onbegrensde regelaar, dat heeft een stuk meer RPM dan een standaard E2K regelaar !
Ik ging met half gas weg in de "LANDING "stand, grote uitslagen.
Na de start was heel veel UP trim nodig, en een beetje rol naar links.
In de race stand moest ik opnieuw trimmen, zelfde, weer veel UP en wat links.
Na dat trimmen vloog het op rails, de lange romp valt erg op, heel ander vliegbeeld dan bv een JPS3 E2K.
Het hoogteroer staat ca 1.2 a 1.5 mm UP met knuppel neutraal, zowel in LANDING als RACE modes.
Na de 2e vlucht de race HR uitslag nog wat groter gemaakt (van 3 naar 4 mm), want het ging nog wat tam de bocht om in race stand.
Daarmee was het trimmen eigenlijk klaar, ik kan de kist al heerlijk het E2K circuit rond vliegen zo.
Verder vliegt het ook prima, Met volle uitslagen behoorlijk wendbaar.
Een overtrek geprobeerd, nauwelijks te zien, met vol up zakte de neus uiteindelijk wat naar beneden.
Er is nog wat meer vlieg werk nodig om de puntjes op de i te zetten, maar tot dusverre gaat de kist erg makkelijk, zowel racen als rustig vliegen en landen.

Ik vind het een zeer geslaagd ontwerp.
Bouwen gaat lekker vanwege de perfect passende onderdelen.
Het ontwerp zit zeer dicht op de E2K reglementen, ziet er zeer competitief uit!
De lange romp geeft een stabiel rustig vlieggedrag.
Bovenliggend acculuikje voor snelle accu wissel bij de wedstrijden is een uitkomst.
En de kist ziet er erg fraai uit.
Er zijn wat kleine verbeter punten die ik zal opnemen met de ontwerper/leverancier, maar deze kit levert al een hele goede E2K op.
Ik ben van plan er nog een te bouwen, maar dan in rustig tempo op de club avonden.

20251231_103406_resized.jpg

20251231_103427_resized.jpg

Vergelijking van de romp lengte met een JPS3 en mijn eigen ontwerp E2K.
20251231_140158_resized.jpg

20251231_140307_resized.jpg

Vandaag heb ik een geflashte 60A E2K ESC ingebouwd, en de kabels zo licht mogelijk gehouden.
Dat scheelt 20 gram!
De kist is hiermee exact op minimum 1021 gram. Voor de wedstrijden doe ik er dan 3 gram extra in.

20260111_155019_resized.jpg

PS deze weegschaal tot 2 kg is echt op 0.1 gram nauwkeurig! Een aanrader..
20260111_155033_resized.jpg 20260111_155044_resized.jpg 20260111_155048_resized.jpg

Het zwaartepunt is hiermee ook ietsje naar achteren, deze ESC ging met de condensatoren door het hoofdspant naar achteren.
20260111_153611_resized.jpg

Verder nog gevonden waarom mijn M5 inslagmoer niet meer goed was. Ik had deze geperst in de bankschroef, maar de moer is wat langer dan 2 plankjes dik. Dus met de bankschroef de moer vervormd..
20251222_144855_resized.jpg

Inslaan of persen met een 3e laagje hout er tijdelijk bij is de oplossing!

Ik slijp regelmatig de inslagmoer af..
Als het niet gaat zoals moet, moet het maar zoals het gaat!

Zeker een gezellige en productieve club avond! Nog even plamuren en een korrel 400 en dan kunnen de romp, stabilo, en staart van de Slipher in de folie .

We gebruiken de officiele E2K wedstrijd setup, 3536 afmeting motor met 1450kv, geflashte regelaar met 15300RPM begrenzing, 4s2200mAh lipo en 8x8 apc brandstof prop. Maar een motor van ongeveer deze afmeting en kv met een 8x6 prop is ook prima, en ook 180km/u snel. Met minder motorisering, kleiner propje is het echt een trainertje ipv race kist.

Vervolg testvliegen.
Met de nieuwe regelaar ligt het zwaartepunt al een stuk verder naar achteren, 58mm.
Dit vliegt ook prima, in rugvlucht bijna neutraal.
Daarbna met lood op de staartboom het CG in stapjes naar achter gelegd. Uitslag hoogteroer telkens en beetje terug zodat hij vergelijkbaar door de bocht gaat.
7 gram, cg 60mm, DR up/down van 70/45% naar 65/40% Dat vliegt eigenlijk nog het zelfde
15 gram, CG 62mm, DR 60/35%, vliegt ook prima, in rugvlucht vrijwel geen down sturen nodig.
27 gram, CG 68mm, DR 50/30%. Ook dit vliegt nog goed, wel iets onrustiger, en bocht was nu te tam.
Ik heb verder niets aan de trim stand van het hoogteroer hoeven doen. op race snelheid is het zwaartepunt niet erg bepalend. Ook in zweefstand heb ik niet getrimd, maar daar merk je wel dat het achterliggende zwaartepunt de kist meer laat zweven. De roer uitslagen op hoge DR stand heb ik niet hoeven aanpassen, was lekker te vliegen op lage snelheid.
20260116_142257_resized.jpg

Landen en DR iets omhoog naar 55/35% en weer verder. Nu gaat de bocht weer als gewenst voor pylon racen.
En dan doe ik nog snel een rugvlucht testje, ai dat was een beetje laag, ik schrik en mijn linker duim trekt vol UP.... .
Nooit gedacht dat die noodreactie nog in mijn brein zat.. Einde Slipher ..
20260116_145358_resized.jpg

Het duurde 2 dagen om eroverheen te komen...

Volgende week kan ik de 4 nieuwe kitjes meenemen op de KNvVL jaarvergadering, weer genoeg te bouwen.
De kist is enorm stabiel, dat kwam wel duidelijk uit de zwaartepunt tests.
Ik merk het ook met gooien bij de start, ook daar gaat hij beter recht uit dan mijn andere kistjes.
Dus tijd voor een nieuwe, of 2.

En dan doe ik nog snel een rugvlucht testje, ai dat was een beetje laag, ik schrik en mijn linker duim trekt vol UP.... .
Nooit gedacht dat die noodreactie nog in mijn brein zat.. Einde Slipher ..
Ja, ergens blijft die reactie in een hoekje in ons brein zitten, en duikt op als je het niet kan gebruiken.......:(
Zonde, was een leuk kistje, succes met de volgende

Back