Bernard, je moet een servo by Hobby K. bestellen HK 5320, Afm. 6,5 x 16 x 13,5 mm. Gew. 1,9 gram.
Voor de diegene die nog op zoek is naar een timer. Ik heb mijn timer gekozen! Niks geen Texas Timer van $60,- of een Starlink timer van $35,- plus post en invoer rechten van $ 12,- ,maar een KP Aero timer E36 van nog geen 26,- Euro. Hij komt uit Engeland, geen invoer rechten. Ik heb er twee gekocht en dat koste mij met post 55,- Euro (PayPal) .De timer heeft de afm. van 24 x 16 x 10 mm. Gew. 1,8 gram en past ook goed in de nek van de Pearl. Ik heb wat testjes gedaan en ik was meteen verkocht. Er zitten 3 kleine pot metertjes op waarmee je het toerental kan regelen, de motor loop van 1 tot 20 sec. en met een kleine servo kan de vliegduur worden ingesteld to 320 sec. (DT servo).
Ik heb op mijn electromotor trekbank ook de trekkracht van de HK 1806 motor gemeten, 215 gram bij een stroom van 9,1 Amp.
De Hacker A10/7 motor trekt 245 gram bij een stroom van 7,3 Amp!!!
Als prop. heb ik de Aeronaut 7 x 4 inch. of 17,5 x 10 cm. klapprop. gebruikt.
Nog even een reactie naar Henk betreffende het gebruik van een radio besturing set (ontvanger en zender) te gebruiken om de motor te stoppen, er staat nergens dat dit niet mag. In de USA wordt hier mee gevlogen bij de E36. de vlieger legt wel de zender op de grond tot de motor is stopt en tot de DT wordt gebruikt.
Pim Ruyter